gaśnie, szarpie, gaśnie, po chwili jedzie dalej. Halla??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

gaśnie, szarpie, gaśnie, po chwili jedzie dalej. Halla??

Post autor: mcsym » sob lut 03, 2007 19:41

Sprawa wygląda tak, wymieniłem już (prawie) wszystko z zapłonu... Kable nowe, kopułka nowa, palec nowy, świece NGK nowe.
Podasz jazdy udusi się, nie reaguje na gaz, pare razy szarpnie, to na moment obroty wrócą do normy i albo jedzie dalej. A nawet jak nie pojedzie, postoi chwile i potem można dalej śmigać. Auto jest zawsze rozgrzane.

Moje podejrzenie to czujnik Halla. Przeczytałem już sporo postów na ten temat i jak najbardziej wszyscy na to wskazują. Na kompa chyba nie warto jechać i wydać 100 zł, tym bardziej, że w wiekszosci przypadków komp nie wykrywa tego czujnika.

Co jeszcze może być powodem? Już mam wszystko rozebrane i jutro na giełde uderzam, bo już mnie to męczy :/


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 03, 2007 20:02

Może być czujnik, może być cewka i sporo innych rzeczy. Jak będziesz na tej giełdzie weź jakąś cewkę z zastrzeżeniem że oddasz jak nie będzie potrzebna. Przełóż do niej wtyk i kabel zapłonowy, przyłóż do masy lub przykręć prowizorycznie kabelek masowy i sprawdź, warto od tego zacząć bo to najprostsze. Zresztą wlaśnie to dziś przerobiłem w swoim aucie. Cewka nie padła na raz tylko tak autem szarpało, jak u Ciebie, aż wreszcie nie odpalił. Jeszcze mnie zmyliła bo iskra była tylko może słabsza,więc całą elektrykę pomierzyłem tracąc niepotrzebnie czas.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » sob lut 03, 2007 20:03

tak, ale to sie dzieje raz za jakieś czas, czasem po 10 km, a czasem po 200...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 03, 2007 20:13

te cewki to słaby punkt mk3 ...


TDPower

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 03, 2007 20:15

mcsym pisze:tak, ale to sie dzieje raz za jakieś czas, czasem po 10 km, a czasem po 200...
u mnie było to samo. Nie upieram sie że to musi być u Ciebie cewka ale ja miałem identycznie. A podmiana dla sprawdzenia zajmuje minutkę, dlatego warto to zrobić zanim się dalej będzie szukać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » sob lut 03, 2007 20:25

a trzeba mieć jakies konkretne parametry tej cewki, czy one we wszytkich sa takie same..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pablohasan » sob lut 03, 2007 20:30

Witam
Ja mialem identyczna sytuacje z moja JETTA z tym ze ja mam VW na gazie i tak jak ty wymienilem swiece kable zaplonowe cewke a wczesniej kopulke i palec. To nic nie pomogło tez juz sie wkurzalem az kolega zauwazyl ze w sterowniku gazu (STAG 2 W) pod kierownica robi sie zwarcie przy wiekszych obrotach ............ okazalo sie ze sterownik byl spalony w czasie jazdy wylanczal elektrozawor gazu a wlanczal elektrozawor benzyny ( i tak na zmiane ) w wyniku czego szarpalo mi samochod Nie wiem na czym jezdzisz jesli nie na gazie to sprawdz w swoim samochodzie wlasnie elektrozawor benzyny moze tam sie robi jakies spiecie ( odcina Ci doplyw benzyny dlatego Ci szarpie samochod ) no ale to tylko moja sugestia nie jestem mechanikiem Pozdrawiam


Mario Olsztyn

niunioit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lip 19, 2006 21:57
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: niunioit » sob lut 03, 2007 20:51

Siemka.Miałem ten sam problem co ty:).Tez wymienilem przewody,swiece i nic:(.Pojechalem na komputer i nic nie wykazal.Mechanik powiedzial ze to silnik krokowy,ale z racji tego ze jestem "mlody" to wyczailem ze mnie olal:).Pojechalem do znajomego elektryka samochodowego i on tam z mierniczkiem mi posprzwdzal i rzekl ze to czujnik Halla.Kupilem na allegro za 80 zł i wymienilem i autko dziala super:).
Stary czujnik halla mial takie wtopienie,tez pewnie u ciebie bedzie:).Pozdrawiam!



mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » sob lut 03, 2007 21:08

jeżdze na gazie...

już wyjąłem czujnik, ale nie widac na nim żadnych uszkodzeń.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 03, 2007 21:16

mcsym pisze:a trzeba mieć jakies konkretne parametry tej cewki, czy one we wszytkich sa takie same..
na pewno od 1,4 do 2.0 sa takie same 3 pinowe. Nie jestem pewien jak to 101 konnych 1,6.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » ndz lut 04, 2007 15:57

ja mam 101 km 1,6 jest 3 pinowa...,też już wymieniałem



mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » ndz lut 04, 2007 19:11

to teraz pytanie, moge podjechac z tym wszystkim do elektryka i jest on w stanie przemierzyć czy dobra jest cewka lub Halla?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » ndz lut 04, 2007 19:23

Witam, a jeżeli chodzi o cewki zapłonowe to nie lepiej kupić nową BERU ( na allegro koszt 149zł ) niż jakąś używaną która mooże też być w jakiś sposób uszkodzona bo już stara.
Co wy na to?


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » ndz lut 04, 2007 19:45

Krokulec, przede wszystkim muszę być pewny, zanim wymienię, że jest ona winna! bo nie mam zamiaru kupować w ciemno. jesli oczywiście będzie niesprawna, to i tak trzeba nową kupić, bez względu na to, ile kosztuje


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości