Strona 1 z 12

Temperatura silnika - ostatnie starcie !!!

: pn lut 28, 2005 01:28
autor: Jacek702
Nie wiem czy nie rozpocznę ostrej wojny, ale do rzeczy:
o tym problemie było tu już chyba napisane wszystko i wszyscy wiedzą, że temperatura silnika powinna być 90 C. Jednak z tego co tu czytamy, nawet przy sprawnych układach i termostatach mało kto taką osiąga. Zastanawialiście się nad tym czemu tak się dzieje ?????

: pn lut 28, 2005 01:38
autor: ku_bi
ja mam w zimę podczas jazdy trochę ponad 70 C, w korku lub jak się zatrzymam wskaźni temp. wędruje na 90 C. mechanior mówił ze wszystko oki - tak ma być

: pn lut 28, 2005 04:46
autor: baton
nio u mnie tez ledwo ponad 70 więcej nigdy nie złapałem ale na dniach zmienie termostat i zobacze co sie bedzie działo

: pn lut 28, 2005 08:20
autor: mariusz0512
a u mnie jak dojdzie do 90 C to trzyma tak cały czas nawet w zimie

: pn lut 28, 2005 08:54
autor: Gitner
mariusz0512 pisze:a u mnie jak dojdzie do 90 C to trzyma tak cały czas nawet w zimie
U mnie to samo. Nie ma problemu, po kilkunastu minutach jest 90 i trzyma. Mi pasuje i wojowac nie bede ;)

Pozdro
Gitner

U MNIE OKOLO 70 STOPNI

: pn lut 28, 2005 09:32
autor: RALFI
U MNIE OKOLO 70 STOPNI I NAWET DEKA WIĘCEJ, PO WYMIANIE TERMOSTATU - RAZ WIDZIAŁEM 75 STOPNI JAK WYLECIAŁ MI PŁYN PRZEZ TERMOSTAT (PO WYMIANIE - "ORING")

Re: U MNIE OKOLO 70 STOPNI

: pn lut 28, 2005 10:05
autor: Gitner
RALFI pisze:U MNIE OKOLO 70 STOPNI I NAWET DEKA WIĘCEJ, PO WYMIANIE TERMOSTATU - RAZ WIDZIAŁEM 75 STOPNI JAK WYLECIAŁ MI PŁYN PRZEZ TERMOSTAT (PO WYMIANIE - "ORING")
Wszystko zalezy na jakich odcinkach sie jezdzi. Jak robisz krotkie trasy rzedu kilku kilkunastu km to mozesz nigdy zima nie zobaczyc wiecej jak 70 :) bo silnik sie nie zdarzy nagrzac. Jesli jednak na dlugiej trasie masz takie wskazania to masz problem..

Pozdro
Gitner

WYDAJE MI SIE

: pn lut 28, 2005 10:12
autor: RALFI
WYDAJE MI SIE ZE CHYBA MAM COŚ Z CZUJNIKIEM, JADE 140 KM W TRASE I TEMO. OKOLO 70 STOPNI I PREDKOŚĆ ŚREDNIA 100 KM/h

: pn lut 28, 2005 10:43
autor: Szeli
Jesli chcecie miec prawidłową temperature silnika to nalezy:

przeczyscić cały układ chłodniczy (blok, chłodnice itd),
wymienić termostat na nowy,
zalac nowy płyn chłodniczy,
kupic nowy termowłącznik wentylatora,
kupic czujnik odpowiadajacy za wskazania na zegarze,

W zimie silnik szybciej sie chłodzi zwłaszcza w trasie dlatego zawsze moze być poniżej 90*C. Ale w lecie napewno bedzie trzymał temperature, zresztą czas nagrzewania się silnika w lecie a w zimie jest znaczny. :bajer:

: pn lut 28, 2005 10:48
autor: Gwiazdor
U mnie po wymianie termostatu jest nawet przy -10,15 na zewnątrz po góra 5-6km jest 90 stopni i trzyma bez problemu. W środku ciepełko jest milutkie i jest git.

A 70stopni to trochę za mało. Po prostu nie dogrzewa się silnik.

Termostat założyłem oryginałek VW, dałem około 100zł ale warto. Wszystko jest.

: pn lut 28, 2005 11:02
autor: mr_simon
U mnie po wymianie termostatu wskaźnik temperatury wskazuje ponad "światełko" - nie wiem ile to będzie stopni, w samochodzie po przejechaniu kilku kilometrów jest cieplutko a miło, przed wymianą wskaźnik dochodził do końca czerwonego pola, a w samochodzie nie było nawet letnio.

: pn lut 28, 2005 11:18
autor: MaLiBU
ku_bi pisze:ja mam w zimę podczas jazdy trochę ponad 70 C, w korku lub jak się zatrzymam wskaźni temp. wędruje na 90 C. mechanior mówił ze wszystko oki - tak ma być
zmien mechanika...

: pn lut 28, 2005 11:19
autor: MaLiBU
no o czywiscie 90 stopni to podstawa :bigok:

przede wszystkim, osoby ktore maja 70 w trasie, macie instalacje LPG??
bo cos mi sie wydaje ze to ona za to odpowiada....

: pn lut 28, 2005 12:35
autor: Gwiazdor
Ja mam lpg i na gazie mi się szybciej rozgrzewa auto niż na benzynie.

To nie ma nic do rzeczy czy lpg czy benzyna. I tu i tu powinno być 90 stopni.

Dobry termostat to podstawa. Ja za szybko otwiera to trudno żeby na krótkiej trasie doszedł do 90stopni skoro termostat się otwiera przy 70stopniach.