Strona 1 z 2

mokry silniczek w mkII

: śr lut 07, 2007 01:40
autor: szyki
witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...

czy to możliwe?
czy są tam jakieś tradycyjne miejsca wycieku oleju?

silniczek 2G po niedawnej wymiania uszczelki pokrywy zaworów.

dzięki za rady.

pozdro dla wszystkich Forumowiczów.

: śr lut 07, 2007 01:45
autor: AD6
simering na wałku rozrządy od strony paska to bardzo częsta usterka w VW

: śr lut 07, 2007 01:52
autor: szyki
dzięki za pomoc.

a czy to bardzo poważne jest?
ewentualnie, jak się do tego zabrać?

: śr lut 07, 2007 03:07
autor: adekGTI
najlepiej umyć silnik i twedy dokładnie widać skąd wycieka, moze nie oryginalną uszczele założyłeś od pokrywy zaworów i puściał??te nie oroginalne tak mają, simering wałka rozrządu tez moze być, a moze to uszczelka pod głowicą chociaż wątpie. Z tego ci piszesz, ze wszystko leci Ci na alternator, to nie błacha sprawa, a zeby wymienić simering, to niestety ale pasek rozrządu trzeba ściągać.

: śr lut 07, 2007 03:13
autor: De'D
jeśli cieknie z ziemeringa pod rozrządem to szykuj sie na wymiane równiez paska rozrządu... pasek moze byc zaolejony.. co mocno skróci jego żywotnosc... i 3a go wymienic... ziemeringi nie są drogie... gdzies 12zł /szt (erling) i przy okazji robienia rozrządu mechanik nie powinien dużo doliczyc do robocizny jak będzie wymieniał...

wymien wszystkie ziemeringi na walkach i wale... po co to 2x rozbierać... :bajer:

: śr lut 07, 2007 10:08
autor: łyssy
szyki pisze:witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...
spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:

: śr lut 07, 2007 19:46
autor: AD6
łyssy pisze:
szyki pisze:witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...
spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:
tylko że koledze cieknie na alternator który jest z przodu silnika a czujnik ciśnienia oleju jest w głowicy po drugiej stronie

: śr lut 07, 2007 21:46
autor: Robs
Miałem podobny problem tylko po przeciwnej stronie - okazało się że na nowej uszczelce cieknie, więc za poradą mechanika przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów lekko posmarowałem silikonem te miejsca/zgiecia gdzie płaska uszczelka przechodzi w półkole.
To co opisujesz to mi właśnie wygląda na taki wyciek - prosto na alternator.

: śr lut 07, 2007 22:06
autor: ppoll27
jak zdejmiesz pokrywę zawrów to połóż ją na idealnie płaskiej nawierzchni i zobacz czy nigdzie nie odstaje, czasem się zdarza że np. przy dokręcaniu śrub coś się zwichruje i wtedy nawet z nową uszczelką ciurczy .... :bigok:

: czw lut 08, 2007 00:41
autor: łyssy
AD6 pisze: tylko że koledze cieknie na alternator który jest z przodu silnika a czujnik ciśnienia oleju jest w głowicy po drugiej stronie
wiem gdzie znajduje sie alternator bo też mam 1.3 i własnie wyobraż sobie że właśnie blisko alternatora pojawiła się mi plama ponieważ samochód często stał w sprzyjającym temu przechyle-też już muśłałem że to uszczelniacz wałka

: czw lut 08, 2007 13:37
autor: szyki
łyssy pisze: spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:

u mnie nie dość, że alternator jest mokry, to jeszcze jeszcze cały blok silnika.
generalnie, cały przód bloku w okolicy paska rozrządu jest mokry...

może rzeczywiście zacznę od ponownego sprawdzenia uszczelki pokrywy i potraktuję ją siliconem w newralgicnych punktach...

a tak na wszelką ewentualność:
czy poradzę sobie sam ze zdjęciem i później założeniem paska rozrządu i uszczelką przy wałku?

: czw lut 08, 2007 13:39
autor: De'D
raczej nie.....

: pn lut 12, 2007 20:34
autor: szyki
no to wymieniłem zimeringi na wałkach.
wytarłem silniczek i teraz będę obserwował, czy to to...

mam jeszcze jedno pytnie:

czy jest możliwość, żebym słyszał nowy, świeżo założony pasek rozrządu???
charakterystyczny szum dochodzi właśnie z jego strony...

: pn lut 12, 2007 22:03
autor: ppoll27
szyki pisze:no to wymieniłem zimeringi na wałkach.
wytarłem silniczek i teraz będę obserwował, czy to to...

mam jeszcze jedno pytnie:

czy jest możliwość, żebym słyszał nowy, świeżo założony pasek rozrządu???
charakterystyczny szum dochodzi właśnie z jego strony...
może szumi jakieś łozysko - czasem jak się naciągnie pasek na świeżo to stare łożyska hałasują, jak masz pompe wody na pasku rozrzadu to może ona (zmieniałeś ??), albo ewentualnie alternator ... :bigok: