Strona 1 z 3

Się pochwalę - kolejne wspomaganie w mk2! :)

: wt mar 01, 2005 20:18
autor: AEM
Dzisiaj założyłem wspomę :) zmiany biegów czyli cięgno z ciężarkiem od golfa 3. Muszę przyznać że jestem miło zaskoczony zmianą biegów. Wchodzą ze zdecydowanym przeskokiem i zero problemów (choć wcześniej nie narzekałem - oczywiście po wyjęciu dodatkowego ślimaka który poprzednik w skrzyni zostawił.:( ) POLECAM tą dokładkę choć wiem że ciężko ją dostać - Może zrobię kilka rzemieśniczo.

Re: Się pochwalę - kolejne wspomaganie w mk2! :)

: wt mar 01, 2005 20:25
autor: briano
AEM pisze:Dzisiaj założyłem wspomę :) zmiany biegów czyli cięgno z ciężarkiem od golfa 3. Muszę przyznać że jestem miło zaskoczony zmianą biegów. Wchodzą ze zdecydowanym przeskokiem i zero problemów (choć wcześniej nie narzekałem - oczywiście po wyjęciu dodatkowego ślimaka który poprzednik w skrzyni zostawił.:( ) POLECAM tą dokładkę choć wiem że ciężko ją dostać - Może zrobię kilka rzemieśniczo. : okey :
No no moje gratulacje , a jak z wykonaniem dużo roboty??

: wt mar 01, 2005 20:26
autor: AEM
Mówisz o założeniu czy o "produkcji"?

: wt mar 01, 2005 20:29
autor: briano
AEM pisze:Mówisz o założeniu czy o "produkcji"?
O kurde to i sam zrobiłeś no prosze :hmm:
Nie mówie o montarzu

: wt mar 01, 2005 20:36
autor: AEM
dorwałem orginał w szpargałach mojego mechanika ale pogadam z zaprzyjaźnionym tokarzem to może kilka sztuk się zrobi na podstawie mojego.

: wt mar 01, 2005 21:02
autor: Trochim
było juz na forum to opisywane jak samemu zrobic taki ciężarek, poprostu dospawać do oryginalnego wodzika trochę prętów stalowych o łącznej masie 400g.

Jak się nie mylę to właśnie tak to było :)

: wt mar 01, 2005 21:28
autor: AEM
Dlatego posiadacze aut w każdym calu je dopieszczają aby jakieś pręty spawać. No pięknie będzie to wyglądać przy wypolerowanym silniku na majóVWce.

Re: Się pochwalę - kolejne wspomaganie w mk2! :)

: wt mar 01, 2005 23:00
autor: vorlog
AEM pisze: oczywiście po wyjęciu dodatkowego ślimaka który poprzednik w skrzyni zostawił.
Cześć. Cholera, nigdy nie grzebałem przy skrzynkach, tzn. odnośnie tego ciężarka, chociaż dawno o tym słyszałem i bierze mnie na to. Możesz mi przybliżyć temat z cytatu? Co to za ślimak? A gdybyś był tak miły ( :hmm: ) i wrzucił foto zamontowanego u siebie cacka?
Pozdrawiam, V.

: wt mar 01, 2005 23:04
autor: Deacon
Trochim pisze:...poprostu dospawać do oryginalnego wodzika trochę prętów stalowych o łącznej masie 400g...
a nie wiecej przypadkiem?? :chytry: bo szukam w archiwum i nie moge znalezc :)

AEM a zeby zalozyc ten ciezarek to trzeba skracac oryginalne ciegno??
ja bym sie pisal na takie ciezarek jak bedziesz robil :)

: wt mar 01, 2005 23:22
autor: AEM
Jak zrobię to ogłoszę. W poradach powinno być jako poprawienie wchodzenia biegów w golfie. Cięgna się nie skraca tylko wymienia na to z ciężarkiem a jest to to cięgno które jest najbardziej na wierzchu. Zresztą zobaczcie opis. A co do ślimaka to problem jest następujący: przy wyjmowaniu linki szybkościomierza za skrzyni często wpada i zostaje w niej platykowa zębatka która napędza linkę szybkościomierza. Jeśli ktoś nie zauważy tego faktu lub co gorsza paprok mechanik to oleje i założy następną zębatkę to ta pływa w środku włażąc między żębatki blokująć je w mniejszym czy większym stopniu i pomału się ściera. Nowa kosztuje do 10 zł więc paprokowi się niechce grzebać i wkłada nową bo przecież ta się zetrze. A jeśli jakiś kawałek wejdzie i zakleszczy przy redukcji skrzynię w czasie wyprzedzania.........

: wt mar 01, 2005 23:44
autor: KATO
ciezarek wazy około 900g wiec dospawac tzreba duzo wiecej
ja juz zmieniłem to ciegno i werzcie mi poprawa jest ogromna

: wt mar 01, 2005 23:44
autor: vorlog
Oż kurde, teraz załapałem o czym mowa! Aja myślałem o jakimś elemencie układu zmiany biegów! :grrr:
Znam przypadek, że znajomek utopił tą zębatkę w oleju i tak się wystraszył, że nie mogąc poradzić sobie z wyjęciem, demontował skrzynkę!
Dzięki za info, jutro tokarz nie dogrzebie się do maszyny, aż nie dorobię tego ciężarka...

: śr mar 02, 2005 01:24
autor: jaclon5
Ja dokrecilem do ciegna przy skrzyni spory ciezarek i tez jest lepiej. Dokladnie to on pochodzi ze sruby rzymskiej z odciagu tylnego ukladu zawieszenia z ciagnika ursus c-360. Kiepsko to brzmi moze,ale to dziala! ;)

: śr mar 02, 2005 02:01
autor: KATO
działa działa i to bardzo dobrze