Strona 1 z 1

Włączanie wentylatora w okresie zimowym

: wt lut 13, 2007 20:27
autor: mmarek
Witam i mam takie pytanie : Czy u "Was" w okresie zimowym też załacza sie wentylator chłodnicy bo zauważełem że dosyć czesto włącza sie wentylator nawet jak na dworze jest zimno, a wygląda to tak: wracam z trasy bez zadnych zatrzymywań, korków itp gasze silnik i słysze że już wentylator chodzi :? ( tak gdzieś ze 15- 20 sek ) Nie zawsze sie tak dzieje a jednak :? Jak to jest u was ? też sie tak włącza ?

: wt lut 13, 2007 20:29
autor: Szosownik
u mnie jest to samo
to dobrze że w zimie trzyma temperature
wszystko ok

: wt lut 13, 2007 20:30
autor: prezesik25
czyli bardzo ci się grzeje auto, może termostat do wymiany, albo prędzej czujnik włączania wentylatora, znajduje się w chłodnicy w dolnej jej części

: wt lut 13, 2007 20:31
autor: AD6
nic się nie dzieje mam to samo nie przejmuj się po prostu po zgaszeniu silnika zatrzymuje sie obieg wody i przestaje być schładzana w pierwszym momencie woda lubi jeszcze załapać temperatury od nagrzanych elementów silnika i włącza się wentylator

: wt lut 13, 2007 20:40
autor: mmarek
Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki

: wt lut 13, 2007 20:45
autor: Szosownik
mmarek pisze:Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki
ciesz sie chłopie!
ja walcze z nagrzewnicą i niestety przegrywam!

: wt lut 13, 2007 20:48
autor: mmarek
Szosownik pisze:
mmarek pisze:Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki
ciesz sie chłopie!
ja walcze z nagrzewnicą i niestety przegrywam!
Ciesze sie ciesze :) ale za to mi coś stuka w zawieszeniu i nikt nie wie o co chodzi :? Pozdrawiam

: wt lut 13, 2007 20:50
autor: AD6
Na szczęście ja nie mam żadnych problemów z temperaturą odkąd wymieniłem termostat bo temperatura max byłą na poziomie 40 - 50 stopni zaraz po kupnie auta dobrze że nic się nie stało bo niewiadomo jak długo Niemiec tak śmigał

: wt lut 13, 2007 20:56
autor: mmarek
AD6 pisze:Na szczęście ja nie mam żadnych problemów z temperaturą odkąd wymieniłem termostat bo temperatura max byłą na poziomie 40 - 50 stopni zaraz po kupnie auta dobrze że nic się nie stało bo niewiadomo jak długo Niemiec tak śmigał
A wymieniałeś wcześniej płyn chłodniczy ? Bo mi ( chyba że to zbieg okoliczności ) padł termostat zaraz po tym jak zmieniłem płyn na nowy i musiałem jeżdzić chyba z pół godziny zanim było 80 stopni a 90 to tylko w miescie osiągał

: wt lut 13, 2007 21:05
autor: AD6
nie płynu nie zmieniałem jeżdżę cały czas na tym samym a u cibie widocznie tak jak napisałeś to tylko zbieg okoliczności

: wt lut 13, 2007 22:16
autor: marek2907
mmarek pisze:: Czy u "Was" w okresie zimowym też załacza sie wentylator chłodnicy bo zauważełem że dosyć czesto włącza sie wentylator nawet jak na dworze jest zimno
wszystko jest u ciebie w najlepszym porządku
silnik podczas pracy i przy sprawnym termostacie osiąga temp. Ok90 stopni. żeby niegrzał sie bardziej schładza go wentylator alę żeby temperatura pracy niebyła za niska odpowiada termostat (termostat reguluje temperaturę np:w trasie gdy jedziemy np 100km/h przytej prędkosci przepływ powietrza przez chłodnicę jest tak duży że niema potrzeby załączania wentylatora)

[ Dodano: 13 Lut 2007 21:17 ]
u mnie wiatrak wlączał się nawet w 15 stopniowe mrozy ale silniczek ładnie trzyma 90 stopni

: wt lut 13, 2007 22:36
autor: mmarek
I jeszcze dwa pytanka żeby nie zaczynać nowego tematu: ( bo coś mi się zdaje że za dużo pali ale nie tankowałem do pełna, wyjeżdzałem np 100 km i znowu tank. tylko badałem kilka razy po wskazniku tzn dochodzi do jakiegoś momentu i znowu tank.)

1. Czy w moim przypadku jak trzyma zawsze temp 90 stopni można powiedzieć że na pewno mam sprawny czujnik temp ? i nie jeżdzi na ssaniu ?

2. Zaobserwowałem na wskazniku benzyny takie "cóś": Np po jezdzie gasze silnik i zapalam po np godzinie i juz wskaznik paliwa jest niżej niz jak gasiłem silnik i tak za kazdym razem :? Nawet kiedyś testowałem po jeżdzie, zostawiłem go "chodzącego" na równym podłożu na kilka minut żeby paliwko sie "uleżało" zgasiłem a po odpaleniu strzałka znowu troche niżej :? wiem że te wskażniki nie są zbyt dokładne ale czy Wy też coś takiego zauważyliście u siebie ?

: wt lut 13, 2007 22:54
autor: marek2907
wskażniki nie są zbyt dokładne ale czy Wy też coś takiego zauważyliście u siebie ?
mi za każdym razem jak zatankuję do pełna pokazuje inną ilośc. a ostatnio to nawet nie drgnął
w sobotę muszę coś z tym zrobić :bajer:

[ Dodano: 13 Lut 2007 21:56 ]
mmarek pisze:1. Czy w moim przypadku jak trzyma zawsze temp 90 stopni można powiedzieć że na pewno mam sprawny czujnik temp ? i nie jeżdzi na ssaniu ?
wszystko powinno być w porządku ale do puki nie zmierzysz rzeczywistego spalania to możemy sobie powróżyć z fusów
na 99% wszystko jest OK