Strona 1 z 1

silniczek krokowy

: czw lut 01, 2007 23:59
autor: kredol
Witam.
Mam problem z obrotami w silniku. Czasem podczas wchodzenia w zakret, gdy spadaja obroty - gasnie mi motor. Ostanio nie chce zapalic bez uzycia gazu. Dzis nawet po wlaczeniu zaplonu, gdy zdjalem noge z gazu, silnik zgasl. Dopiero po "przegazowaniu" na wysokich obrotach przestal gasnac. Wydaje mi sie, ze problem tkwi w silniczku krokowym. Niestety jestem w anglii i nie wiem jak wytlumaczyc wyspiarzowi, ze chce wymienic silniczek krokowy. Czy ktos wie przypadkiem jak ten wynalazek nazywa sie po angielsku?
Z gory dzieki:)

: pt lut 02, 2007 00:40
autor: Adamtd
Czy ktos wie przypadkiem jak ten wynalazek nazywa sie po angielsku?
idle speed control actuator

Re: silniczek krokowy

: pt lut 02, 2007 19:54
autor: imp
kredol pisze:Witam.
Mam problem z obrotami w silniku. Czasem podczas wchodzenia w zakret, gdy spadaja obroty - gasnie mi motor. Ostanio nie chce zapalic bez uzycia gazu. Dzis nawet po wlaczeniu zaplonu, gdy zdjalem noge z gazu, silnik zgasl. Dopiero po "przegazowaniu" na wysokich obrotach przestal gasnac. Wydaje mi sie, ze problem tkwi w silniczku krokowym. Niestety jestem w anglii i nie wiem jak wytlumaczyc wyspiarzowi, ze chce wymienic silniczek krokowy. Czy ktos wie przypadkiem jak ten wynalazek nazywa sie po angielsku?
Z gory dzieki:)
a jesteś pewny ze to krokowiec ..moze przepływomierz jest winny ps jaki masz motor w tym mk4?? może 1.6 16v??

: pt lut 02, 2007 20:33
autor: regitmc
A wogóle masz w swoim MkIV silniczek krokowy? Bo mi to wygląda raczej na czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub w dużej mierze jak poprzednik pisał na przepływomierz, lub zabrudzoną przepustnice.

[ Dodano: Pią Lut 02, 2007 19:34 ]
Spróbuj odpiąć kostkę przepływomierza i jeśli nie bedzie żadnych zmian to problem wyjaśniony...

no to mam zagwozdke;)

: pt lut 02, 2007 23:26
autor: kredol
Motorek niestety tylko 1.4 16v. A tak w ogole to daliscie mi do myslenia. Bede musial chyba po prostu wytlumaczyc co sie dzieje i niech wyspiarz szuka dziury w calym:)
Dzieki

: sob lut 03, 2007 00:05
autor: martines
Tam kolrgo nie krokowego tylko moduł przepustnicy... a u Ciebie przepustnica jest na 100% zasyfiona olejem. Przeczyść i wszystko wróci do normyy. Miałem to samo!

: sob lut 03, 2007 00:07
autor: kiss
kredol pisze:Wydaje mi sie, ze problem tkwi w silniczku krokowym
w mk4 nie ma czegos takiego jak silniczek krokowy

: sob lut 03, 2007 00:36
autor: Jacenty85
Dokładnie tak jak martines i kiss. Przepustnice trzeba wyczyścić dokładnie,(w razie braku poprawy) przegrać softa, usunąć wyuczone błędy (w razie braku mozliwości usunięcia błędu wymienić część) przeprowadzić adaptację przepustnicy i auto powinno chodzić jak ta lala

: sob lut 03, 2007 00:44
autor: kiss
Jacenty85 pisze:Dokładnie tak jak martines i kiss.
dokladnie tak jak Jacenty85,
zacznij od przepustnicy

: sob lut 03, 2007 10:56
autor: Adamtd
w mk4 nie ma czegos takiego jak silniczek krokowy
chłopaki no co wy??? Jak zwał tak zwał ale ISC jest, bo to podstawa działania układu wtryskowego

: sob lut 03, 2007 13:30
autor: Jacenty85
No pewnie, że jest , tylko, że przepustnica jest nierozbieranalna i fachowo nazywa się korpus przepustnicy. Wygląda to podobnie jak w linku (nie jest to od tego auta ale silnik krokowy stanowi integralną część). Reasumując w efekcie można powiedzieć że silnika krokowego nie ma, bo dostep do niego jest niemożliwy. Osobiście nie polecam rozbierać korpusu bo bedzie nadawał się na złom.
http://www.allegro.pl/item162635553_prz ... _nowa.html

: sob lut 03, 2007 13:51
autor: imp
ja miałem co prawda w 1.4 8v ten problem i czyszczenie przepustnicy pomogło

: sob lut 03, 2007 21:36
autor: Adamtd
Jacenty85 pisze:Osobiście nie polecam rozbierać korpusu bo bedzie nadawał się na złom.
Ale angielski mechanik niczego by nie rozbierał, tylko na prośbę naszego kolegi o wymianę silnika krokowego ymieniłby cały zespół przepustnicy :grin: