Strona 1 z 3
Brak przyspieszenia...
: ndz lut 11, 2007 20:31
autor: nicpoN
Witam serdecznie
Problem jaki mam ze swoim autkiem to brak odczuwalnego przyspieszenia.
Jest to silnik 1.8, 75KM. Sprawa wyglada tak: wciskam pedal gazu do 'dechy' i nic...
powoli, powoli się rozpędza... muli strasznie, tak jakby dostawał za dużo paliwa lub za mało..
mam instalacje LPG, wg mnie nie plywa ona na jego osiagi, bo tak samo zachowuje sie na benzynie...
W czym może być problem?
Wymieniłem już wszystkie filtry, pod gaźnikiem uszczelke bo była lekko 'zajechana'...
czego można jeszcze spróbować?
BTW.
Niechce zakładać nowego tematu, a mam też inny problem z elektryką, a mianowicie mam skóre w golfiku i nie działa mi podgrzewanie foteli.. wiem że najprościej by było poechać do elektryka wydać kilka dyszek i po sprawie, ale jesli ktoś wie co może dolegać (najczestsze pojawiajace się uszkodzenia) byłbym bardzo wdzęczny.
Dziekuje i pozdrawiam
: ndz lut 11, 2007 20:57
autor: Adamtd
nicpoN, czy to mulenie jest na benzynie czy na gazie?
: ndz lut 11, 2007 21:00
autor: nicpoN
Adamtd pisze:nicpoN, czy to mulenie jest na benzynie czy na gazie?
na benzynie i gazie... tak samo się zachowuje, zero dynamiki jazdy...
: ndz lut 11, 2007 21:22
autor: Jacenty85
Najprostszym sposobem na sprawdzenie byłoby wypięcie instalacji LPG (emulatora), przegranie programu do kompa. Jeśli wówczas auto jeździłoby dobrze to oznacza elementy instalacji (np. emulator) po wpięciu powodują namnażanie się błędów. On tylko teoretycznie służy do tego, że w kompie samochodu nie pojawiały się błędy a w rzeczywistości jest inaczej. Powienieneś podpiąć się pod VAG i zobaczyć co mu dolega. JEśli tak bardzo chcesz uniknąć elektronika, możesz to zrobić sam wyposażając sie w interfejs, programy VAG-com lub VWTool, kody błędów i troszke pojęcia. JEśli natomiast okaże się, że komputer jest czysty może to być kwestia układu zapłonowego. Należy sprawdzić wszystko od cewki poprzez kable, kopułke, palec, świece czujnik halla do SZCZEGÓLNIE USTAWIENIA ZAPŁONU. Posiadasz pewnie silnik AAM a tam zapłon ustawia się na 6+/-1 przy 875 obrotów. Jesli orientujesz sie troszke w elektronice i masz omomierz i żaróweczke do diagnozy lub może lampe stroboskopową bardzo łatwo jest zdiagnozowac wszystkie te elementy chociaż nie od dzisiaj wiadomo, że najlepszą metodą jest podmiana. Na dzień dzisiejszy polecam sprawdzić kopłke i palec czy nie są za mocno nadpalone. Jak tak to wymienic (iskra może sobie krążyć i robi taki efekt) Trzeba sprawdzić czy rozrząd jest na punktach. Później jak to nie pomoże mozesz lekko poluzowac aparat na włączonym i rozgrzanym silniku, zaznaczyć punkt położenia i lekko go przekręcić raz w jedną raz w drugą po czym wrócic do poprzedniego polożenia, możesz go także lekko przyspieszyć. Jeśli sie poprawi to winowajcą jest złe ustawienie zapłonu lub czujnik halla G40. Dopisz jeszcze kiedy dzieje się to mocniej. Jesli tylko na rozgrzanym trzeba sprawdzić sonde lambde - miernikiem (od wtyczki na mase, 0-1V) lub na kompie. No i tyle, oczywiście wszelkie kabelki podciśnienia muszą być szczelnie - od serwa warto sprawdzić. Jakbyś coś wiecej chciał to daj znać.
P.S. spróbuj takze odpiąć kleme na pare minut, zewrzyj ją z plusem i nie włączaj instalacji. Przejedź sie może pomoże.
: ndz lut 11, 2007 21:24
autor: Jowisz
A dobrze ci się nagrzewa, łapie 90 st. C ?
mój też troche muli za nim się nie nagrzeje, przy tych temp. jak włączysz ogrzewanie na maksa to możesz z 10 km. zrobić i dopiero osiągnie dobrą temp. - ja tak dzisiaj miałem
: ndz lut 11, 2007 21:41
autor: nicpoN
Adamtd pisze:nicpoN, a kiedy ostatnio wymieniałeś:
- rozrząd,
- świece,
- ustawiałeś zapłon,
- sprawdzałeś błędy na VAGu?
To jest tak, że auto zostalo kupione z tydzien temu...
wszystko to jest w planach na nadchodzące dni, te wymiany, regulacje.
Nie znam się na tym i dlatego pytam czy to może doprowadzić do zmian na lepsze?
Narazie auto jest sprawne pod każdym względem, kwestia tylko tego silnika.
Czy jeśli zrobie te podstawowe rzeczy, które się robi po kupnie auta to moge liczyc na zmiany?
Pytanie drugie, czy to mulenie silnika jednoczesnie wplywa na jego maks predkosc? Jechalem nim maks 145-150km/h...
