szarpanie silnikiem.....POMOCY!!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JarekWons26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:38
Lokalizacja: Lubuskie

szarpanie silnikiem.....POMOCY!!!!!

Post autor: JarekWons26 » pt lut 09, 2007 19:05

Witam jestem tu nowy,mam problem z samochodem Golf III silnik 2.0,8 zaworów,85KW.szarpie silnikiem i nie ma zasady czy ciepły,czy zimny....jak mu "sie uda".silnik wymieniłem w lipcu(był uzywany),bo poprzedni odmówił posłuszeństwa:)od lipca czyli od wymiany cały czas jest w nim cos nie tak...albo szarpie na wolnych obrotach,albo podczas jazdy wogóle nie ma siły(tak jakby nie dostawał paliwa-a dostaje-bo sprawdzałem-układ paliwowy jest ok)a na wolnych chodzi idealnie,i odwrotnie.zmieniłem w nim sonde lambda na nowa,kable wysokiego napiecia,kopółke,palec,byłem elekto-mechanika(niby-najlepszy w okolicy)sprawdzał go miernikiem i powedział ze mam do wymiany czujnik przepustnicy powietrza.wymieniłem i dalej to samo.jestem mechanikiem ale takich jaj jeszcze w zyciu nie widziałem.poprostu nie mam juz ani siły ani nerwów!!!!!prosze doradzcie mi co to jeszcze moze go bolec????jak to sprawdzic...na komputerze tez byłem-nic nie pokazał...............CZY KTOS MI POMOZE???????????????



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 09, 2007 19:40

Jeśli nie świece, to może czujnik Halla? A wymieniłęś filtr paliwa? Znajomemu w Passku działo się coś podobnego i okazało się że poprzedni właściciel, jakiś brudas z Włoch nie wymienił filtra paliwa .... od nowości :panna: Na filtrze był napis BOSCH WV i słoneczko z 93 rocznikiem!!! Też mu ledwo jechał, a powymienie odetchnął. O filterku powietrza też pomyślałeś?
Jeśli nic z tych rzeczy t wróc do elektryka niech pomierzy czujnik Halla.
Pozdrawiam.



johan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sty 25, 2007 17:36
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: johan » pt lut 09, 2007 21:09

sprawdz silniczek krokowy
mozesz mieć wode w wkładzie zasilania lub moze byc nieszczelny łapac powietrze



JarekWons26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:38
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: JarekWons26 » pt lut 09, 2007 21:26

Grzesiekk1982 pisze:Jeśli nie świece, to może czujnik Halla? A wymieniłęś filtr paliwa? Znajomemu w Passku działo się coś podobnego i okazało się że poprzedni właściciel, jakiś brudas z Włoch nie wymienił filtra paliwa .... od nowości :panna: Na filtrze był napis BOSCH WV i słoneczko z 93 rocznikiem!!! Też mu ledwo jechał, a powymienie odetchnął. O filterku powietrza też pomyślałeś?
Jeśli nic z tych rzeczy t wróc do elektryka niech pomierzy czujnik Halla.
Pozdrawiam.

dzieki za odpowiedz...:),filtr paliwa-wymieniony,czujnik halla jest u mnie w aparacie zapłonowym(tak pisza w ksiazce)i jak to sprawdzic(wymienic)????filterek powietrza tez wymieniony.u elektryka byłem 5 razy i nic nie wiem....:)macie moze jeszcze jakies pomysły???

POZDRWAIAM:)

[ Dodano: 09 Lut 2007 20:29 ]
johan pisze:sprawdz silniczek krokowy
mozesz mieć wode w wkładzie zasilania lub moze byc nieszczelny łapac powietrze

silniczek krokowy jest dobry,brałem od kumpla i wymieniłem(na próbe)po wymianie nic sie nie zmieniło,a powietrza nie łapie-sprawdzałem

Dzieki za odpowiedz:)) POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 09, 2007 22:09

JarekWons26 pisze:czujnik halla jest u mnie w aparacie zapłonowym(tak pisza w ksiazce)
a tak napisali w wytycznych do diagnostyki:

Masz 3 pinowe złącze. Napięcie między 1 i 3 ma być 10V na włączonym zapłonie (wtyczkę wyjmuj na wyłączonym).

Potem na wpiętej wtyczce wepnij LEDa mniędzy 2, a 3 pinem. Dioda powinna mrugać (z tego co zrozumiałem z ang, to chyba na włączonym silniku, bo w sumie wtedy sie wał obraca). To we własnym zakresie.

Kształt sygnału na oscyloskopie to "kwadratowa sinusoida" ;) Niech elektryk się pobawi. Jeśli nie to, to może aparat zaplonowy?

A nie ma bąbelków w przewodzie palowowym? Daj tam kawałek przezroczystego wężyka. Może coś z wydatkiem paliwa od pompy zasilającej?

Pozdrawiam.



JarekWons26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:38
Lokalizacja: Lubuskie

Re: szarpanie silnikiem.....POMOCY!!!!!

Post autor: JarekWons26 » sob lut 10, 2007 10:31

Crunck pisze:Witam

U mnie to samo odkąd kupiem :/
Zobacz poduszkę pod skrzynią i inne też w sumie. Ta pod skrzynią jest olejowa i na 99% masz rozwaloną ...

pozdrawiam
Dzieki:))z ta poduszka tez juz kiedys pomyslałem,ze to moze byc ona i wymieniłem ok miesiąc temu.a silnik nie jest luzny i nie lata tylko nie ruwno pracuje i czasami ma takie dziwne szarpniecia.wiecie co to jest smieszne u tylu mechaników co byłem-zeby nikt nic nie wiedział:(a samochód dalej zepsuty:(dzisiaj biore od kumpla cały silnik taki sam jak mój,razem z komputerem sprawdze czy to cos zmieni.acha bo jak kupiłem ten silnik w lipcu to był bez komputera,podłaczyłem go pod mój stary,niektórzy mi mówia ze to moze byc własnie to.....ze moze komputer nie jest do tego silnika?????czy takie cos jest mozliwe???a dodam jeszcze ze wszystkie kable i czujnik sa spod mojego komputera,silnik kupiłem goły.juz nie mam pomysłów .....

[ Dodano: 10 Lut 2007 09:41 ]
Grzesiekk1982 pisze:
JarekWons26 pisze:czujnik halla jest u mnie w aparacie zapłonowym(tak pisza w ksiazce)
a tak napisali w wytycznych do diagnostyki:

Masz 3 pinowe złącze. Napięcie między 1 i 3 ma być 10V na włączonym zapłonie (wtyczkę wyjmuj na wyłączonym).

Potem na wpiętej wtyczce wepnij LEDa mniędzy 2, a 3 pinem. Dioda powinna mrugać (z tego co zrozumiałem z ang, to chyba na włączonym silniku, bo w sumie wtedy sie wał obraca). To we własnym zakresie.

Kształt sygnału na oscyloskopie to "kwadratowa sinusoida" ;) Niech elektryk się pobawi. Jeśli nie to, to może aparat zaplonowy?

A nie ma bąbelków w przewodzie palowowym? Daj tam kawałek przezroczystego wężyka. Może coś z wydatkiem paliwa od pompy zasilającej?

Pozdrawiam.
Aparata sprawdze....i ten wezyk tez wystawie...bo tego nie sprawdzałe>>>DZIEKI<<<
jak juz bede cos wiedział to sie odezwe......a powiedz mi ze kazdy silnik musi miec "swój" komputer????bo juz nawet to biore pod uwage ja w golfie mam kopmuter od starego silnika.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 10, 2007 11:25

JarekWons26 pisze:?bo juz nawet to biore pod uwage ja w golfie mam kopmuter od starego silnika.
Były dwa rodzaje wtrysków do 2E i w związku z tym dwa rodzaje komputerów. Jeden bez, a drugi z wtryskiwaczem rozruchowym,więc jest możliwe że kupiłeś niewłaściwy.
Szarpanie to jednak najczęściej problem z wysokim napięciem. Vag tych rzeczy nie wykazuje.Dlatego proponowałbym bym jednak na wszelki wypadek podmienić na próbę cewkę. 5 minut roboty - tylko wtyki i kabel WN przełożyć i cewkę przyłożyć do masy, już wiadomo. Czujnik halla też może takie hece robić. Z czujników najważniejsza jest przepływka. Być może to ona, ale na wolnych z jej powodu szarpania być nie powinno, (chyba że całkiem padnięta to by nie palił wcale), tylko po dodaniu gazu. Co do czujnika przepustnicy to nieraz bawiłem się w swoim autku, po wyciągnięciu jego wtyku silnik na wolnych dalej normalnie pracuje.
Więc sprawdź dokładnie numer komputera, popatrzymy do etki, zobacz czy masz ten wtryskiwacz rozruchowy czy nie. Jak podmiany cewki i halla nic nie dadzą i komputer dobry, to trzeba by chyba sprawdzić przejścia wszystkich przewodów dochodzących do kompa.

[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 10:27 am ]
Czy na pewno masz właściwe ciśnienie paliwa? Pompa jest 3 barowa? Manometrem ciśnienie sprawdzone przy listwie??


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » sob lut 10, 2007 12:23

a może tak jak kolega wspomniał to pompa paliwa nie nadąża z produkowaniem ciśnienia paliwa i dlatego przy wyższych obrotach nie daje sobie rady, ja miałem taki sam przypadek w Fordzie


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

JarekWons26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:38
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: JarekWons26 » sob lut 10, 2007 18:53

cały dzień dzisiaj spędziłem w garazu....wróciłem z tym samym....nic nowego sie nie znalazło:(((sprawdzałem cała instalacje-jeszcze raz-na spokojnie(jest OK),pompke paliwowa(pozyczałem od kumpla wstawiłem i nic nie pomogła-czyli to nie to)komputer jest jednak do tego silnika(to jest jego numer 037 906 024B-nie wiem moze cos wam to powie(pomoze) )silnik jest z tym dodatkowym wtryskiem...,
sprawdzałem wszystko co jest mozliwe(tak myśle) i nie wiem czy to czasem nie jest wina komputera-wszystko na to wskazuje-to jest chyba jedyna czesc której nie wyminiłem:))
a jak sprawdzic czy komputer jest dobry.wiem ze sa jakies kody zeby to sprawdzic-ale nie wiem jakie i jak to sie robi????
Dzieki wszystkim za odpowiedzi....Powiedzcie czy tylko w golfach sie tak *#cenzura#* silniki....???ja mam juz dosc!!!

ŻYCZE WSZYSTKIM MIŁEGO WEEKENDU :pub:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 10, 2007 19:07

Co do sprawdzenia komputera to pisałeś że podłączałeś auto pod VAG i błędów nie było. Dziwnie mi się zdaje że to jakaś pierdółka. Ani słowa nie piszesz o sprawdzeniu szczelności dolotu. Może leci gdzieś powietrze, serwo, kolektor dolotowy, odma? Weż te wszystkie węże dochodzące do weża dolotowego odłączaj i zatykaj dziury na próbę, to samo z serwem. A starą próbę z pryskaniem dezodorantem robiłeś?

[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 6:09 pm ]
Ja dziś w swoim znalazłem benzynę w wężyku podciśnieniowym od regulatora ciśnienia paliwa. Coś nie tak chyba nie powinno być. A jak jej będzie tam dużo to poleci tym wężykiem do wtrysku i wtrysk musi zgłupieć.

[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 6:16 pm ]
weź jeszcze sprawdź opór na wtyczce wtryskiwaczy głównych. Jak jest wiekszy niż 5 omów to któryś padł.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

JarekWons26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:38
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: JarekWons26 » śr lut 14, 2007 21:14

Witam wszystkich:)nie miałem ostatnio za duzo czasu zeby grzebac w samochodzie i nie zagladałem tu:)juz wam pisze....sprawdziłem wszystko o czym pisaliscie i nic....:(odstawiłem dzisiaj samochód do mechanika,mówił ze niby cos znalazł...tzn żle była podłaczona sonda lambda,ja nie widziałem ani nie słyszałem czy jest jakas poprawa,jutro mam odebrac auto.mogłem juz dzisiaj,ale jak gosc mówi ze to-to,to zobaczymy jutro na zimnym silniku czy bedzie tak samo,bo juz nie jedna czesc wymieniłem i było niby ok,a na drugi dzien(albo jak ostygł)lipa,jutro jak wróce to sie odezwe czy miał racje czy nie....

[ Dodano: 15 Lut 2007 16:50 ]
juz mam autko w domku........DZIAŁA :rotfl: :jezor: :jezor: :jezor: :jezor: jestem przeszczęśliwy!!!!:)))a wiecie co było....było namieszane w kablach od sondy(lambdy)i ona wogóle nie działała,a sprawdzałem to pare razy...ale cały czas myslałem,wymieniłem sonde-jest nowa-podłączyłem tak jak była stara i powinno byc oki,a tu sie okazało ze ta stara cos tam łączyła i jakos było a ta nowa juz całkiem nie zadziałała,teraz fura idzie jak marzenie ani jednego szarpnięcia:)))))a mechanik za gfatyge wziął-70 zł,odrazu mogłem do niego jechac:))


DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC!!!SUPER JEST TO FORUM!!!WSZYSTKIM ZYCZE TAK DOBRYCH MECHANIKÓW!!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 368 gości