Strona 1 z 3

Pomocy!!uciąłem sprężyny i znosi mi golfa na lewo!!

: pn lut 12, 2007 22:09
autor: adekGTI
Witam. Uciąłem dzisiaj sprężyny, nie duzo bo o półtore zwoja i po zmontowaniu wszystkiego ściąga mi go mocno w lewą strone!!żeby jechać prosto kierownica jest skręcona w pawą strone o jakieś 30 stopni!!co to moze być, gdzie mogłem popełnić błąd??obcinełem sprężyny bo były od diesla i przod stał za wysoko, teraz stoi ideanie, ale niesttey ściąga!!

: pn lut 12, 2007 22:34
autor: SToRM
Raz - isc na kleczkach do Czestochowy w intencji sie pomodlic aby takie pomysly wiecej nie nachodzily..
Dwa - sprezyn nie obcinamy..a nawet jesli to takie ktore maja charakterystyke dobrana do ciezaru silnika..
Trzy - geometrie zrobiles po tym?

: pn lut 12, 2007 22:36
autor: tomekzabrze
adekGTI, no to teraz wyjdzie ci zaplacici za bledy :)

: pn lut 12, 2007 22:42
autor: adekGTI
geometrii nie robiłem, ale czy to by spowodowało ze az tak mocno by go ściągało?? pomijając juz ze obcinanie sprężyn to dłupi pomysł to co się stało, ze go ściąga??

: pn lut 12, 2007 22:50
autor: marek2907
jak wszystko rozebrałeś i potem złożyłeś to rozregulowałeś całą geometrię zawieszenia i dlatego go teraz ściąga
jedż na ustawienie geometrii a nie tylko zbieżności
ale najlepiej wcześniej załóż porządne sprężyny

: pn lut 12, 2007 22:51
autor: SToRM
adekGTI pisze:geometrii nie robiłem
Skoro wyjmowales amortyzator to toalnie zmieniles geometrie..
Moze jedna kolko ustawiles w negatyw, a drugie z pozytyw, stad te klocki..
Ewentualnie krzywo dociales sprezyny..

: pn lut 12, 2007 23:03
autor: Wolu
Spróbuj ustawic ta geometrie, ale z doswiadczenia wiem ze raczej na tyc sprezynach to za wiele ci nie pomoże No i kwestia bezpieczeństwa lepiej wymien je na takie ktore pasuja do twojego modelu :bajer:

: pn lut 12, 2007 23:08
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Zanim pojediesz na geometrię, to możw wymień te sprężyny. Jeśli odkręcałeś sworznie wahacza, to masz jakieś kosmiczne kąty pochylenia kół, wielokrotnie przekraczające wielkości katalogowe. Jeśli grzebałeś prz końcówkach drążków, to nie masz już zbieżności. Jak najszybciej to zrób, bo zetniesz opony. Następnym razem najpierw na forym zarzuć pytanko :bigok: To nie kosztuje.
Pozdrawiam.

: pn lut 12, 2007 23:12
autor: adekGTI
sprężynki dociąłem idealnie!!

: pn lut 12, 2007 23:13
autor: jozekrjrj
ciac sprezyny w golfie

ja rozumiem uciac sprezyne w maluchu do ktorego 2 sprezyny jakies gownianej firmy obnizajace tylko 30mm kosztuja 500zł

ale w golfie

czy aby za bardzo nie chciałes oszczedzic??

: pn lut 12, 2007 23:38
autor: Grzesiekk1982
adekGTI pisze:sprężynki dociąłem idealnie!!
to za przeproszeniem dotnij jeszcze amortyzatory i będzie GIT :bigok: :panna:
I Ty chcesz czymś takim przekraczać 80 kmh? Życie Ci niemiłe? Nie po to ktoś miesiącami siedzi nad komputerem, prowadzi modelowanie sił, momentów i naprężeń, potem badania na prawdziwych sprężynach, żeby potem je kroić gumówką na pniaku, czy w imadle... To nie wóż drabiniasty, to samochód zdolny osiągać niemałe prędkości, ważący grubo ponad tonę, którego zawieszenie ma go utrzymać w zakrętach, a nie na postoju...

: wt lut 13, 2007 00:00
autor: Robs
Przy wymianie i jakimkolwiek grzebaniu przy amorkach zaznaczaj na mocowaniach jakie jest położenie śrób i amorków bo o ile w garażowych warunkach raczej nie unikniesz odchyleń od normy to przynajmniej w razie takich problemów będziesz mógł dojechać do warsztatu na pełną geometrię - nie tylko na zbieżność

: wt lut 13, 2007 00:29
autor: ppoll27
żałuj synu żałuj ;) a tak na serio to szukaj CAŁYCH sprężyn GTI zakładaj i jedź na geometrie, a żeby nie jeździc 10 razy to sobie od razu sprawdź czy nie masz do wymiany amorków lub odbojów itp itd ... :bigok:

: wt lut 13, 2007 00:31
autor: adekGTI
hmmm te sowa krytyki jakoś nie pomagająw rozwiązaniu problemu... moze ktoś wie jaki jest powod?? sprężynki bedą nowe ale dopiero w kwietniu, a do tego czasu musze jakoś rozwiązać ten problem!! na co mousze zwrocić jutro uwage jak bede jeszcze raz to ściągał i jaka moze być przyszyna??