: ndz lut 11, 2007 21:57
autor: Jacenty85
Fajnie to ująłeś. Auto sprawne pod każdym względem tylko nie przyspiesza i go muli. Osobiście dla mnie to dyskwalifikacja auta jako przedmiotu do zakupu. Nie bede jednak mówił że źle zrobiłeś bo ja kupiłem idealnego a jak mi się posypał to szlak mnie trafiał. Jesli zrobisz to co Ci pisaliśmy to powinny być zmiany na dobre. Oczywiście, że zrobi to osoba dokładna (nie ustawi Ci rozrządu myląc się o 2 zęby). Reasumując to co piszesz mogą powodować
a) instalacja gazowa i błędy w kompie
b) uszkodzenie jakiegoś czujnika o czym powie Ci diagnoza VAG
c) problemy z układem zapłonowym (sprawdzić wszystko i wyregulować zapłon)
d) źle ustawiony rozrząd.
Na dzien dzisiejszy odepnij kleme i zobacz moze pomoże (we Fordach z `91 skutkuje
)
Sprawdzić stan kopułki i palca (czy nie są nadpalone jak tak to wymienic na nowe)
Sprawdzić przewody - spsikaj je zraszaczem do kwiatów (zwykłaa woda) zgaś swiatło w garażu i obserwuj czy kable świecą. Jeśli nie to powinny być dobre, jak tak to są złe.
Sprawdzić czy zaden przewód nie syka bądź nie jest luźny bądź dziurawy
To mozesz we własnym zakresie. Z innymi sprawami radze najlepiej do dobrego elektromechanika.
: ndz lut 11, 2007 22:09
autor: Jowisz
No wymiana filtrów i pasków ma duże znaczenie, skoro nie wiesz co kiedy było wymieniane to ja bym zaczął od filtra powietrza, nie trzeba się znać na mechanice kupujesz tylko filtr ,zdejmujesz pokrywę, wyjmujesz stary i wkładasz nowy, możesz też stary przeczyścić i wtedy spróbować, a po tem i tak trzeba wszystkie wymienić, filtr paliwa mógł być nie zmieniany od nowości, takie przypadki na forum były opisywane
Świece też możesz sam wymienić, tylko klucz do świec będzie ci potrzebny
Jak już będziesz resztę wymieniał to możesz też mechanika poprosić żeby ci przepustnicę przeczyścił,
A jak to nie pomoże to należałoby się zastosować się do wskazówek kolegi Jacenty85
No i 165 km/h to powinieneś pociągnąć na równym ale z tym za dużo nie kombinuj, lepiej poczekać aż się pogoda poprawi
: ndz lut 11, 2007 22:10
autor: Snake
oprócz tego co pisze przedmówca sprawdzilbym jeszcze kata.
Na gazowni lubie sie zapchac syfem, wtedy nie bedzie wydechu, a co za tym idze przyspieszenia tez nie.
Byc moze tez uszczelka przedmuch ma? - sprawdzic sprezanie.
Powodzenia
: ndz lut 11, 2007 22:11
autor: Adamtd
nicpoN pisze:Narazie auto jest sprawne pod każdym względem, kwestia tylko tego silnika.
Zapytam przewrotnie - czy w aucie jest jeszcze jakaś droższa i i stotniejsza część niż silnik
?
nicpoN pisze:Czy jeśli zrobie te podstawowe rzeczy, które się robi po kupnie auta to moge liczyc na zmiany?
Napewno nie na pogorszenie
: ndz lut 11, 2007 22:12
autor: nicpoN
No dzieki wielkie, bede probowal, wszystkie filtry mam juz po wymianie, zawsze to juz cos
Zobaczymy co z tego wyjdzie
[ Dodano: 11 Lut 2007 21:17 ]
Adamtd pisze: czy w aucie jest jeszcze jakaś droższa i i stotniejsza część niż silnik
NO oprocz dynamiki jest jeszcze dla mnie wazny komfort jazdy, oryginalna vw tapicerka- skora w bardzo dobrym stanie. Zestaw audio Pioniera, 6glosnikow, tuba, wzmacniacz... klima itp itd...
a ten silnik to koszmat
: ndz lut 11, 2007 22:24
autor: Adamtd
Jacenty85 pisze: Z innymi sprawami radze najlepiej do dobrego elektromechanika.
I to jest najważniejsze
: pt mar 02, 2007 20:52
autor: nicpoN
Witam ponownie, niechce zakladać nowego, tego samego więc piszę tu:
Problem był z brakiem przyśpieszenia, zrobiłem to co pisaliście, a mianowicie:
- wymiana kata na strumienice,
- wymiana rozrządu, wg mechanika poprzednio był przestawiony o ząbek, teraz ponoć ok.
- wymiana świec; kable, popułka i palec zostawiłem bo były ok.
Nie został wyregulowany zapłon, bo się lampa zjeb***.
Jeśli chodzi o jazdę, to jest gożej niż było, brak jakiegokolwiek przyśpieszenia, czasami jak dam do dechy to wogóle przestaje jechać... maks co osiągnęłem dziś to 110km/h, żenada...
jutro jade na regulacje zapłonu... czy ta regulacja pomoże? bo już nie wiem czy nei zmienic mechanika
(
: pt mar 02, 2007 21:22
autor: Jacenty85
Fachowa regulacja (najlepiej komputerem i lampą) powinna pomóc. Zakładam, że wszelkie wężyki od kolektora mechanik sprawdził?