Strona 1 z 3

rozrusznik wolno kręci

: ndz lut 11, 2007 21:32
autor: nerlst
Witam

Mój wujek ma Jette II z silnikiem 1.3 i ma mały problem. Jak samochód jest zimny rozrusznik bardzo wolno kręci. Nie pomogła wymiana tulejek w rozruszniku. Po wsadzeniu innego rozrusznika i kupieniu nowego akumulatora jest to samo. Jak silnik się nagrzeje problem znika i rozrusznik kręci bardzo dobrze. Może ktoś miał podobny problem w Golfie MK2 lub wie co może być przyczyną. Kable nie przetarte.

pzdr

: ndz lut 11, 2007 21:36
autor: Duber
a sprawdz przy wcisnietym sprzegle z rana.hmm watpie ale jakis olej za gesty moze w skrzyni.kiedys kolega mial to samo w vw zaraz po kupnie i mial trociny w skrzyni biegow,aby ciszej chodzila.

: ndz lut 11, 2007 21:44
autor: nerlst
Olej również był wymieniany właśnie z tego powodu, ale nic to nie dało. :/


pzdr

: ndz lut 11, 2007 22:14
autor: Adamtd
nerlst, więc wygląda, że problem jest w silniku. Ale zapytam dla formalności - odpalasz na wciśniętym sprzęgle?

: ndz lut 11, 2007 22:29
autor: nerlst
Tak, samochód jest odpalany na wciśniętym sprzęgle, niestety nic to nie daje.


pzdr

: ndz lut 11, 2007 22:49
autor: dziejo
nerlst pisze:Jak silnik się nagrzeje problem znika i rozrusznik kręci bardzo dobrze.
tak drogi kolego powiedz wujkowi że problem tkwi nie w silniku ale w samym rozruszniku niech przeczysci wirnik stojan szczotki niech sprawdzi i jak się zna na elektryce niech sprawdzi jaki prad mu pobiera lub tez jak się nie zna nich sprawdzi kable czy sa gorące od rozrusznika 99,9 to wina rozrusznika ! :bigok:

: ndz lut 11, 2007 22:53
autor: Duber
dziejo pisze:99,9 to wina rozrusznika
tez tak mysle ale niby tulejki zmienial i podmienial rozrusznik.moim zdaniem tez zozrusznik.

: ndz lut 11, 2007 22:54
autor: Adamtd
dziejo pisze:niech przeczysci wirnik stojan szczotki niech sprawdzi
dziejo, ale pisał że wymienił rozrusznik i to samo, więc w samym rozruszniku chyba nic nie ma (albo dwa były coś nie tak...)
Ale pobór prądu przy rozruchu bym sprawdził

: ndz lut 11, 2007 22:58
autor: Duber
Adamtd pisze:Ale pobór prądu przy rozruchu bym sprawdził
ciekawe jak?

: ndz lut 11, 2007 23:04
autor: Adamtd
piotr2 pisze:ciekawe jak?
Mierniki (diagnoskopy) są odpowiednie - zapinasz na kable zasilające i robi Ci ładny wykres, na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze

: ndz lut 11, 2007 23:08
autor: Duber
chodzi ci o cos ala cengi ? inaczej tego niewidze.ale to moze byc ponad 100A

: ndz lut 11, 2007 23:08
autor: nerlst
Jak rozrusznik zaczął wolno kręcić to był rozebrany, wyczyszczony i wymieniono w nim tulejki, nic to nie dało, po włożeniu innego rozrusznika jest to samo. Myślę, że wina nie leży w rozruszniku, ale skoro nie w rozruszniku to gdzie?


pzdr

: ndz lut 11, 2007 23:10
autor: Duber
Adamtd pisze:na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze
przy cylindrach mierzy si epobor rozrusznika?

: ndz lut 11, 2007 23:19
autor: Adamtd
piotr2 pisze:chodzi ci o cos ala cengi ? inaczej tego niewidze.ale to moze byc ponad 100A
Tak
piotr2 pisze:Adamtd napisał/a:
na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze
przy cylindrach mierzy si epobor rozrusznika?
Nie przy cylindrach, tylko akumulatorze. Ale próba ta nazywana dokładnie "pomiar spadku napięcia na akumulatorze, lub pobory prądu z akumulatora przez rozrusznik podczas uruchamiania silnika" Wtedy otrzymujemy wykres zmiany napięcia lub prądu przy pracy kolejno każdego cylindra - pomaga określić czy każdy spręża podobnie itp