Parujące szyby...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Parujące szyby...

Post autor: bojar » pt lut 09, 2007 01:06

Witam,
wiem, że był już podobny temat, ale nie znalazłem tam odp.
Mam mkIV i od czasu montażu CB radia (chyba) zaczęły mi parować szyby...
Myślę, że to przez to, że mam kabel od anteny wyprowadzony przez drzwi pasażera...
Przez to kabel jest przycięty drzwiami i uszczelka chyba trochę odstaje...
Samochodzik mi w czasie dużych mrozów zamarza od środka!!!

Może ktoś mi pomóc?Jakieś rady?
Czy może być inna przyczyna?
Nawet po schowaniu anteny uszczelka odstaje- co z nią zrobić, żeby dobrze przylegała?

Bardzo proszę o wszelką pomoc!!!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt lut 09, 2007 01:16

Nawet po schowaniu anteny uszczelka odstaje- co z nią zrobić, żeby dobrze przylegała?
uszczelke można potraktować suszarka i jak się nagrzeje starać sie ją uformować tak jak powinna być, np. jak odstaje to jakos na noc zostawić w takiej pozycji w jakiej ma być.

co do parujących szyb, to zaraz wiele osób może ci zacząć wyliczac że to nagrzewnica przepuszcza, czy masz wode pod wycieraczkami itp.
najprostrzy sposób na parujące szyby to wziąść na szmate troszkę SZAMPONY DO WŁOSÓW nalac i rozetrzeć po szybach, po czym oczywiście wytrzeć do sucha.
jak dla mnie to nie ma skuteczniejszej metody

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kamil II
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw lut 08, 2007 13:41
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kamil II » pt lut 09, 2007 01:21

oj z uszczelką to nie wim co teraz zrobisz jeżeli się odkształcila to kiszka a jak chodzi o parowanie szyb to podczas jazdy też bardzo parują?
sprawdzałeś filtr powietrza od dmuchawy czy nie jest wilgotny (ja mam mk II i niemam filtra ale w mk IV powinien być)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 09, 2007 01:29

Dokładnie- looknij na filtr pyłkowy, mnie po pól roku zaczyna się przytykać. CB też mam. U Ciebie to raczej zbieg okoliczności, bo u mnie kabel też zawsze leci drzwiami i to nie ma wpływu. Przeciwnie- jeśli drzwi odstają to dodatkowa wentylacja. :bigok:
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lut 09, 2007 08:45

Grzesiekk1982 pisze:Dokładnie- looknij na filtr pyłkowy, mnie po pól roku zaczyna się przytykać.
u mnie to samo



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » pt lut 09, 2007 09:59

na 99% filtr plykowy albo kabinowy roznie to mozna nazywac
jak zaczyna sie zatykac to auto ma slaba wentylacje i szybki zaczynaja paraowac
mialem tak i nawet jak wentylator chodzil to nie wyrabial i szyby mialem zaparowane
wymienilem i po klopocie!

a to ze kabel przyciska Ci uszczelke to nic wlasnei jak by sie dostawalo powietrze to nie powinno tak parawac bo ja uchylisz szybe to raczej para znika a nie pojawia sie w wiekszej ilosci



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » pt lut 09, 2007 12:29

No właśnie też myślę, że jak drzwi nieszczelne, to parować nie powinno...
Tylko, że ja miesiąc temu wymieniałem filtr kabinowy na NOWY!!!
I to na 100% nie jest nic z filtrem... nawet go sprawdzałem i nie jest wilgotny, ani nic...


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

greg

Post autor: greg » pt lut 09, 2007 13:15

masz klimę?
nie masz szyberdachu?
pod dywanikami sucho?
nie ubywa płynu chłodniczego?
na pewno nie zacięła się klapka od obiegu wewnętrznego?



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » sob lut 10, 2007 00:42

Klimę mam, szyberdachu nie...
pod dywanikami sucho, ale z tą klapką od obiegu wewn. to nie mam pojęcia...- jak to sprawdzić?
I muszę sprawdzić z płynem chłodniczym- a to ma coś wspólnego z parowaniem szyb? Nie miałem pojęcia...
Dzięki wielkie greg, proszę o dalszą pomoc, bo wydaje mi się, że znasz się bardzo dobrze na rzeczy...

Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
kamil II
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw lut 08, 2007 13:41
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kamil II » sob lut 10, 2007 19:53

[quote="bojar"]jak to sprawdzić?
I muszę sprawdzić z płynem chłodniczym- a to ma coś wspólnego z parowaniem szyb?
Jeżeli są ubytki płynu to może nagrzewnica być nieszczelna...a płyn też paruje jeszcze rozgrzany tym bardziej



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » ndz lut 11, 2007 01:00

Dziś sprawdzałem- płynu na szczęście nie ubywa :)
Klapka od zamykania obiegu chodzi- słychać ją, ale nie wiem, może jest zacięta, czy coś- wiecie jak ją sprawdzić? Chyba trzeba zdemontować skrytkę?
Dzięki wszystkim za pomoc, widzę, że muszę się za to zabrać tak na poważnie, ale będę czekał aż się ociepli, żeby na początek dokładnie wysuszyć golfika... może gdzieś jest wilgoć...
Na razie przemyję szyby specjalnym środekiem zapobiegającym parowaniu- to naprawdę działa- na tydzień będzie spokój...

Pozdro!
p.s. oczywiście punkciki za pomoc daję, a jak ktoś może jeszcze coś doradzić, to będę wdzięczny!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

greg

Post autor: greg » ndz lut 11, 2007 01:01

bojar pisze:apka od zamykania obiegu chodzi- słychać ją, ale nie wiem, może jest zacięta, czy coś- wiecie jak ją sprawdzić?
wyjmij filtr ppyłkowy to ją zobaczysz



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lut 11, 2007 01:26

bojar pisze:Klapka od zamykania obiegu chodzi- słychać ją, ale nie wiem, może jest zacięta, czy coś- wiecie jak ją sprawdzić?
Czyli rozumiem masz wersję z klimą (tylko one miały obieg zamknięty). A włącz dmuchawę na max obojętnie czy ciepłe, czy zimne. i kilka razy zmień obieg. Jeśli będzie szum powietrza będzie zmieniać ton, to klapka działa :) Wtedy raz słychać jak ssie powietrze u dołu zza schowka, a po wyłączeniu jest tam ciszej :) Poza tym powietrze z kratek przy obiegu wennętrznym pachnie samochodem (taki zapach jak nad wykladzinkami) i jak po kilku min puścisz z zewnątrz, to takie wrażenie jakbyś mieszkanie rano przewietrzył (ale to raczej sprawdzaj na zimnym, bo jak idzie przez nagrzewnicę, to różnica nie jest taka duża).
A zaglądałeś do filtra pyłkowego? Jeśli przy obiegu otwartym wieje słabiej niż przy zamkniętym to tym bardziej jego wina. Najlepiej go wymieniać 2 razy do roku. Niesamowicie się zasyfia.
Również dzięki i pozdrawiam.



greg

Post autor: greg » ndz lut 11, 2007 01:44

Grzesiekk1982 pisze:Czyli rozumiem masz wersję z klimą (tylko one miały obieg zamknięty)
mk4 mają wszystkie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości