Strona 1 z 1

[VW3] odma chyba? jak sprawdzić??

: ndz lut 11, 2007 10:29
autor: fredy1
witam mam roblem auto sprawowalo sie super az do dzisiaj rano odpalilem poczekalem okolo 10 minut jak zawsze w takie mrozy ujechalem 3km a tam kontrolka od oleju sie zapalila i zawory grac mocno zaczely szybko wylaczylem auto podnioslem maske by sprawdzic co jest a tam pelno oleju, slyszalem ze to odma jak to sprawdzic czy da sie to naprawic domowa metoda? silnik to 1.4

: ndz lut 11, 2007 10:37
autor: ADi997
A jaki był poziom oleju jak się zatrzymałeś ?? Musisz najpierw zlokalizować wyciek a potem sie martwić jak go usunąć. Jeśli to odma to nie ma dużo roboty, może przy opasce, wąż pęknięty bądź któryś kruciec.

: ndz lut 11, 2007 10:42
autor: fredy1
z tego co slyszalem po pracy silnika jak mi zaczelo pikac to poziom oleju za wysoki nie byl. zgasilem silnik ale zawory rechotac zaczely nie mam pojecia jak to zlokalizowac i w ktorym to moze byc miejscu, zebym wiedzial co to kruciec? w pugu 205 ktorego mam potrafie to zrobic ale o golfach za duzego pojecia nie mam. wyciek wyglada na tylna czesc silnika tam idzie jakis waz i do czegos jest podlaczony jakby pompa?? nie wiem.prosze o pomoc jakies foto??

[ Dodano: 11 Lut 2007 12:15 ]
pomoze ktos w koncu??

: ndz lut 11, 2007 14:20
autor: greg
fredy1, 1 pytanie - jaki silnik
2. pytanie - jaki poziom oleju
3. pytanie - wywala olej bokami, czy z tego węża, czy też wąż przerwany - masz aparat - dawaj fotki

: ndz lut 11, 2007 14:21
autor: dziejo

: ndz lut 11, 2007 14:26
autor: greg
fredy1 pisze:z tego co slyszalem po pracy silnika jak mi zaczelo pikac to poziom oleju za wysoki nie byl.
fajnie - ty po dźwięku silnika ustalasz poziom oleju, kumpel zapłon na słuch, normalnie diagnostyka

: ndz lut 11, 2007 15:22
autor: fredy1
no pelna diagnoza a jak napisalem przeciez ze sie nie znam na tym.ale skoro zapalila mi sie kontrolka na desce i zawory zaczely grac marsza to pewnie go za duzo nie ma:)

: ndz lut 11, 2007 15:28
autor: greg
no ni e- bo możliwość jest np padniecia pompy oleju i wtedy też zawory graja i kontrolka świeci

: ndz lut 11, 2007 15:33
autor: hanti
fredy1, podnieś maskę i sprawdź na bagnecie ilość oleju
wpisz typ silnika to może okazać sie pomocne we wselkiego rodzaju ustaleniach, no i jeszcze jedno - jeśli zatkała Ci się odma to którędyś musiało wywalić olej (obejrzyj silnik pod względem wycieków) no i ostatnie : kiedy sprawdzałeś ostatnio poziom oleju (rzeby ustalić ile "zaginęło w akcji")

: ndz lut 11, 2007 19:40
autor: kwas
Witam!
Mi wywalilo olej 3 czy 4 razy. Sprawa wygląda tak, że odma przy robieniu krótkich tras potrafi zamarzać. Przy dużych mrozach zanim odpalisz silnik radzę sprawdzić czy gumowy przewód wychodzący z odmy jest miękki czy też nie. Najczęściej woda zamarza w tym wężu. Umnie był już stary i sparcialy więc wyczuć było ciężko. Wymieniłem na nowy i problemu nie ma. W tej sytuacji olej wywali najsłabszym miejscem u mnie to był bagnet a były przypadki że nawe poszły uszczelniacze i zawory.
Więcej przeczytasz tu http://vw2.info/vwforum/odma/ . Pozdrawiam