[VW3] odma chyba? jak sprawdzić??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

[VW3] odma chyba? jak sprawdzić??

Post autor: fredy1 » ndz lut 11, 2007 10:29

witam mam roblem auto sprawowalo sie super az do dzisiaj rano odpalilem poczekalem okolo 10 minut jak zawsze w takie mrozy ujechalem 3km a tam kontrolka od oleju sie zapalila i zawory grac mocno zaczely szybko wylaczylem auto podnioslem maske by sprawdzic co jest a tam pelno oleju, slyszalem ze to odma jak to sprawdzic czy da sie to naprawic domowa metoda? silnik to 1.4



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » ndz lut 11, 2007 10:37

A jaki był poziom oleju jak się zatrzymałeś ?? Musisz najpierw zlokalizować wyciek a potem sie martwić jak go usunąć. Jeśli to odma to nie ma dużo roboty, może przy opasce, wąż pęknięty bądź któryś kruciec.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz lut 11, 2007 10:42

z tego co slyszalem po pracy silnika jak mi zaczelo pikac to poziom oleju za wysoki nie byl. zgasilem silnik ale zawory rechotac zaczely nie mam pojecia jak to zlokalizowac i w ktorym to moze byc miejscu, zebym wiedzial co to kruciec? w pugu 205 ktorego mam potrafie to zrobic ale o golfach za duzego pojecia nie mam. wyciek wyglada na tylna czesc silnika tam idzie jakis waz i do czegos jest podlaczony jakby pompa?? nie wiem.prosze o pomoc jakies foto??

[ Dodano: 11 Lut 2007 12:15 ]
pomoze ktos w koncu??



greg

Post autor: greg » ndz lut 11, 2007 14:20

fredy1, 1 pytanie - jaki silnik
2. pytanie - jaki poziom oleju
3. pytanie - wywala olej bokami, czy z tego węża, czy też wąż przerwany - masz aparat - dawaj fotki



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 11, 2007 14:21




greg

Post autor: greg » ndz lut 11, 2007 14:26

fredy1 pisze:z tego co slyszalem po pracy silnika jak mi zaczelo pikac to poziom oleju za wysoki nie byl.
fajnie - ty po dźwięku silnika ustalasz poziom oleju, kumpel zapłon na słuch, normalnie diagnostyka



fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz lut 11, 2007 15:22

no pelna diagnoza a jak napisalem przeciez ze sie nie znam na tym.ale skoro zapalila mi sie kontrolka na desce i zawory zaczely grac marsza to pewnie go za duzo nie ma:)



greg

Post autor: greg » ndz lut 11, 2007 15:28

no ni e- bo możliwość jest np padniecia pompy oleju i wtedy też zawory graja i kontrolka świeci



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz lut 11, 2007 15:33

fredy1, podnieś maskę i sprawdź na bagnecie ilość oleju
wpisz typ silnika to może okazać sie pomocne we wselkiego rodzaju ustaleniach, no i jeszcze jedno - jeśli zatkała Ci się odma to którędyś musiało wywalić olej (obejrzyj silnik pod względem wycieków) no i ostatnie : kiedy sprawdzałeś ostatnio poziom oleju (rzeby ustalić ile "zaginęło w akcji")


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
kwas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 16, 2006 21:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: kwas » ndz lut 11, 2007 19:40

Witam!
Mi wywalilo olej 3 czy 4 razy. Sprawa wygląda tak, że odma przy robieniu krótkich tras potrafi zamarzać. Przy dużych mrozach zanim odpalisz silnik radzę sprawdzić czy gumowy przewód wychodzący z odmy jest miękki czy też nie. Najczęściej woda zamarza w tym wężu. Umnie był już stary i sparcialy więc wyczuć było ciężko. Wymieniłem na nowy i problemu nie ma. W tej sytuacji olej wywali najsłabszym miejscem u mnie to był bagnet a były przypadki że nawe poszły uszczelniacze i zawory.
Więcej przeczytasz tu http://vw2.info/vwforum/odma/ . Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości