Strona 1 z 4
					
				Jaki olej do silnika?
				: pt lut 09, 2007 09:51
				autor: starysatyr
				Golf mk4 1.4 16v, rocznik 2001, przebieg 80 tys. kupiony, niestety, bez książki obsługi, stąd nie wiem jakim olejem był zalany. Czy w takim przypadku mogę zalać go bez obawy syntetykiem? O jakich parametrach?
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 10:00
				autor: kiss
				Ja mam ponad 130 tys. I cały czas jadę na full syntetyk Mobil 1. 5W-50. Przy Twoim przebiegu to nie ma sensu lać gorszego.
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 10:07
				autor: dziejo
				kiss pisze:nie ma sensu lać gorszego.
 to nie   znaczy  że  
semi   syntetic 
lub 
 mineral   są  gorsze    ale  owszem  z  takim przebiegiem full  syntetic    to  naj  odpowiedniejszy  olej
 
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 10:13
				autor: kiss
				dziejo pisze:to nie znaczy że semi syntetic 
lub mineral są gorsze 
gorsze parametry - gorszy olej 

 
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 11:55
				autor: starysatyr
				Dzięki za podpowiedzi, ale jesli tam był wczesniej mineral, to przeciez mogę go syntetykiem rozszczelnić. Jak to sprawdzić?
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 12:02
				autor: kiss
				Raczej tego teraz nie sprawdzisz, ale jeśli ma naprawdę te 80 tys. to wątpię żeby ktoś bez sensu lał tam mineralny.
Szukales dobrze, nie ma nigdzie zadnej kartki??
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 12:07
				autor: starysatyr
				no właśnie, Kiss - jesli rzeczywiście ma 80 tys... No, ale to ryzyko jest wliczone w każdy zakup. Widzę, że masz taki sam motor w swoim, więc pewnie tak jak ja, codziennie słyszysz od "znawców", że jest za słaby. Przejeździłeś mim więcej niz ja - jest za słaby na to auto czy nie? Dla wyjasnienia - jeżdżę elastycznie, nie rajdowo  

 
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 12:07
				autor: greg
				zalej półsyntetykiem - z dwojga złego jeśłi był minerał - strat nie zrobisz bo to o jedna klasę wyzej a jak był syntetyk to o klasę nizej. Ja bym tak zrobił
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 12:26
				autor: kiss
				starysatyr, według mnie to na te gabaryty to niestety jest odrobinę za słaby, ale umiem się cieszyć z tego co mam. Poza tym pocieszam się tym ze są jeszcze z silnikami SDI i tu mamy niewielką przewagę.
Z tym olejem to rzeczywiście zrób tak jak greg, radzi. Jeśli nie masz pewności co do przebiegu to najlepiej zalej półsyntetykiem
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 12:35
				autor: greg
				to i ja dołozę - przesiadłem sie z lżejszego mk3 (o 200kg) diesla 1,9 który wg kumpla co ma TDI sharana twierdził że nawet łądnie ciągnie - szczerze mówiąć sam wtedy byłęm zdziwiony - bo niejeden kazał maskę podnosić czy turbiny nie wsadziłem. WIęc porównując do tamtego - lepeij odchodzi, większa maksymalna - wiadomo ze to nie to co 1,6 16V czy 1,8 albo r32 no al ewróćmy do 1,4. Więc tak - wszytsko jest ok do momentu jak nie załadujesz kompletu pasazerów i bagażu - wtedy niestety jednak brak mocy jest wyraźny. W przypadku kierowca + 2 pasażerów - jest nawet przywoicie. 170km/h poleciał i to nie potrzeba było jakiejs tam autostrady zeby doszedł do prędkości. Zużyci epaliwa wychodzi w granicach 7 a deliktny z butem nie jestem. PO miescie ten litr musisz dołożyć.
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 13:41
				autor: starysatyr
				Dzięki za porady. Wleję półsyntetyk.
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 14:44
				autor: greg
				starysatyr, kiss, macie moze klimatronik w swoich wozach? potrzebuję numer sterownika wentylatorów
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 14:46
				autor: kiss
				greg pisze:kiss, macie moze klimatronik w swoich wozach? potrzebuję numer sterownika wentylatorów
Niestety ja nie mam takiego rarytasu 

 
			 
			
					
				
				: pt lut 09, 2007 14:50
				autor: greg
				pytam bo będę zakładał i komletuję graty 
[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 1:51 pm ]
a wg etka to są 3 rodzaje wie c nei wiem ktory faktycznie powinien być