zadanie czujnika zasysanego powietrza?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

zadanie czujnika zasysanego powietrza?

Post autor: pakob » ndz lut 04, 2007 23:29

Hej Jakie zadanie ma czujnik temperatury zasysanego powietrza w mk III GTI/silnik AGG/97 r. Po wymianie termostatu i czujnika temperatury plynu chlodz. jakos wyraznie nie spadlo mi zuzycie paliwa.Dzis spostrzeglem ze facet z serwisu zapomnial dopiac wtyczke do obudowy filtra czyli do czujnika zasysanego powietrza.Czy on jest odpowiedzialny za wysylane impulsy do sterownika a co za tym idzie na ilosc wtryskiwanego paliwa(na skutek zbyt niskiej temper.)?Pozdrawiam maniakow marki VW



Awatar użytkownika
żeber
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt sty 23, 2007 01:09
Lokalizacja: Truskaw
Kontakt:

Post autor: żeber » ndz lut 04, 2007 23:37

Tak, ten czujnik który jest bezpośrednio za filtrem powietrza odpowiada za dawkowanie paliwa do silnika
Poprawiam się
Ostatnio zmieniony pn lut 05, 2007 00:27 przez żeber, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel Power!!!
Kupie dokładke GTI lub zamienie
Mój golficz - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91600
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=45

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » ndz lut 04, 2007 23:37

zgadza sie zależnie od temperatury powietrza zassysanego (oraz wartości ciśnienia powietrza z czujnika ciśnienia atmosferycznego) dobierana jest odpwiednia dawka wtryskiwanego paliwa.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lut 04, 2007 23:40

W układzie bosch motronic i magnetti marelli czujnik temp pow. zasysanego jest jednym z czujników korygujących. Wkręcony jest w kolektor dolotowy i stanowi jedność z czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Oprócz tego służy do dobierania ilości powietrza, ustalenia czasu wtrysku jak również momentu zapłonu(szczególnie). W układzie bosch mono motronic czujnik ten powoduje zmianę ilości dawkowanego paliwa. Jak są niskie temp. czast wtrysku jest wydłużony przez co mieszanka jest wzbogacona. pozdrawiam



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » pn lut 05, 2007 00:06

Hej dzieki ale drobna uwaga do Jacenty u mnie jest wielopunkt SIMOS i ciekawe czy to sie odnosi tak samo do monowtrysku? I po punkciku :D



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn lut 05, 2007 00:14

No tak ty masz simosa ale zasada działania jest wręcz identyczna



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 418 gości