mokry silniczek w mkII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

mokry silniczek w mkII

Post autor: szyki » śr lut 07, 2007 01:40

witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...

czy to możliwe?
czy są tam jakieś tradycyjne miejsca wycieku oleju?

silniczek 2G po niedawnej wymiania uszczelki pokrywy zaworów.

dzięki za rady.

pozdro dla wszystkich Forumowiczów.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr lut 07, 2007 01:45

simering na wałku rozrządy od strony paska to bardzo częsta usterka w VW


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » śr lut 07, 2007 01:52

dzięki za pomoc.

a czy to bardzo poważne jest?
ewentualnie, jak się do tego zabrać?



Awatar użytkownika
adekGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn lis 06, 2006 14:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: adekGTI » śr lut 07, 2007 03:07

najlepiej umyć silnik i twedy dokładnie widać skąd wycieka, moze nie oryginalną uszczele założyłeś od pokrywy zaworów i puściał??te nie oroginalne tak mają, simering wałka rozrządu tez moze być, a moze to uszczelka pod głowicą chociaż wątpie. Z tego ci piszesz, ze wszystko leci Ci na alternator, to nie błacha sprawa, a zeby wymienić simering, to niestety ale pasek rozrządu trzeba ściągać.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr lut 07, 2007 03:13

jeśli cieknie z ziemeringa pod rozrządem to szykuj sie na wymiane równiez paska rozrządu... pasek moze byc zaolejony.. co mocno skróci jego żywotnosc... i 3a go wymienic... ziemeringi nie są drogie... gdzies 12zł /szt (erling) i przy okazji robienia rozrządu mechanik nie powinien dużo doliczyc do robocizny jak będzie wymieniał...

wymien wszystkie ziemeringi na walkach i wale... po co to 2x rozbierać... :bajer:



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » śr lut 07, 2007 10:08

szyki pisze:witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...
spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr lut 07, 2007 19:46

łyssy pisze:
szyki pisze:witam,

od jakiegoś czasu gdzieś wycieka mi olej.
wydaje mi się, że gdzieś w okolicy paska rozrządu... tak to przynajmniej wygląda.
mokro jest tam z lewej strony, trochę z przodu i wszystko leci mi na alternator...
spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:
tylko że koledze cieknie na alternator który jest z przodu silnika a czujnik ciśnienia oleju jest w głowicy po drugiej stronie


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Robs » śr lut 07, 2007 21:46

Miałem podobny problem tylko po przeciwnej stronie - okazało się że na nowej uszczelce cieknie, więc za poradą mechanika przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów lekko posmarowałem silikonem te miejsca/zgiecia gdzie płaska uszczelka przechodzi w półkole.
To co opisujesz to mi właśnie wygląda na taki wyciek - prosto na alternator.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr lut 07, 2007 22:06

jak zdejmiesz pokrywę zawrów to połóż ją na idealnie płaskiej nawierzchni i zobacz czy nigdzie nie odstaje, czasem się zdarza że np. przy dokręcaniu śrub coś się zwichruje i wtedy nawet z nową uszczelką ciurczy .... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » czw lut 08, 2007 00:41

AD6 pisze: tylko że koledze cieknie na alternator który jest z przodu silnika a czujnik ciśnienia oleju jest w głowicy po drugiej stronie
wiem gdzie znajduje sie alternator bo też mam 1.3 i własnie wyobraż sobie że właśnie blisko alternatora pojawiła się mi plama ponieważ samochód często stał w sprzyjającym temu przechyle-też już muśłałem że to uszczelniacz wałka



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw lut 08, 2007 13:37

łyssy pisze: spokojnie z tym włkiem rozrządu - miałem taki objaw zaciek w moim 1.3 - byłem pewien że poszło uszczelnienie wałka - tym czasem nic z tych rzeczy-ciekło z czujnika ciśnienia oleju, który jest tam z tyłu wkręcony blisko obudowy paska (ciekło z samego czujnika-koło styku kabla, nie przez gwint) zobacz czy tam ci się nie ślimaczy - mi właśńie tam spływało po bloku popod obudowe paska aż po mise olejową :bajer:

u mnie nie dość, że alternator jest mokry, to jeszcze jeszcze cały blok silnika.
generalnie, cały przód bloku w okolicy paska rozrządu jest mokry...

może rzeczywiście zacznę od ponownego sprawdzenia uszczelki pokrywy i potraktuję ją siliconem w newralgicnych punktach...

a tak na wszelką ewentualność:
czy poradzę sobie sam ze zdjęciem i później założeniem paska rozrządu i uszczelką przy wałku?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw lut 08, 2007 13:39

raczej nie.....



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn lut 12, 2007 20:34

no to wymieniłem zimeringi na wałkach.
wytarłem silniczek i teraz będę obserwował, czy to to...

mam jeszcze jedno pytnie:

czy jest możliwość, żebym słyszał nowy, świeżo założony pasek rozrządu???
charakterystyczny szum dochodzi właśnie z jego strony...



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 12, 2007 22:03

szyki pisze:no to wymieniłem zimeringi na wałkach.
wytarłem silniczek i teraz będę obserwował, czy to to...

mam jeszcze jedno pytnie:

czy jest możliwość, żebym słyszał nowy, świeżo założony pasek rozrządu???
charakterystyczny szum dochodzi właśnie z jego strony...
może szumi jakieś łozysko - czasem jak się naciągnie pasek na świeżo to stare łożyska hałasują, jak masz pompe wody na pasku rozrzadu to może ona (zmieniałeś ??), albo ewentualnie alternator ... :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości