Strona 1 z 2
Oznaczenie silnika 1,6 w golfie 2
: sob lut 03, 2007 19:52
autor: tomelus
Jakie jest oznacznie silnika 1,6 na wtrysku w golfie 2, i ile to ma KM ?
Ma ktoś foto tego silnika ?
Z góry dzięki za odpowiedz
: sob lut 03, 2007 20:13
autor: Paweł Marek
Spisy nie podają żadnego silnika 1,6 w MK2 na wtrysku. Najwyżej z gaźnikiem elektronicznym. Może jakaś przekładka?
: sob lut 03, 2007 20:17
autor: tomelus
no własnie nie wiem też myślałem że są tylko na gaźniku ale spotkałem już kilka ogłoszeń mk2 w których pisze 1,6 na wtrysku ! Może to już są te same co w mk3 ??
: sob lut 03, 2007 20:22
autor: ppoll27
to nie jest wtrysk - to gaźnik sterowany elektronicznie - Pierburg 2EE, a silnik ma on oznaczenie PN i osiąga 51 kW czyli 69-71 KM
a oto fotka:
: sob lut 03, 2007 20:37
autor: tomelus
Tutaj jest min takie ogłoszenie
http://moto.allegro.pl/item163018531_vw ... tanie.html
A co do tego gaźnika sterowanego elektronicznie jest to dobre czy do d... ?
A tu nie jest to czasem 1,3 na wtrysku??
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... rt=3&nr=42
: sob lut 03, 2007 20:52
autor: ppoll27
Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk
... Jest bardzo ekonomiczne ale dosc skomplikowane - mlotkiem nie naprawisz a w skrocie:
zbiera dane z czujników temperatury (x2), obrotow, potencjometrow, sonda lambda
ma komputer sterujacy
ma drogie elementy wykonawcze - silniczek krokowy, sterownik przepustnicy
jak trafisz w egzemplarz gdzie te dwa ostatnie i komputer sa w 100% sprawne to bedziesz zadowolony - reszta elementow systemu nie kosztuje wiele, grunt w przypadku problemu to diagnoza nie oparta na jakis tam mitach ... tylko na wiedzy - zeby PN naprawic to trzeba wiedziec co i gdzie zmierzyc.
niestety wiekszosc polskich mechanikow nazywa ten typ gaznika wtryskiem i u takich lepiej sie nie pojawiac
: sob lut 03, 2007 22:10
autor: tomelus
ppoll27 pisze:
Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk
... Jest bardzo ekonomiczne ale dosc skomplikowane - mlotkiem nie naprawisz a w skrocie:
zbiera dane z czujników temperatury (x2), obrotow, potencjometrow, sonda lambda
ma komputer sterujacy
ma drogie elementy wykonawcze - silniczek krokowy, sterownik przepustnicy
jak trafisz w egzemplarz gdzie te dwa ostatnie i komputer sa w 100% sprawne to bedziesz zadowolony - reszta elementow systemu nie kosztuje wiele, grunt w przypadku problemu to diagnoza nie oparta na jakis tam mitach ... tylko na wiedzy - zeby PN naprawic to trzeba wiedziec co i gdzie zmierzyc.
niestety wiekszosc polskich mechanikow nazywa ten typ gaznika wtryskiem i u takich lepiej sie nie pojawiac
A który silniki byś polecił 1,6 z takim gaźnikiem czy lepiej 1,8 RP ?
: ndz lut 04, 2007 00:07
autor: colltom
ppoll27 pisze:Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk
2EE jest dobry? Poczytaj troche o tym gaźniku tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... dfb#904595
Same kłopoty z tym ustrojstwem.
: ndz lut 04, 2007 12:32
autor: homsky
tomelus pisze:A który silniki byś polecił 1,6 z takim gaźnikiem czy lepiej 1,8 RP ?
Pomyślisz , że jestem stronniczy bo sam mam RP, ale :
RP jest lepszym wyborem niz PN , dynamika auta bez porównania lepsza , RP jest na mono-wtrysku który przysparza duzo duzo mniej problemów niz gaźnik 2EE , tak naprawde niewiele osób ( mechaników) zna sie na tym gaźniku , monojetronic w RP jest bardzo prymitywnym układem i prostym w naprawach - w zasadzie awarii ulegają tylko sondy lambda (300zł) , czasem silniczek krokowy (250zł) i bardzo żadko czujnik temperatury (60zł)- nie sa to drogie rzeczy i ogólnie dostępne .
Do tego RPka mozna znaleźć w ładnej budzie GT. Jesli byś myślał kiedyś o LPG to RP jest najlepszym i bezproblemowym silnikiem do zagazowania.
Jedyny minus RPka to tyko troche wiekszy apetyt na paliwo niż PN .
P.S. W jakich pieniądzach chesz sie zmieścić przy kupnie mk2 ?
: ndz lut 04, 2007 13:00
autor: sGARY
homsky, potwierdzam to co pisze kolega
ale ceny troche nizsze bo jest duzo zamiennikow np. sonda lambda
silniczek krokowy uzywka
ogolnie co do silniczka krokowego to wyczyscic go i powinien banglac jak nowy
a co do spalania to bedzie palil tyle co PN, EZ, albo i nawet troche mniej!! 2EE lub 2E2 te gazniki maja juz troche lat i w wiekszosci przypadkow nie dzialaja poprawinie i pala powyzej 10 litrow!!
Szukaj RP'ka
: ndz lut 04, 2007 14:29
autor: Lipek81
Jestem użytkownikiem PN i jestem zadowolony, dynamnika ok, spalanie 6,5l/100km w jeździe mieszanej - ale, tak jak piszą poprzednicy - jezeli masz wybór między PN a RP, a różnica w spalaniu nie jest dla Ciebie istotna, to RP jest lepszym wyborem. Chodzi o to, że PN jest bardzo dobrym silnikiem, ale dopóki nie zepsuje się układ zasilania paliwem. No i z tego co czytałem, to nie lubi za bardzo gazu (właśnie ze względu na ten gaźnik).
: ndz lut 04, 2007 15:08
autor: Pinhead
Lipek81 pisze:spalanie 6,5l/100km w jeździe mieszanej.
To na trasie będzie 5l/100
Jak w super ekonomicznych dieslach najnowszej generacji !
: ndz lut 04, 2007 16:09
autor: tomelus
Dzięki za opinie.
Więc tak szukam auta w cenie 3-4 tyś i niechce gazu coś nie mam do niego przekonania.
Mam na oku ładnego madisona z 91 roku z silnikiem 1,3 na wtrysku za 3 tyś auto naprawde zadbane i od znajomego tylko dostał lekko w tył i trzeba wyklepać tylny pas i zmienić zderzak który dodają poza tym auto nigdy niebite.
Tylko że 1,3 to troszke słabe wolałbym coś mocniejszego ale wsumie jak jest w fajny wstanie to może warto ? Sam już nie wiem.
: ndz lut 04, 2007 16:22
autor: Pinhead
Jak osiągi nie mają dla ciebie
żadnego znaczenia to bierz 1.3, dla takich ludzi właśnie powstał 1.3
W każdym innym przypadku zapomnij o tym silniku jak nie chcesz żałować wydanych pieniędzy albo rozmyślać o swapie na coś silniejszego.