Strona 1 z 2

[1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?

: wt lut 13, 2007 00:46
autor: golofs
Jak w temacie jaki mam kupić pasek alternatora ?
Trochę piszczy i trzeba wkońcu wymienić.

Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.

Jeśli pasek rozrządu to GATES a w przypadku klinowego - alternatora ?

: wt lut 13, 2007 01:09
autor: Ryhoo
ja Gates-a bym nie kupował...bynajmniej ja sobie go nie chwale. Proponuje CONTITECH.

: wt lut 13, 2007 11:20
autor: Atomic10
Kup Bosch i problem z głowy :-)

Pozdrawiam

Re: [1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?

: wt lut 13, 2007 13:33
autor: JayT
golofs pisze:Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
Chwila... jaki masz pasek na alternatorze? Nie powinien być tam czasem wieloklin? W zacytowanym fragmencie piszesz strasznie niejasno...

U mnie od nowości śmigał CONTITECH, rozsypał się po 10 latach - teraz też mam CONTITECHa i oby wytrzymał kolejne 10 lat :D

Re: [1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?

: wt lut 13, 2007 14:02
autor: golofs
JayT pisze:
golofs pisze:Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
Chwila... jaki masz pasek na alternatorze? Nie powinien być tam czasem wieloklin? W zacytowanym fragmencie piszesz strasznie niejasno...

Do pompy wodnej jest wieloklin a do alternatora klinowy i ten mi piszczy chyba.

: wt lut 13, 2007 14:07
autor: Jerzas
Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy.

[ Dodano: 13 Lut 2007 13:12 ]
A tu masz jak naciągnąć (wymieniać) pasek od wspomagania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82490

: wt lut 13, 2007 14:20
autor: JayT
Jerzas pisze:Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy
Dokładnie, dlatego poprosiłem o sprecyzowanie, bo coś nie pasowało :D

: wt lut 13, 2007 14:21
autor: golofs
Jerzas pisze:Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy.
Teraz rozumie że to jest pasek od wspomagania. :food: :jezor:
[ Dodano: 13 Lut 2007 13:12 ]
A tu masz jak naciągnąć (wymieniać) pasek od wspomagania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82490


[ Dodano: Wto Lut 13, 2007 14:37 ]
A kiedy wymieniać ten wieloklinowy od pompy wodnej i alternatora?

: wt lut 13, 2007 23:47
autor: Jerzas
golofs pisze:A kiedy wymieniać ten wieloklinowy od pompy wodnej i alternatora?
Jeżeli widzisz, że guma jest stara i sparciała to najwyższy czas wymieniać.
Cena paska wieloklinowego to 40 zł a do wspomagania 15 zł (firmy Gates).
Mozesz tez wymienic profilaktycznie i miec spokój ducha.
Żeby wymienić wieloklinowy trzeba najpierw zdjąć pasek od wspomagania według linku który podałem wczesniej. Jesli po odkręceniu śrub pompa sie nie ruszy to trzeba młotkiem przez drewienko ją puknąć.
Po zdjęciu paska od wspomagania możesz zabrać się za pasek wieloklinowy.
Luzujesz śrubę zaznaczoną kółkiem oraz dość sporo luzujesz śrubę od napinania która jest w okolicy, poniżej koła pasowego alternatora (łatwo poznasz która to śruba. Strzałka z grubsz wskazuje gdzie szukać).

Obrazek

Napinanie paska wielorowkowego jest przez sprężynę pod alternatorem.
Po poluzowaniu srub powinieneś móc luzować pasek mocno naciskająć cały alternator w dół. Najłatwiej jest stary pasek przeciąć, gdyż nie jest łatwo go zdjąć.
Przy zakładaniu nowego, najpierw załuż go na koło pasowe wału korbowego. Poprowadz dolną część paska obok koła pasowego pompy wody (po której on sunie gładkim grzbietem) i załuż drugi koniec na alternator. Na koniec mocno naciskając alternator nasuń pasek na koło pasowe pompy wodnej. Puść alternator, zeby sprężyna napięła pasek i dokręć sruby. Potem załuż pasek od wspomagania naciągnij go i dokręć sruby. Sprawdz czy pasek od wspomagania nie piszczy. Odpal silnik i skręć koła maksymalnie w którąś strone i posłuchaj czy nie piszczy. W razie czego mocniej naciągnij.
Dodam, że ja wynieniłem pasek od wspomagania bez podnosznia samochodu i bez kanału, tylko zdjąłem nakładki pod zderzakiem. Pasek wieloklinowy można zmienić od góry bez wchodzenia pod samochód.
Ale sie rozpisałem. :otepienie:

: wt lut 13, 2007 23:56
autor: JayT
Dodam może jeszcze, że czasem coś piszczy, bo wyrobione (wytarte) jest któreś koło pasowe - w takim wypadku mimo wymiany paska na nowy problem może pojawić się ponownie. Rozwiązanie jest proste: należy wymienić zużyte koło na nowe :D

: śr lut 14, 2007 00:06
autor: jaszczur
golofs pisze:Jeśli pasek rozrządu to GATES a w przypadku klinowego - alternatora ?
więc tak jeżeli nie masz klimy to pasek(proponuję conitech)
CONTITECH 11,5X685Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
jeśli jest klima to
CONTITECh 11,5X755Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z klimatyzacją
a rozrząd to proponuję ci zestaw pasek tej samej firmy rolka SKF Rozrząd kpl. (pasek + rolka)nr częsci CT637K1 do roku prod.: 1994.07 także ty się łapiesz na taki

: śr lut 14, 2007 14:05
autor: golofs
Pytanie z innej beki.

Skoro pompe wodna mam odsbno tzn. nie na pasku rozrządu to kiedy mam ją wymienić żeby mieć spokój ducha ? :pub:

: śr lut 14, 2007 14:36
autor: jozekrjrj
zeby miec spokuj ducha to wymien ja teraz

kosztuje chyba 150zł

: śr lut 14, 2007 14:53
autor: golofs
Przebieg prawie 200 tyś jeśli nie jest na pasku rozrządu to może nigdy nie była wymieniana.
A jak już robić to odrazu wszsytko. :food:

:bigok: !! Pasek klinowy+Pasek wieloklinowy+Pasek rozrządu+Pompe wodną !! :bigok: