kaz pisze:Cze
jeszcze raz - dałem masę przez kątrolkę na przewody od czujnika poziomu paliwa czyli powinna wskazówka iść na max
Spróbuj znaleźć przewód na złączu do zegarów, ma mieć takie oznaczenie kolorowe, jak ten we wtyczce na poziomowskazie, podaj tam masę przez żarówkę, poczekaj chwilę.
Ale, ale- zależy jaką żarówką sprawdzasz, poziomowskaz to normalny potencjometr drutowy, ma określoną (nie wiem w tej chwili jaką) oporność, jeżeli sprawdzasz żaróweczką o maleńkiej mocy to jej oporność jest większa niż poziomowskazu, więc nie pokaże Ci nic. Użyj żarówki min. 10 wat, w razie czego nie narobisz jaj w przypadku zwarcia.
Poziomowskaz możesz sprawdzić tą małą żaróweczką podając przez nią plus z aku na wtyczkę, dużą żarówką mógłbyś spalić opornicę, gdyby okazała się dobra.
Nie wiem jak w MK III, ale w MK II z tyłu na zegarach znajduje się taki trójnóżkowy element elektroniczny- stabilizator napięcia, zasilającego m. inn. wskaźnik paliwa, zegar, wskaźnik temp. silnika itp., powinien dawać na końcówce wyjściowej 10 wolt, nie wolno sprawdzać żadnymi żarówkami! Tylko miernik!
Ale gdyby on padł (rzadki przypadek), to by zgłupiały wspomniane przyrządy. Możesz, dysponując miernikiem, sprawdzić obecnoć napięcia 10 V na wejściach wskaźnika paliwa, oczywiście przy włączonym zapłonie, częste przypadki głupich wskazań przyrządów w Golfach i innych powodowane są pęknięciem ścieżki na folii kontaktowej zegarów, nie do wykrycia bez miernika.