Strona 1 z 3
Nagrzewające się koła przednie
: ndz lut 04, 2007 16:47
autor: Angelus
Witam, potrzebuję pomocy mam golfa 3 1.4 z 93 roku strasznie grzeją się przednie koła, po 12 km są tak gorące że aż parzą. Sprawdzałem głowice przednich hamulców porusza się swobodnie, gniazda klocków też wyczyściłem. Przed czyszczeniem koła po przejechaniu powyrzej 10 km zaczynały piszczeć szczególnie jak lekko skręcałem w prawo lub lewo,a jak przychamowałem to piszczenie znikało. Teraz już nie piszczy ale grzeją się nadal. Czy to mogą być łożyska od piasty??? pomocy nie chce wydać głupio pieniędzy jeśli to nie to. Dodam, że koła są standardowe 13' stalowe wywarzone i zbierzność też jest ok. Luzów też żadnych nie ma. Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam.
: ndz lut 04, 2007 16:55
autor: Adamtd
Angelus, raczej łozyska w obydwu kołach to Ci nie padły tylko poprostu masz przyblokowane hamulce - trzeba porozbierać i szukać przyczyny, ale jak dwie strony to mogła paśc pompa
: ndz lut 04, 2007 16:59
autor: preker20
a tyl Ci hamuje? Czasem jest tak ze tyl nei hamuje i cala sila hamowania idze na przod - efekt wlasnei taki jak u Ciebie
: ndz lut 04, 2007 17:09
autor: jhosef
To może być łożysko. Kiedyś padło mi w maluchu. Tak się koło zagrzało, że kołpak zpłynął z koła:)
: ndz lut 04, 2007 17:11
autor: Adamtd
preker20, co Ty piszesz za przeproszeniem? Samochód ma układ dwuobwodowy - nie ma możliwości "przejścia" siły hamującej. Jak jest nieszczelnośc między sekcjami to wogóle nie hamuje albo bardzo słabo
: ndz lut 04, 2007 17:13
autor: preker20
a dajmy na to zapowietrzone tylne hamulce co wtedy?
: ndz lut 04, 2007 17:14
autor: Adamtd
jhosef pisze:To może być łożysko. Kiedyś padło mi w maluchu. Tak się koło zagrzało, że kołpak zpłynął z koła:)
Tak, ale u kolegi grzeją się oba koła a to nieczęsty przypadek aby padły wszystkie naraz
[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 16:15 ]
preker20 pisze:a dajmy na to zapowietrzone tylne hamulce co wtedy?
wtedy hamuje słabo albo wcale i tylko tyle
: ndz lut 04, 2007 17:27
autor: preker20
to jak wytlumaczyc fakt ze po wyjeciu tylnej belki ( wymaina silentblockow) i wstepnym odpowietrzeniu po zlozeniu hamowal mi tylko przod i do tego nurkowal maxymalnie
a moze koledze sie skonczyly szczeki z tylu
[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 16:28 ]
poza tym nie twierdze ze tak jest napewno tylko to ze ejst taka mozliwosc
: ndz lut 04, 2007 17:38
autor: Adamtd
preker20, przód Ci nurkował tylko i dlatego, że tył nie hamował. Odwrotne zjawisko masz jakbyś hamował tylko tyłem (można sprawdzić ręcznym) - siada tył .
Natomiast hamowanie tylko przodu albo tyłu (co jest fizycznie niemożliwe - bo jak mnie pamięc nie myli to mk3 ma układ hamulcowy "na krzyż") nie spowoduje intensywnego grzania się kół przy normalnej elsploatacji
: ndz lut 04, 2007 17:46
autor: preker20
Adamtd, teoretycznie wszytko sie zgadza, ale jesli przod nurkuje - tyl nei hamuje, efekt slabsze hamulce trzeba mocneij nacisnac pedal- efekt grzeje sie przod, takie moja teoria, ale zakonczmy jush ta polemike bo nei od tego to forum poczekajmy jak Angelus, sie wypowie. Pozdro
: ndz lut 04, 2007 17:53
autor: Adamtd
preker20, ale przecież my nie o czym innym nie mówimy tylko o hamulcach, a hamowanie=grzanie, polemika słuszna wg mnie
: pn lut 05, 2007 10:05
autor: Angelus
Panowie, z tyłu wymieniłem szczęki na nowe bo były zjechane do zera, bębny są ok (przynajmniej tak wyglądają i jak zaciągne ręczny to trzyma) natomiast zastanawiam się czy tarcze z przodu nie są za cienkie i z tego powodu kiepsko odprowadzają ciepło. Jaką powinne mieć grubość?? A co do pompy to chyba jest ok co prawda jak hamuje to samochód nurkuje ale to wina amorków chyba się już kończą bo jak wierzdżam na jakieś uskoki to czuje jak dobijają
: pn lut 05, 2007 10:18
autor: szpak
Hamulce
Grubosc tarczy, przod, min. (mm)10
Grubosc tarczy, tyl, min. (mm) 8
Srednica bebna, tyl, maks. (mm) 201
: pn lut 05, 2007 10:40
autor: Angelus
no to koło 10 mm mają grubości ale czy to przez grubość tarczy??
[ Dodano: 05 Lut 2007 10:28 ]
????
[ Dodano: 05 Lut 2007 10:28 ]
????
[ Dodano: 05 Lut 2007 10:28 ]
????