Strona 1 z 1
Mały problem po stłuczce...
: pn lut 05, 2007 15:44
autor: Qto
Jakiś czas temu matka miała stłuczke, na pierwszy rzut oka nic się nie stało poza lekkim uszkodzeniem blach w zaznaczonym na fotce miejscu (z tym że był walony po drugiej stronie). Niedawno zauważyłem że aby auto jechało prosto muszę mieć kierownicę skręconą o kilka stopni w lewo. Wie ktoś co mogło ulec uszkodzeniu? Co muszę zrobić? Zbieżność? Geometrię?
Z góry dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Pozdrawiam
: pn lut 05, 2007 16:00
autor: Adamtd
Qto pisze: Zbieżność? Geometrię?
To do sprawdzenia
: pn lut 05, 2007 16:56
autor: koonrad
Adamtd pisze:Qto napisał/a:
Zbieżność? Geometrię?
To do sprawdzenia
dokładnie
samo sprawdzenie to koszt ok 20,- jak bedzie źle to ustawią i tyle
: pn lut 05, 2007 17:10
autor: Ross
tak jak koledzy wczesniej piszą i zresztą jak sam zasugerowałeś pewnie problem tkwi głównie w zbieżności. Najlepiej podjęc i niech ci ustawią, koszt jakieś 90zł za wszystkie koła.
: pn lut 05, 2007 18:25
autor: Qto
Czyli to tylko kwestia ustawienia? Raczej nie powinno się nic zepsuć, wygiąć czy coś takiego?
: pn lut 05, 2007 18:33
autor: sobiking
A jak autko zostało uderzone, tz. z przodu , z boku, centralnie w koło, z jaką predkością. To wszystko jest ważne. Mnie facet wjechał centralnie w lewe koło passacikiem z prędkością ok. 40 km/h (parking) i miałem całe lewe zawieszenie do wymiany (wahacz, amorek, zwrotnica, piasta, łożysko, swożeń wahacza), ale najlepiej jest właśnie jak koledzy mówią jechać na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i sprawdzić zawieszenie koszt ok. 20 złoty i tam panowie wszystko ci powiedzą co w trawie piszczy
: pn lut 05, 2007 18:36
autor: Qto
sobiking pisze:A jak autko zostało uderzone, tz. z przodu , z boku, centralnie w koło, z jaką predkością.
na fotce zaznaczyłem gdzie był walony a z jaką prędkością nie wiem bo matka jechała ale sądze że nie dużo kolesiowi brakowało żeby wyhamował, ja mam trochę blachy pogniecone a jemu pękła ramka pod rejestracje:)
: pn lut 05, 2007 18:39
autor: greg
Qto pisze:Raczej nie powinno się nic zepsuć, wygiąć czy coś takiego?
to zależy - zaznaczyłes końcówkę błotnika-początek drzwi - zakladajac że dostało również koło to mogło np skrzywić drążek kierowniczy - efekt - [rzestawiona zbieżność no i ściąganie, mogło skrzywić wahacz - efekt - patrz wyżej.
Zanim pojedziesz na diagnostyke wizualnie trzeb aobejrzeć drążek + wahacz + mcpersona. Jeśli wszystko proste to wtedy na geometrie - jeśli coś krzywe - wymian ai dopiero na geometrię.
: pn lut 05, 2007 19:04
autor: Qto
greg, dzięki, tak zrobię...najpierw na kanał i wszystko oblukam a później na stację diagnostyczną...
Dzięki wszystkim, temat można zamknąć.
: pn lut 05, 2007 21:55
autor: Adamtd
Qto pisze:Dzięki wszystkim, temat można zamknąć.
Nie zamknąc - tylko poczekamy , aż napiszesz co było
: wt lut 06, 2007 00:14
autor: Qto
Adamtd pisze:Nie zamknąc - tylko poczekamy , aż napiszesz co było
Hehe, spoko. Jak się uda to jutro zbadam temat.
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, okazało się że drążek kierowniczy jest wykrzywiony. Geometria i zbieżność sprawdzona, auto jedzie tam gdzie chcę.
Dzięki wszystkim.
Pozdrawiam