Zakup popychaczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Zakup popychaczy

Post autor: Jacenty85 » wt lut 13, 2007 03:36

Mam pytanie: Co myslicie o tych popychaczach? Może ktoś już stosował w swoim aucie produkty tej firmy? Zastanawiam się nad kupnem właśnie z tego źródła dlatego, że szklanki do mojego auta FEBI są ponad dwa razy droższe. To jest dla mnie ważny argument, ale nie chciałbym po założeniu tych z allegro powiedzieć stare powiedzenie: "chytry dwa razy traci". CO o tym sądzicie? Może polecicie mi jakieś lepsze lecz w rozsądnej cenie?

Oto link do popychaczy: http://www.allegro.pl/item162625234_pop ... skoda.html



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 13, 2007 08:38

Dobra szklanka kosztuje około 40zł, iedys jak miałęm Opla Corsę B tez wymieniłem i kupiłem tanie po rok znowu py py :grrr: Kupiłem porzadne za 45zł i mineło. Warto tez przy wymianie sprawdzić ciśnienie pompy oleju, koniecznie wymienic olej i sprawdzić drożnośc kanalików olejowych w głowicy, sprawdzic wałek rozrządu i krzywki. Stukające hydrauliki moga spowodowac wytarcie krzywek na wałku wiec warto to szybko zrobić, przy okazji koniecznie wymienic uszczelniacze zaworów- jedna robota. Tak jak piszesz chytry dwa razy traci, lepiej zrobic raz a porządnie.Na allegro nie kupuję czesci poniewaz wiele pochodzi jako podróby znanych firm,ale robione w Chinach ( stąd ta cena ). Bo skąd ten sam asortyment na allegro jest tańszy niż u producenta tej części :chytry: Pozdrawiam



kamiltaba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob mar 25, 2006 21:57
Lokalizacja: podlaskie
Kontakt:

Post autor: kamiltaba » wt lut 13, 2007 09:12

ja wlasnie wymienialem je u siebie w 2 byly te ala orginaly, wziolem osobiscie febi cenowo byly drozsze z jakoscia moge powiedziec za jakis czas jak to bedzie wygladało. z opini znajomych moj wybor byl dobry pozdrawiam



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt lut 13, 2007 11:09

Ja takze bym zakupił febi. Jesli masz zamiar jeździć autem jeszcze długi okres czasu to warto zainwestowac w cos pewnego zeby tej samej roboty nie wykonywac dwa razy.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Popychaczki

Post autor: szatanek » wt lut 13, 2007 11:59

Kolego jak chcesz kupić popychacze to tylko firmy INA, są to popychacze zakładane w fabryce na pierwszy montaz. Te które są przedawane jako Febi tak naprawde są właśnie INA, febi je wykupuje on INY i sprzedaje w opakowaniach Febi, zwróćcie uwage na zdjęcie : http://www.allegro.pl/item166040591_pop ... _inne.html,
Ja ostatnio właśnie takie kupiłem i jest git. Nie szukajcie zadnych innych, mój mechanik który specjalizuje sie w audi/wv/skoda/seat tylko taki zakłada , i nie są one wcale drogie, a jak ktoś ma jeszcze rabacik np. w focie to wychodzi bardzo korzystnie. A tak na koniec : www.ina.de :) niemcy to niemcy :)

[ Dodano: 13 Lut 2007 11:00 ]
Nie zastanawiaj sie tylko kupuj te Ina w opakowaniach Febi, jakość pierwsza klasa.

[ Dodano: 13 Lut 2007 11:02 ]
http://www.allegro.pl/item166040591_pop ... _inne.html

[ Dodano: 13 Lut 2007 11:04 ]
lub te http://www.allegro.pl/item162825649_pop ... ocja_.html
są takie same.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt lut 13, 2007 14:11

Dzięki za odpowiedzi. Niestety żadne z popychaczy, które podał mi w linku szatanek nie pasują do mojego auta. Są to popychacze do ABD. Niestety jeśli do ABD popychacz kosztuje 20 to do AEX kosztuje 60. Napewno wszystko posprawdzam w trakcie wymiany popychaczy. Trudno wyłoże kase i kupie Febi. pozdrawiam



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

popychacze

Post autor: szatanek » wt lut 13, 2007 15:22

To do motorku 1,4 jeden popychaczek kosztuje 6 dych? CZemu są o tyle drozsze?

