Witam
Sprawdziłem że w moim aucie mam do wymiany przeguby. Mam pytanie czy ta czynność jest skomplikowana? Czy należy zwrócić szczególną uwagę na jakiś element podczas wymiany?
Wymiana przegubów -czy sam sdam radę?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Wymiana przegubów -czy sam sdam radę?
dasz radę sam, tylko dobrze odkręcaj żebyś przypadkiem za dużo śrub nie odkręciłwojciche pisze:Sprawdziłem że w moim aucie mam do wymiany przeguby. Mam pytanie czy ta czynność jest skomplikowana? Czy należy zwrócić szczególną uwagę na jakiś element podczas wymiany?
zerknij na co nie co TUTAJ
zobacz sobie drobny temacik TUTAJ
- chodzi mi żebyś tylko odkręcił śruby mocowania wahacza do zwrtonicy
(dwie śruby w wahaczu kurcze nie pamiętam dwa klucze nr17 lub 19)
- jedną dużą śrubę zewnętrzą przegubu zewnętrzego (uzbroj sie w dobry
i mocny klucz nasadowy nidgy nie pamietam 30 lub 32 z przedłużką i
uważaj żebyś nie obtarł przedłużką błotnika bo zaraz lakiernik będzie się kłaniał )
- odkręć śruby przegubu wewnętrznego (klucze torx, takie inne imbusy gwaizdki )
jak to odkręcisz to wyjmij półośkę wraz z przegub em na zewnątrz i wtedy
zamontuj nowy, skręcająć te torx muszi naprawdę fest skręcić i do tego trzeba mieć
bardzo dobre klucze
ale i bez tego wszystkiego ściągania też da się zrobić trzeba przygotować sobie
więcej narzędzi i troszkę sie pomęczyć i kanału nie trzeba a jedynie lewarek
popatrz pokombinuj i pytaj dalej
masz tu drobny rysuneczek jak to wygląda (2 przegub wewnętrzny i tam są torx ,
3 to przegub zewnętrzny z tą dużą śrubą
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Witam.
Jezeli chodzi o wymiane przegubu zewnetrznego to na pewno poradzisz sobie bez wiekszych problemów w godzinke lub dwie:)
Mi to zajeło ok dwóch godzin choc robiłem to pierwszy raz i nie mam wiekszego doświadczenia:)
Moim zdaniem powineneś zwrócic uwagę (oczywiscie oprócz rzeczy które wymienił RobertP:))takze na to czy przegub wewnetrzny dobrze naszedł na półos podczas zakładania a takze na prawidłowe zalożenie osłony przegubu.Najlepiej zajrzyj tam po kilku dniach i sprawdz czy wszystk ok. Aha a ten zewnetrzny klucz to 30mm i na prawde musi byc mocny:)
A jeżeli chodzi o przegub wewnetrzny to troche bardziej skomplikowane i bez kanału nie polecałbym rozpoczynania pracy. W tym przypadku zwróciłbym szczególną uwage na dobre dopasowanie zębatek półosi i skrzyni o ile wymienisz lub wyciągniesz przegub kulowy(chyba nic nie pomieszalem:)), no i oczywiście na osłony:)
A co do kluczy torx to na pewno bedą potrzebne do odkręcenia, do zakręcenie niekoniecznie bo niekiedy z nowym przegubem dają śruby np. na imbusy, choć zawsze mozesz użyc starych srub:)
Zyczę owocej pracy:)
Pozdrawiam
Jezeli chodzi o wymiane przegubu zewnetrznego to na pewno poradzisz sobie bez wiekszych problemów w godzinke lub dwie:)
Mi to zajeło ok dwóch godzin choc robiłem to pierwszy raz i nie mam wiekszego doświadczenia:)
Moim zdaniem powineneś zwrócic uwagę (oczywiscie oprócz rzeczy które wymienił RobertP:))takze na to czy przegub wewnetrzny dobrze naszedł na półos podczas zakładania a takze na prawidłowe zalożenie osłony przegubu.Najlepiej zajrzyj tam po kilku dniach i sprawdz czy wszystk ok. Aha a ten zewnetrzny klucz to 30mm i na prawde musi byc mocny:)
A jeżeli chodzi o przegub wewnetrzny to troche bardziej skomplikowane i bez kanału nie polecałbym rozpoczynania pracy. W tym przypadku zwróciłbym szczególną uwage na dobre dopasowanie zębatek półosi i skrzyni o ile wymienisz lub wyciągniesz przegub kulowy(chyba nic nie pomieszalem:)), no i oczywiście na osłony:)
A co do kluczy torx to na pewno bedą potrzebne do odkręcenia, do zakręcenie niekoniecznie bo niekiedy z nowym przegubem dają śruby np. na imbusy, choć zawsze mozesz użyc starych srub:)
Zyczę owocej pracy:)
Pozdrawiam
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
ja polecam prace z kanału, jest lepszy dostęp
u siebie nawet koła nie odkręciłem, tylko śrubę-tą pomiedzy szpilkami-mocny klucz i 2-metrowa rura na przedłuzkę; i te 3 śrubki od mocowania wachacza do zwrotnicy.
odchylisz zwrotnice i półośka powinna się wysunąc.
dalej to już tylko zabezpieczenie zdiąc, ściągnąc przegób i montarz.
pozdrawiam
u siebie nawet koła nie odkręciłem, tylko śrubę-tą pomiedzy szpilkami-mocny klucz i 2-metrowa rura na przedłuzkę; i te 3 śrubki od mocowania wachacza do zwrotnicy.
odchylisz zwrotnice i półośka powinna się wysunąc.
dalej to już tylko zabezpieczenie zdiąc, ściągnąc przegób i montarz.
pozdrawiam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości