Olej silnikowy do RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Olej silnikowy do RP
W moim aucie przez poprzedniego właściciela został wymieniony olej na mineralny Mobil 15W-40 silnik wtedy miał przebieg ok 160tyś km. W tej chwili stan licznika wynosi 171tyś km i zastanawiam się czy mogę wymienić na olej wyższej klasy syntetyczny lub pół syntetyczny. Przeczytałem gdzieś, że taka zamiana może spowodować wypłukanie i rozszczelnienie silnika. Czekam na wasze opinie na ten temat.
odradzam taka zmianę jest duże prawdopodobieństwo że rozszczelni ci się silnik
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
dziejo pisze:tak w ramach sprostowania! co według ciebie \znaczy okreslenie (rozszczelni silnik ???????)AD6 pisze:że rozszczelni ci się silnik
chodziło mi o to że mogą puścić uszczelniacze w głowicy jak i z większości uszczelek może być problem z ciśnieniem oleju oczywiście wcale nie musi tak być wszystko zależy od stanu silnika
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Ja zaryzykowałem i zmieniłem z 15W40 na 10W40 w Audi 80 przy 170 tys przebiegu, z tym ze silnik w stanie super Poki co przejechane jakies 1500 km i jest OK, a silnik pracuje sporo ciszej. A drugi przypadek to 10-letnia Astra z ECOTEC'iem przy 106 tys przebiegu (jeżdżona od nowości na mineralnym) przejechała już 5 tys km i pracuje OK.
Z tego co wiem to do silników z hydrauliczną regulację luzów zalecany jest półsyntetyk, ktoś kiedyś pisał na forum jak jest różnica w czasie rozprowadzenia oleju w układzie smarowania półsyntetyka i mineralnego, dlatego moje zdanie jest takie że warto zmienic, oczywiście należy byc ostrożnym i obserwowac poziom. Jak silnik jest 100% sprawny to nie powinno się nic stac. Wybór należy do ciebie
Z tego co wiem to do silników z hydrauliczną regulację luzów zalecany jest półsyntetyk, ktoś kiedyś pisał na forum jak jest różnica w czasie rozprowadzenia oleju w układzie smarowania półsyntetyka i mineralnego, dlatego moje zdanie jest takie że warto zmienic, oczywiście należy byc ostrożnym i obserwowac poziom. Jak silnik jest 100% sprawny to nie powinno się nic stac. Wybór należy do ciebie
TDPower
MaroRP, Dobry mineralny wypłukuje nagar tak samo dobrze jak półsyntetyk więc nie wierz w zabobony powtarzane drogą pantoflową. Ja miałem ponad 200tyś przebiegu i płukałem silnik z nagaru specjalnym specyfikiem do tego przeznaczonym. Nic sie nie rozszczelniło bo olej uszczelki nie zniszczy ! Jak uszczelka jest uszkodzona i szlam z nagarem ją zastępują to każdy dobry olej spowoduje rozszczelnienie.
=-Pinhead-=
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 969
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
zaden olej mineralny nie ma wlasciwosci pluczacych...jest to olej MINERALNY ktory wlasnie nie posiada zadnych dodatkow syntetycznych ktore maja mi zadanie pluczace/myjace.Pinhead pisze:MaroRP, Dobry mineralny wypłukuje nagar tak samo dobrze jak półsyntetyk więc nie wierz w zabobony powtarzane drogą pantoflową. Ja miałem ponad 200tyś przebiegu i płukałem silnik z nagaru specjalnym specyfikiem do tego przeznaczonym. Nic sie nie rozszczelniło bo olej uszczelki nie zniszczy ! Jak uszczelka jest uszkodzona i szlam z nagarem ją zastępują to każdy dobry olej spowoduje rozszczelnienie.
Tak naprawde olej tzw. polsyntetyczny to jest olej mineralny z dodatkami synetycznymi....(wiem co mowie bo pracuje w firmie BP odzial hamburg).
[ Dodano: 04 Lut 2007 23:09 ]
MaroRP pisze:W moim aucie przez poprzedniego właściciela został wymieniony olej na mineralny Mobil 15W-40 silnik wtedy miał przebieg ok 160tyś km. W tej chwili stan licznika wynosi 171tyś km i zastanawiam się czy mogę wymienić na olej wyższej klasy syntetyczny lub pół syntetyczny. Przeczytałem gdzieś, że taka zamiana może spowodować wypłukanie i rozszczelnienie silnika. Czekam na wasze opinie na ten temat.
nie zaleca sie zmiany z mineralnego na polsyntetyk a juz napewno nie na syntetyk!! ale jesli twoj silnik przejechal tylko 11tys km na mineralnym mozesz spokojnie przejsc na polsyntetyk ale radzilbym kontrolowac stan oleju i jak siezachowuje silnik 9dla bezpioeczenstwa)
Ja zmienim olej co 5000 w moim MK2 ,caly czas jezdze na Castrolu 10W/40 olej i silnik mam czysciutki wiec przy przebiegu 220 tys km przeszedlem na castrol TXT Synetyk 5w/30 i zero problemow jak nie bral oleju tak nuie bierze,silnik suchy a pali ciutke mniej choc jest to nie zauwazalne praktycznie.
MZiobro, Co to jest "dodatek syntetyczny" ? Nie ma czegoś takiego. Syntetyczne mogą być bazy olejowe ale one nie są dodatkiem tylko bazą olejową jak sama nazwa wskazuje. Do oleji są dodawane środki płuczące. Właściwości płucząco/myjące są określane przez wartość TBN. Jakie TBN mają dobre oleje mineralne i półsyntetyczne sam możesz sprawdzić. Już kilka razy podawałem na forum przykłady oleji mineralnych z TBN nawet przewyższającym oleje pół syntetyczne ale jak widać mit nadal żywy.
Polecam poczytać TEN wątek bo temat rozszczelniania i oleji powtarza się w kółko na forum.
Polecam poczytać TEN wątek bo temat rozszczelniania i oleji powtarza się w kółko na forum.
=-Pinhead-=
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 261 gości