Strona 1 z 2

problemy...

: ndz lut 11, 2007 14:58
autor: M_a_S_t_E_r
Prawdopodobnie temat był poruszany już niejednokrotnie, ale każdy ma jakiś przypadek, który różni się małymi szczegółami od drugiego więc postanowiłem spróbować...
Objawy u mnie są następujące: jadę sobie autkiem do pracy, wszystko jest w porządku... Nagle czuję pod pedałem gazu, że silnik zaczyna nierówno pracować, zwalnia, zaczyna nim szarpać i nawet gdy wciskam pedał do końca jedzie tak jakby na pół gazu... Gdy wcisnę sprzęgło zgaśnie i nic go to nie obchodzi... Dodam, że na wolnych obrotach niekiedy mruga delikatnie kontrolka akumulatora... Po zatrzymaniu się, krótkim postoju samochód zaczyna jechać dalej bez problemu... Czy to może być coś z elektryką? Gaźnikiem? Jeszcze czymś innym? Oczywiście zdarzy się, że problemu wogóle nie ma i spokojnie objadę trasę... Dodam, że tydzień temu zakupiłem "nowy" silnik, bo tamtem już nie za bardzo nadawał się do jazdy... Pomóżcie... Pozdrawiam...

: ndz lut 11, 2007 15:17
autor: Fugi
A czujesz jakby go troche zmulilo???? Ja mialem tez takie objawy + to ze np nie zapalal od kopa jak byl zimny. Okazalo sie ze lewe powietzre ssa.Podstawa pod kaznikiem. Nom u mnie to bylo to.

: ndz lut 11, 2007 16:22
autor: M_a_S_t_E_r
Hm... No trochę go muli... Właśnie przy w/w sytuacji... Ale odpala normalnie... Ile to kosztuje i jak to wymienić... :jezor:

: ndz lut 11, 2007 16:57
autor: ghoost
kontrolka nie ma nic do rzeczy, u mnie tez miga na wolnych obrotach bez obciazenia zadnego, prawdopodobnie gdzies Ci lewe powietrze bierze... :bajer: pzdr

: ndz lut 11, 2007 17:12
autor: misiek
do sprawdzenia jeszcze układ zapłonu a wszczególności przerywacz w aparacie (czy nie ma wypalonych styków ) i czy przerwa na nim jest właściwa (powinna wynosić 0,4mm)

: ndz lut 11, 2007 17:20
autor: Sly108
Mnie to wygląda bardziej na jakieś problemy z elektryką. I chyba właśnie tu by trzeba było szukać przyczyny.

: pn lut 12, 2007 11:11
autor: M_a_S_t_E_r
Przerywacz myślę, że będzie dobry, bo silnik, który zakupił był już wyposażony w aparat zapłonowy... Nie wierzę, że obydwa aparaty były w identycznym stanie (ale sprawdzę to na wszelki wypadek)... I mam jeszcze pytanie... Czy to możliwe, że gaźnik bierze lewe powietrze tam od przodu gdzie powinna być taka gruba "rura" od silnika, która łączy właśnie silnik z obudową gaźnika? :chytry:

: pn lut 12, 2007 11:36
autor: Przybek
masz zalozony przewod ktory dostarcza cieple powietrze do silnika ?

: pn lut 12, 2007 11:46
autor: M_a_S_t_E_r
No to jeszcze mi powiedz, który to... :grin: To ten gruby... ?? Jeśli tak to nie mam go właśnie..

: pn lut 12, 2007 11:59
autor: Przybek
tak ten groby co idzie od oslony kolekora wydechowego , przy takiej temp. jak jest tera mozesz miec oszronienie gardzieli , autko bedzie stopniowo coraz bardziej slabe az moze stanoc , ale wystarczy jak zgasisz silnik na 5 min i wszystko wraca do normy
Pozdrawiam

: pn lut 12, 2007 12:07
autor: M_a_S_t_E_r
Yhym... Ok... Zmykam już zakupić taki bajer i dam znać jak go założę czy problem pojawia się dalej... Ale objawy są dokładnie takie jak mówisz... Pozdro...

: pn lut 12, 2007 12:09
autor: Przybek
sprawdz jeszcze w obudowie filtra powietrza czy ta klapka co prelacza na zimne - cieple powietrze nie lata sobie luzno , ta klapka przelacza kiedy silnik ma miec cieple a kiedy zimne powietrze

: pt lut 16, 2007 00:26
autor: M_a_S_t_E_r
Zakupiłem bajer, założyłem, ale autko dalej potrafi robić takie jaja jak poprzednio.. Ta klapa lata tak dziwnie, bo sprawdzałem.. Nie wiem czy luźno czy nie, bo nie wiem jak powinno być prawidłowo..

: pt lut 16, 2007 10:09
autor: ppoll27
Jak mruga kontrolka na wolnych obrotach to sprawdz naciąg paska klinowego (może trzeba dac nowy) i wysokość szczotek w alternatorze (może też warto wymienić) - bo w momencie gdy świeci to nie ładuje sie akumulator, a wrecz się rozładowuje, jak będziesz tak długo jeździc to w końcu padnie.
Problem ze zdychaniem - napisz jaki masz silnik : pojemnośc a najlepiej oznaczenie literowe. :bigok: