Kompletny remont silnika KR, PL pare pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Kompletny remont silnika KR, PL pare pytań

Post autor: wojtek_sari » wt lut 13, 2007 22:38

Witam wiosna się zbliża i swap z nią również i to wielkimi krokami :okej: jako że udało mi się nabyć całe GTi z KR'em, a potem drugie z PL'em mam teraz dwa siniki :helm: jako że swap to wspaniała okazja do generalki stąd moje pytanie. Nie wiem który jest w w lepszym stanie, więc oba musze rozebrać i ocenic :panna: KR ma 213tyś a PL 230tyś :hmm: Powiedzcie mi na co zwrócić uwage podczas rozbiórki?? Licze się z planowaniem głowicy nie jakiś tam wypaśny tylko taki żeby zebrac nierównosci :kac: kanały też polerować, wałki, kolektor?? Na wymiane pojdą kompletne uszczelki(głowica, pokrywa, miska, uszczelniacze, simeringi) Co jeszcze bo brak mi troche pomysłów:( Uprzedzam, że nie bedę robił tego sam tylko z mechanikiem :cool: , pytam Was jako pasjonatów, bo wiecie jak to mechanicy... to dobre, tamto dobre, to jeszcze objedzie... A ja chce zrobić raz a pożadnie(oczywiście w granicach razsądku :helm: bo można tak w nieskończoność) i ile może to mniej więcej wynieść bez robocizny same częsci?? Tak pi razy oko. Z góry dzieki za wszsytkie odpowiedzi :okej:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » czw lut 15, 2007 23:03

Rozbierając silniki porównasz tylko i wyłącznie części te które są mniej lub bardziej zuzyte i w życiu nie dowiesz sie który silnik jest/był lepszy..... Podstawą oceniania silnika i jego wydajności jest jego PRACA, pomiary kompresji, pomiary ciśnień oleju, pomiary ciśnień w ukł chłodzenia!!!! Skoro masz już silniki wyciągniete i chcesz zrobić je do porzadku wybierz ten który wykazuje najmniejsze ślady zużycia na np krzywkach wałka rozrzadu, karbach na powierzchni cylindrach, panewkach wału korbowego......a najlepiej wybierz ten który Ci bardziej pasuje mocą i osiagami w/g producentów.....wymiana samych pierscieni i panewek to fuszerka to tak jakbyś uprawiał sex bez zabezpieczenia i wmawiał sobie ze to bezpieczne !!!!!!! Na Twoim miejscu wybrał bym silnik który chce zaadoptować do samochodu, rozebrał go, blok silnika oddał do honowania cylindrów (szlif) zapodał nowe tłoki i pierscienie do nowej płaszczyzny cylindra, wał korbowy takze do wyrównania i dopasowania odpowiednich panewek, głowica silnika-przede wszystkim wymiana prowadnic zaworowych i dotarcie gniazd zaworowych oraz planowanie, to podstawowy mnimalny remoncuk silnika który pozwoli Ci być pewnym ze nie bedzie brał oleju, nie bedzie stukał i nie rozsypie sie po przejechaniu 5 tyś km, bedzie miał odpowiednie osiagi itp. Uszczelki w tym wypadku kompletnie wszystkie nowe, nowe szpilki glowicy, nowy rozrzad, nowy olej i płyn chłodniczy. Robiac taką naprawę nie patrz na ceny co tańsze patrz na renomowanych producentów panewek, pierscieni, uszczelek, paska rorzadu.....zadbaj o silnik w koncu to serduszko autka to przecież VW !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Widze ze jestes w Żor wiec przyjedz na spota który odbedzie sie w niedziele w Katowicach na dolnym zielonym parkingu GEANTA 3 STAWY przy ul. Górnośląskiej to pogadamy !!!!!!!!!!!! :bigok:


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » czw lut 15, 2007 23:41

martini44, o taka wypowiedz jest bardzo satysfakcjonujaca :bigok: i zarazem przerazajaca...
martini44 pisze:blok silnika oddał do honowania cylindrów (szlif) zapodał nowe tłoki i pierscienie do nowej płaszczyzny cylindra, wał korbowy takze do wyrównania i dopasowania odpowiednich panewek, głowica silnika-przede wszystkim wymiana prowadnic zaworowych i dotarcie gniazd zaworowych oraz planowanie
To mnie najbardziej przerazilo... wiedziałem że niebedzie to tanie, ale też nie sądziłem że bedzieto aż tak drogie. Wiesz nowe tloki to juz ogromny wydatek nie da sie przynajniej tego obejsc?? Szlify wału, glowicy, nowe szpile, uszczelki wszelkie uszczelniacze to jest jeszcze do przyjęcia :bigok: Rozrząd, olej, płyn chłodniczy to jest w tym przypadku oczywistość :bigok: ale tłoki, prowadnice to już chyba przerasta moje wydatki:( Co sądzisz o obejściu tych tłoków?

[ Dodano: 15 Lut 2007 22:43 ]
A odnosnie kompresji to KR ma średnio po 9 na kazdym cylindrze, PL jeszcze nie przemierzyłem:( Jest to wynik do przyjęcia?? Próby olejowej jeszc nie zdążyłem zrobić;/


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 278 gości