[ Dodano: 13 Lut 2007 14:32 ]
Obczaiłem sobie katalog on-line foty i piszą tam ze do ABD i AEX są dokładnie takie same, wymiary są inedtyczne, moze jakaś róznica jest w środku?? http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(redbl ... iaxwgfj545))/Samochod3.aspx?GenArtNr=1216 zobacz sobie

[ Dodano: 13 Lut 2007 14:34 ]
do AEX mają troche większą mase



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt lut 13, 2007 15:53

NO własnie. Inna masa i w ogóle cena jest 3 razy wyższa niż do ABD. Silniki AEX to porażka VW. Niedosyć że się psują, kultura pracy gorsza od diesla to jeszcze części drogie. Patrzyłem w Focie, w intercars...a w serwisie UWAGA 90 zł za sztuje - KPINA



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lut 13, 2007 15:58

A czym sie ten motor różni od ABD? inna moc? zasilanie?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lut 18, 2007 03:02

Mam jeszcze jedno pytanko. Są jakieś "tajemnice" przy montarzu szklanek (popychaczy) w VW. Do tej pory miałem nieprzyjemność robić to przy Fordzie(z wyglądy są całkowicie inne). Chciałbym wiedzieć na co tu szczególnie zwrócić uwagę. Może jakieś uwagi mechaniczne przy montarzu. Chciałem się jeszcze zapytać o jedno. Popychacze które kupiłem FEBI sa zapakowane w specjalnym oleju siliconowym. Oznacza to, że nie może ich już niczym wypełniac tylko włożyć odczekać troche ze 2 godzinki i sprawdzić?dzięki za zainteresowanie. Oczywiście punkty za pomoc.



domelelx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 02, 2005 00:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

popychacze

Post autor: domelelx » sob mar 31, 2007 22:31

Jacenty85
Podobno można bez problemu założyć popychacz od ABD do AEX gadałem z gościem który tak zrobił i jeździ spoko


don't running

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz kwie 01, 2007 04:38

Tajemnic jest kilka, wszystkie w pełni jawne:
1. Nie spiesz się przy składaniu i odpalaniu silnika po wymianie popychaczy, dopiero po najmniej godzinie (czyli czas na poskładanie jest) powoli przekręć wałem korbowym (kluczem za śrubę na kole pasowym) powoli i delikatnie ze 2-3 obroty, żeby mieć pewność, że popychacze już się ścisnęły. Jak poczujesz tępy opór, do odpuść, nie ciśnij, bo to może być "ostatni Mohikanin" który jeszcze nie ścisnął tłoczka w popychaczu i zegniesz ten zawór, który wystaje za bardzo do komory spalania i może oprzeć się o tłok. Jeszcze trochę zaczekaj. Przed zabawą wykręć świece. Dopiero jeśli będzie ok, żadnych kolizji zaworów z tłokami, wkręć świece i próbuj odpalać auto. Może b. intensywnie stukać, nawet przez parę minut zanim się ułoży. Pozwól silnikowi pracować na wolnych obrotach, nie gazuj, aż werble ucichną.
2. Warto zgrać wymianę popychaczy ze zmianą oleju i filtra. Najpierw zmień olej, a dopiero potem (np. następnego dnia, po przejechaniu kilku kilometrów) popychacze. Po co popchacze mają się zafajdać starym olejem? Chodzi o to, żeby przy ich pierwszym napompowaniu się nabrały czystego, świeżego oleju, a nie "mazutu". Potem przepłukanie cylinderków w popychaczach świeżym olejem będzie trwało trwało bardzo długo (spokojnie kilkaset kilometrów).
3. Załóż dobrą gumową uszczelkę pod pokrywę zaworów, nie jakiś syfiasty korkowy szajs, który padnie zaniedługo, i dobry nowy simering wałka.
4. pzy demontażu i mntażu wałka staraj się równomiernie go odpuszczać i dociągać, mimo że wygląda na solidną brechę, można go skrzywić


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » ndz kwie 01, 2007 09:44

a czy przy wymianie trzeba odkręcać koło zębate na wałku rozrządu??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 457 gości