Strona 1 z 1

Olej w stożku! Chyba się kończy.

: wt lut 13, 2007 23:42
autor: matti_vw
Mam chyba poważny problem ponieważ zauważyłem dzisiaj podczas demontażu filtra stożkowego, że w środku filtra jak i w rurze doprowadzającej powietrze do przepustnicy jest olej. Co to może oznaczać? Czy jest na to jakiś sposób, czy to raczej koniec silnika?
Aha moge jeszcze dodać że troche tego oleju bierze podczas jazdy :/, czy konieczny będzie remont czy wystarczy wymienic uszczelniacze, a może tylko coś z odmą nie tak? Prosze o pomoc.

: czw lut 15, 2007 16:20
autor: martini44
chłopaki.....sprawdzcie najpierw czy nie "dmucha" przez bagnet jesli nie to czeka Was demontaż głowicy poniewaz kompresja dostaje sie do komory wałka rozrzadu przez prowadnice zaworów (poprostu wyrobione) specjalistyczne zakłady to robia, wymieniaja prowadnice zaworów, docierają gniazda zaworowe i zmieniaja uszczelniecze. Po sciagnieciu głowicy posprawdzajcie kazdy zawór jakie są luzy (zawór musi byc otwarty)....Powodzenia....napewno to pomoże .......z doświadczenia :bajer:

: czw lut 15, 2007 19:44
autor: martini44
jak nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej (nie dmucha przez bagnet) to tłoków nie ruszaj !!!!!!!! jak panewki nie stukają to też zapomnij o nich !!!! VW źle akceptują wymianę samych pierścieni !!!!!!!! zróbcie samą głowice komplet łącznie z planowaniem powierzchni, a jesli chodzi o uszczelki to tak:
uszczelniacze zaworowe założą w warsztacie gdzie bedą wymieniali prowadnice
uszczelka pod głowice, uszczelka pod pokrywe wałka rozrzadu, uszczelki kolektorów, dobrze zmienić ziemeringi wałka rozrzadu, uszczelki króćców wodnych (oring i uszczelka papierowa) no a szpilki to podstawa bo potem przy dokrecaniu głowicy mogłaby któraś stara peknąć z przeciążenia...........zalecam nowy olej !!!! a jak macie jeszcze 180 zł to kupcie nowe samoregulatory......i jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty !!!!:bigok:

: czw lut 15, 2007 19:49
autor: prezesik25
martini44 pisze:jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty
co masz na myśli?

Ja za uszczelkę pod głowicę i uszczelkę pokrywy zaworów wydałem ok. 60 zł - czyżby było to za tanio?

Jakoś narazie jeżdżę i nic się strasznego nie dzieje, a przejechałem już 6 tys. km

: czw lut 15, 2007 19:59
autor: martini44
uszczelka pod głowice nie pamietam nazwy firmy w niebieskim opakowaniu zafoliowana koszt ok 60 zł, od tego samego producenta uszczelka pod pokrywę koszt około 10 zł, odradzam polskie produkty w kosztach które wachają sie ok 25-30zł !!!!

: czw lut 15, 2007 22:06
autor: tomekzabrze
martini44 pisze:uszczelka pod głowice nie pamietam nazwy firmy w niebieskim opakowaniu zafoliowana koszt ok 60 zł, od tego samego producenta uszczelka pod pokrywę koszt około 10 zł, odradzam polskie produkty w kosztach które wachają sie ok 25-30zł !!!!
jak niebieskie opakowanie to pewnie victror rainz czy jak to sie tam pisze takei bialo niebieskie jak mas ztaka uszczelke do bardzo dobry wybor :) jedna z lepszych

: czw lut 15, 2007 23:08
autor: matti_vw
Crunck pisze:I do autora:

Jak masz olej w stożku to masz nierówne obroty ?? (lekko falują) i czy silnik szarpie ??

Paliwo miesza się z olejem .... stąd pytam o obroty ...
Faktycznie lekko falują i jak jest zimny to czasami szarpnie podczas przyspieszania, a co do paliwa w oleju to nie jestem pewien ale chyba może tez być ponieważ jak wyciągne bagnet i powącham to czuć cos jakby paliwo. Nie wiem czy to ma związek ale czasami tak zafalują obroty tzn spadna ze zgaśnnie.

: czw lut 15, 2007 23:13
autor: martini44
Crunck pisze:A co to jest samoregulator ??
to takie cudo które automatycznie reguluje szczeline otwierania sie zaworów.....mówiąc najprościej.....inni na to mówią "szklanki" fachowo to hydrauliczne popychacze zaworowe.... :bajer:

: pn mar 08, 2010 20:11
autor: sieski
ZE JESLI NIE DMUCHA PRZEZ BAGNET TO CZEKA WYMIANA WYMIANA GLOWICY TROSZKE TO NIELOGICZNE BO JAK DLA MNIE JESLI DMUCHA TO TRZEBA ZWALAC GLOWICE ITD... BO JAK MOZE DMUCHAC Z POD WALU POWIETRZE SKORO JEST W NIM PLYN JESLI ZACZYNA DMUCHAC TO 1 OBIAW AWARI ..... :chytry: CZYZ NIE TAK POWINNO BYC ....

: pn mar 08, 2010 21:52
autor: qbanczyk691
martini44 pisze:i jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty !!!!:
Odradzam uszczelki Ajusy. Dwie wydmuchnął mój kr (głowica oczywiście planowana a śruby nowe, sam składałem więc wykluczam czynnik ludzki) Założyłem elringa (cena ta sama +/- tylko z dostępnością u mnie było kiepsko) i 10 kkm spokój.

: pn mar 08, 2010 22:47
autor: thesperado
Olej na filtrze to raczej z odmy. A spożycie oleju przez silnik może być wywołane przez uszczelniacze na zaworach, czego objawem może być niebieski dymek z wydechu po odpaleniu po dłuższym przestoju. Inna droga zużycia oleju to kiepski stan pierścieni - to sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach.