Strona 1 z 2

diagnostyka Airbag

: pt lut 02, 2007 01:18
autor: AD6
czy złącze diagnostyczne w środkowej konsoli (to do sprawdzania silnika) służy też do sprawdzania błędów poduszek czy może jest gdzieś inne złącze do ich diagnozowania ??

: pt lut 02, 2007 01:22
autor: marek2907
tym złączem diagnozujesz cały samochód

: pt lut 02, 2007 08:46
autor: Grzesiekk1982
AD6, a tak drążąc temat- co dokładnie się stało? Kontrolka się azświeciła, czy chcesz sprawdzić czy poduszki w ogóle są?
Pozdrawiam.

Re: diagnostyka Airbag

: pt lut 02, 2007 16:38
autor: rafalvfr
AD6 pisze:czy złącze diagnostyczne w środkowej konsoli (to do sprawdzania silnika) służy też do sprawdzania błędów poduszek czy może jest gdzieś inne złącze do ich diagnozowania ??
Witam
Diagnozuje sie. Podczas komunikowania sie zaswieci Ci sie nawet lampka od poduszek.
Czasem do zapisania bledu nie wiele trzeba - wystarczy odpiac poduche (np przy wyjmowaniu kierownicy) i wlaczyc kluczyk. Sterownik od razu zapisze to jako blad krytyczny - chodzi w koncu o nasze zycie :-) i trzeba dopiero np
. vaga aby kontrolke znow zgasic. Wiem - sam rodzilem :-)

: pt lut 02, 2007 17:19
autor: Grzesiekk1982
rafalvfr, to co napisałeś, to nie jest duagnostyka, ale coś w rodzaju psucia :smoke: Bo niby w jakim celu powodować błąd i po to, by go skasować?
Jeśli się świeci lampka airbagów, to niezależnie jaki błąd wykryty przez sterownik to spowodował, układ jest nieaktywny, właśnie ze względów bezpieczeństwa. Nie trzeba odkręcać airbagu, by powodować następne błędy przed podlączeniem do VAG.
Pozdrawiam.

: pt lut 02, 2007 17:20
autor: misiekemeryt160
podpiąć golfa do np KTS 500

: pt lut 02, 2007 21:03
autor: AD6
Nie koledzy nie chodzi mi o sprawdzenie poduszek bo takich w swoim aucie niestety nie posiadam. Chodzi mi całkowicie o cos innego mianowicie znalazłem na allegro taki komplet http://www.allegro.pl/item162792936_air ... mplet.html (nie myślcie od razu że jestem aż tak zdesperowany że chce cos takiego kupić) i na zdjęciu widać wiązkę a przy niej czerwoną wtyczkę z białym przewodem według schematu jest to przewód do diagnozowania poduszek i dlatego się właśnie pytałem, czy on sobie wisi luźno gdzieś indziej niż złącze diagnostyczne w środkowym panelu czy może jest gdzieś wpięty z waszych odpowiedzi wynika że jednak to drugie jeśli tak to gdzie ?? przyznam się że może uda mi się zdobyć coś takiego za nie wielkie pieniądze tylko nie piszcie mi od razu że nie warto mątować że jest to niebezpieczne itp chodzi mi tylko o odpowiedz gdzie to się wpina z góry dzięki.

: pt lut 02, 2007 21:17
autor: miś fazi
on jest wpięty do złącza diadnostycznego tylko nie pamiętak do którego styku ale moge zobaczyc jutro , jeśli nikt Ci nie podpowie teraz

: pt lut 02, 2007 21:18
autor: AD6
miś fazi pisze:on jest wpięty do złącza diadnostycznego tylko nie pamiętak do którego styku ale moge zobaczyc jutro , jeśli nikt Ci nie podpowie teraz

bardzo bym był wdzięczny

: pt lut 02, 2007 21:56
autor: miś fazi
byłem teraz na dole , ale ciemno i nie moge sobie poradzic z wyjęciem złącza żeby zobaczyć kolory kabli , ale złącze jest poziomą kostka ma dwa rzędy otworków i kable są wpięte tylko cztery w górnym rzędzie licząc od lewej jest styk na 4 i 7 otworku a w dolnym rzędzie licząc od lewej 7 i 8 otworek jak uda mi sie tą kostke wyjąć to powiem Ci dokładnie w który otworek wchodzi kabelek do diagnozy poduszki

[ Dodano: 02 Lut 2007 20:57 ]
a cała kostka ma 16 otworków i tylko cztery są zajęte

: pt lut 02, 2007 22:39
autor: PitrekT
Diagnostyka poduszek powietrznych jeżeli są w aucie odbywa się po lini K tak jak reszta sterowników..Jest to 7-my pin złacza diagnostycznego.Jeżeli natomiast chcesz zdiagozować sterownik airbagu "na stole: to podłaczasz +, - oraz dignostykę poduszki( także jest to linia K).

: pt lut 02, 2007 22:52
autor: Grzesiekk1982
AD6 pisze:a cała kostka ma 16 otworków i tylko cztery są zajęte

1. masa
2. +12V
3. linia diagnostyczna ok 10V
4. j/w

Nie jest to raczej takie proste, że jeden bolec do poduszek... Bo jeśli Golfik ma climatronić, ABS, Poduchy i silnik ze sterowaniem to gdzie to pomieścić? Na instrukcji mojego interfejsu te linie są nazwane K-line i L-line... U mnie są poduszki+ABS+silnik, a klimę mam manualną bez sterownika.
AD6 pisze:piszcie mi od razu że nie warto mątować że jest to niebezpieczne
Generalnie w ogóle prawo zabrania handlu używanymi poduszkami, pasami itp (niedawno to wyczytałem hahaha) ale prawo prawem... Samego sterownika NIGDY nie wolno kupować używanego, ale jeśli wszystko pochodzi z jednego autka i masz pewność że ten sterownik nie wybijał poduszek to jest OK. Tu napisałęm o co chodzi z tym sterownikiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80913
Pomysł pochwalam, o ile masz pewność co do pochodzenia całego sprzętu. Ale nie wiem czy oby napewno bdzie pasowało do Twojej starej deski.
Pozdrawiam.

: sob lut 03, 2007 00:49
autor: AD6
Komplet poduszek pochodzi z golfa sprowadzonego z niemiec przez mojego kolegę który się tym trochę zajmuje auto było bez prawa rejestracji także poszło na części niestety przy rozbieraniu nie byłem i dlatego się pytam gdzie trzeba to wpiąć jak bym sam to wyciągał z auta to pewnie bym wiedział dokładnie gdzie co leciało no ale niestety wiem że auto było całe po włączeniu zapłonu kontrolka poprawnie działała a poduszki są sprawdzone wzrokowo i nie ma na nich żadnych uszkodzeń zapewnie i tak po zamontowaniu będzie trzeba wyczyścić sterownik poduszek bo pewnie załapał błąd przy rozbieraniu
co do tego co napisaliście to zrozumiałem że to złącze trzeba podpiąć pod przewód diagnostyczny lini K i powinno być ok tak ?

: sob lut 03, 2007 12:29
autor: Grzesiekk1982
Tzn powinno być w tym całym OBD jakieś meijsce na to złącze które zaznaczyleś kółkiem, cos w rodzaju wolnego miejsca może? Musiał byś to zdjąć i popatrzeć gdzie pasuje, najprawdopodobniej pasuje tylko w jednym miejscu.
Co do sterownika, nic nei trzeba czyścić, można przeczyścić najwyżej styki. Jeśli już masz to wszystsko, powiedz kumplowi, aby sterownik i czujniki opóźnień położył w takim miejscu, aby nie upadły, a najlepiej sam to delikatnie zabierz. Jak taki sterownik walnie na ziemie z 1-2 metrów to jest do wyrzucenia (wyhamowując z lotu do zera w jednej chwili, może go odchylić jak przy stłuczce), bo niektórzy producenci zalecają wymianę sterownika przy \kadej kolizji, niezależnie od aktywowania airbagów. Czyli niech kumpel obchodzi się jak z jajkiem, a jak to wszystko zamontujesz to powinno być OK.
Pozdrawiam.