Elektryczna regulacja świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Elektryczna regulacja świateł

Post autor: dzikgtc » ndz lut 04, 2007 14:28

Witam, wczoraj naprawiłem halogeny to dzisiaj spróbowałem się zmierzyć z regulacją świateł (w szukajce jest kilka tematów, ale w żadnym nie ma nic szczególnego). Niestety odniosłem klęskę i nie mam pojęcia co boli mojego golfa w tej kwestii.

Kostka od strony kierowcy
Żółty cały czas +12V
Niebieski względem masy nie ma napięcia
Brązowy względem masy nie ma napięcia

Napięcie na poszczególnych kablach przy położeniu potencjometra w pozycji 0 i 1:
Żółty -> Niebieski
0=1,68V 1=2,90V
Żółty -> Brązowy
Cały czas 10,93V (niezależnie od położenia potencjometra)
Niebieski -> Brązowy
0=9,23V 1=7,90V

Przy kręceniu dalej do 3 pozycji potencjometra napięcie zmienia się nadal, ale nie chciało mi się tego zapisywać :helm: Przy kostce pasażera jest tak samo, tylko że są inne kolory kabli, ale to nie ma znaczenia :helm: Silniczki są sprawne, ale po podłączeniu nie dają oznak życia. Jakieś pomysły, sugestie, rozwiązania? Ofkorz za pomoc będą przyznawane punkty :bigok:


Pozdrawiam
dzikgtc

limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » ndz lut 04, 2007 15:28

Witam !
Mam przed sąbą schemat el. korektora świateł. Jest on co prawda z mk3 1.9D ,ale powinno być to samo.
Na schemacie są troszkę inne oznaczenia kolorów , a już na pewno przy obu siłownikach takie same.
Wygląda na to że regulacja działa prawidłowo. Oczywiście nie wiem jakie powinny być wartości napięcia bo mój schemat to tylko schemat ideowy. Jak będę miał jutro trochę czasu to sprawdzę u siebie w aucie. Zastanawiam się jednak czy czasami nie jest tak że wkłady reflektorów są niepołączone z siłownikiem. Nie napisałeś nic czy to połączenie jest pewne. I jeszcze jedno pytanie : skąd wiesz że silniczki korektów są sprawne?.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » ndz lut 04, 2007 15:44

limal, połączenia między silniczkiem a lampą wogóle nie wystepuje gdyż silniczki mam wyjęte z auta. Zresztą do prawidłowego działania silniczka owe połączenie nie jest potrzebne.
Kolory kabli od strony kierowcy to żółty, niebieski, brązowy, a od strony pasażera żółty, czerwono niebieski, brązowo niebieski. Czyli u mnie nie ma jednolitych kolorów kabli w obu kostkach :kac:


Pozdrawiam
dzikgtc

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 307 gości