Strona 1 z 2

Zgrzyta podczas uruchamiania silnika

: pn lut 05, 2007 20:47
autor: Radexxx
Witam wszystkich

Mam taki problem, od kilku miesięcy czasami podczas uruchamiania silnika słychać było zgrzyt , głównie gdy silnik był zimny. Ostatnio coraz częściej to się zdarzało, na dodatek miałem wrażenie, że rozrusznik ciężko kręci... pare razy nawet przestał się obracać i było słychać takie ciche "świszczenie" :D . Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie i większość odpowiedzi wskazuje na to, że to bendiks siada albo tuleje są do wymiany. Nie jestem mechanikiem i mam małe doświadczenie w tych sprawach, dzisiaj tylko wykręciłem rozrusznik, rozebrałem go i stwierdziłem, że... nic niepokojącego nie widze :hmm: . A więc czy mój problem to bendiks czy może coś innego??

: pn lut 05, 2007 20:58
autor: dziejo
Radexxx pisze:to bendiks
tak a na dodatek wymiana tulei na rozruszniku szczotki równiez

: pn lut 05, 2007 21:08
autor: Paweł Marek
dziejo pisze:ak a na dodatek wymiana tulei na rozruszniku szczotki równiez
własnie, wymienić co potrzeba i mieć spokój. Tulejki sa tanie, tylko bendix coś tam kosztuje

: pn lut 05, 2007 21:08
autor: preker20
czy oska wirnika moze miec luzy na boki?

: pn lut 05, 2007 21:10
autor: Steryd126
jak już rozrusznik jest na wierzchu to wymien tulejki i szczotki, nie zaszkodzi . a jeżeli zębatka jest niezdarta na bendixie to jeszcze może być wina elektromagnesu.

: pn lut 05, 2007 21:12
autor: prezesik25
Możliwe też jest, że mogły się wykruszyć zęby na wieńcu na kole zamachowym, ale to już ostateczność.

Kiedyś tak miałem, ale przy innej marki aucie (ZSSR).

: pn lut 05, 2007 21:41
autor: preker20
to jak z tym luzem osi wirnika?

: pn lut 05, 2007 21:47
autor: Steryd126
jeżeli chodzi ci o luz między wałkiem a tulejkami w obudowie rozrusznika to wirnik powinien wchodzić dosyć ciasno, chyba że chodzi ci o cos innego. a jezeli to jest to i zakładasz nowe tulejki i masz luzy to wirnik masz zjechany i najlepiej byłoby dobrać jakieś tulejki nadwymiarowe.

: wt lut 06, 2007 09:48
autor: dziejo

: wt lut 06, 2007 15:17
autor: preker20
nr 14 na rysunku jest duzy luz miedzy tym smeisznym pierscieniem a otworem obudowy - 6

[ Dodano: Nie Lut 11, 2007 20:44 ]
czy ktos wie co to jest to jako 14 zaznaczona na obrazku?

: ndz lut 11, 2007 22:11
autor: KamilW
Witam. Jesli chodzi o zgrzytanie to winil bym slaby elektromagnes... ale moze byc jeszcze jedna przyczyna, sprawdz dokladnie stan kabli idacych do rozrusznika, chodzi o to zeby nie bylo spadkow napiecia. Pozatym sprawdz czy wszystko porusza sie bez zaciec, ma po prostu chodzic lekko, jak masz juz rozrusznik na gorze to obbadaj szczotki, co do slabego krecenia to albo kable, albo walek sie w tulejce skrzyni zaciera, sprubuj go przesmarowac i zobacz czy wymienna tulejka w skrzyni nie doczekala swych dni.

: sob mar 31, 2007 23:00
autor: posy
witam mam podobny problem ale po wymianie bendixa kilka razy odpalił bez zgrzytniecia a teraz już cały czas odpala i jak tylko silnik załapieil ledwo puszcze kluczyk w stacyjce słychać nieprzyjemny zgrzyt. A moje pytanie dotyczy co jeszcze jest do wymiany by nie zgrzytało przerażliwie. Z góry dziekuje za opdowiedź

: pt paź 17, 2008 21:37
autor: marcin999
Witam
Dołącze sie do tematu, bo mam podobny problem juz od ponad roku. U mnie takie zgrzytanie skonczylo sie przekładaniem wieńca na druga strone. Owszem pomogło, ale teraz zaczyna sie znowu robic zimno no i oczywiscie moje autko sie zaczyna buntować rozrusznik wyskakuje w trakcie krecenia czasami ciezko jest wogole odpalic ten samochod bo zakreci pol obrotu i wyskoczy. Poza tym zgrzyta tez po odpaleniu. Dzieje sie tak tylko rano jak dluzej samochod stał. Jak jest cieply jest ok.
Teraz moje pytanie co mam z tym zrobic bo juz wymienilem tulejki szczotkotrzymacz i bendix, a chce uniknac zaklepiania znowu wienca bo juz nie bede mial jak go przelozyc.
Prosze o jakies rady.

: pt paź 17, 2008 22:14
autor: zibikk
jeżeli wyskakuje przy odpalaniu to może być wypalony styk w elktromagnesie ewentualnie słabe połączenie przewodu startu na rozruszniku ewentualnie stacyjka, jeżeli zgrzyta przy odpalaniu to tulejki lub bendix (czyli sprzęgło jednokierunkowe) jak już koledzy pisali. Bendixy obecnie sprzedaje się różne, niektóre nie wytrzymują nawet roku