golofs pisze:A kiedy wymieniać ten wieloklinowy od pompy wodnej i alternatora?
Jeżeli widzisz, że guma jest stara i sparciała to najwyższy czas wymieniać.
Cena paska wieloklinowego to 40 zł a do wspomagania 15 zł (firmy Gates).
Mozesz tez wymienic profilaktycznie i miec spokój ducha.
Żeby wymienić wieloklinowy trzeba najpierw zdjąć pasek od wspomagania według linku który podałem wczesniej. Jesli po odkręceniu śrub pompa sie nie ruszy to trzeba młotkiem przez drewienko ją puknąć.
Po zdjęciu paska od wspomagania możesz zabrać się za pasek wieloklinowy.
Luzujesz śrubę zaznaczoną kółkiem oraz dość sporo luzujesz śrubę od napinania która jest w okolicy, poniżej koła pasowego alternatora (łatwo poznasz która to śruba. Strzałka z grubsz wskazuje gdzie szukać).
Napinanie paska wielorowkowego jest przez sprężynę pod alternatorem.
Po poluzowaniu srub powinieneś móc luzować pasek mocno naciskająć cały alternator w dół. Najłatwiej jest stary pasek przeciąć, gdyż nie jest łatwo go zdjąć.
Przy zakładaniu nowego, najpierw załuż go na koło pasowe wału korbowego. Poprowadz dolną część paska obok koła pasowego pompy wody (po której on sunie gładkim grzbietem) i załuż drugi koniec na alternator. Na koniec mocno naciskając alternator nasuń pasek na koło pasowe pompy wodnej. Puść alternator, zeby sprężyna napięła pasek i dokręć sruby. Potem załuż pasek od wspomagania naciągnij go i dokręć sruby. Sprawdz czy pasek od wspomagania nie piszczy. Odpal silnik i skręć koła maksymalnie w którąś strone i posłuchaj czy nie piszczy. W razie czego mocniej naciągnij.
Dodam, że ja wynieniłem pasek od wspomagania bez podnosznia samochodu i bez kanału, tylko zdjąłem nakładki pod zderzakiem. Pasek wieloklinowy można zmienić od góry bez wchodzenia pod samochód.
Ale sie rozpisałem.
