Strona 1 z 2

Kody błyskowe

: czw lut 01, 2007 23:41
autor: Pinhead
Witam

Zróbiłem sobie "vag toola" z diody, rezystora i włącznika łączącego wejście diagnostyczne do masy. Jak podłącze go pod akumulator to dioda świeci normalnie, miernikiem sprawdzałem czy włącznik działa i działa normalnie. Czyli ogólnie mówiąc tester powinien działać. Pierwszy problem pojawił się od razu po podpięciu. Dioda świeci dużo słabiej niż przy zasilaniu z akumulatora :( Na oko jak by zamiast 12V dostawała 6V. Drugi problem to brak reakcji na połączenie z masą. Próbowałem chyba z 10 razy trzymać po 5,6 i po 10 sekund ale nic. Próbowałem też osobnym grubym kablem łączyć złacze do masy jeśli by się okazało że kabelki od "vag toola" dają zbyt duzy opór ale i to na nic. Dioda słabym światłem ciągle świeci. Próbowałem na właczonym silniku (po przejechaniu około 20km) jak i na wyłączonym (zapłon właczony) ale też bez rezultatu :( Co proponujecie sprawdzić ? Czy te 5 sekund zmasowania to musi być super idealnie 5s odmierzane ze stoperem w ręce ?

: czw lut 01, 2007 23:51
autor: eidos
powiem Ci ze mam podobny problem. Tez chcialem sobie zrobic test ale dioda swieci ciaglym swiatlem. Ja nie uzywalem opornika tylko bezposrednio podlaczylem diode do zlacza diagnostycznego i minusa aku. Zauwazylem jednak ze czasami jak po dlacze diode do tego zlacza to blyska jakimis kodami, ale zeby rozpoczac zczytywanie to trzeba zewrzec zlacze do masy na te 4sek. Po tym zwarciu do masy dioda swieci znowy ciaglym swiatlem...

[ Dodano: Czw Lut 01, 2007 22:54 ]
a masz przy lewarku zmiany biegów tez kostki do testów?

: czw lut 01, 2007 23:58
autor: Pinhead
Żadnych kostek tam nie widziałem, no chyba że je gdzieś ukryli :) Jednak powinno to działać przez złącze diagnostyczne przy cewce zapłonowej. Jak by to powiedział Kononowicz "od tego ono jest, od tego jest ono" ;)

: pt lut 02, 2007 00:02
autor: eidos
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40409 poczytaj tu ja tez juz kiedys o tym pisalem i problem pozostal nierozwiazany

: pt lut 02, 2007 00:58
autor: Ross
to macie panowie ten sam problem co ja ;]

: pt lut 02, 2007 18:41
autor: eidos
Panowie, udało mi sie wreszcie odczytać te kody!!!! Błąd robilem taki ze diode podlaczalem do złacza diagnostycznego i do -aku. Dioda swiecila caly czas. Podłączyłem wieć do złacza diagnostycznego i do +aku. 12Vdioda bez zadnego rezystora tylko delikatnie sie zazyla, ale po zwarciu tego zlacza do -aku na 5 sek. dioda zaczyna wyswietlac blędy!!!! Niestety okazalo sie ze mam jeden blad :(
to 2343 czyli mieszanka za bogata. Co z tym zrobic???

: pt lut 02, 2007 20:03
autor: Pinhead
To by wszystko wyjaśniało :bigok: Jednocześnie oznaczało by to że w poradach jest bład. Spróbuje u siebie ten patent zastosować i zobacze co wyjdzie.

[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 2:27 pm ]
I problem został rozwiązany zgodnie z podpowiedzią eidos'a, \:D/
Diode podłaczamy anodą do złącza diagnostycznego a katodą do + na akumulatorze. Przy podłączonej diodzie osobnym kablem zwieramy minus z akumulatora do złącza diagnostycznego. Dioda będzie się świecić przez czas (ok.6s) w którym podaliście minus na złącze. Po odpięciu minusa dioda zgaśnie po czym zapali się na około 2s i ponownie zgasnie. Następne mignięcia będą pierwszą cyfrą kodu. U mnie na zapalonym silniku wyszło 4444 czyli brak błedów. Niestety sprawdzałem po odpaleniu silnika na luzie więc jeszcze będzie trzeba potestować po kilkuminutowej przejaźdżce zgodnie z instrukcją przez 10s powinno się utrzymywać >2000rpm i przejechać kawałek z gazem wciśniętym do końca.

: pn lut 05, 2007 23:15
autor: rastu
A czy potrzebny jest rezystor do diody?..Czy moza by było prosić schemat ...zeby rozwiać wszelkie wątpliwości :bajer:

: wt lut 06, 2007 00:25
autor: Pinhead
rastu, Rezystor nie jest potrzebny, chodzi tylko aby nie spalić diody która nie jest przystosowana do 12V.

: czw lut 15, 2007 23:06
autor: Jacenty80
Pinhead katodą do + z aku?? To jak to ma świecić??

: czw lut 15, 2007 23:14
autor: eidos
Jacenty80 pisze:Pinhead katodą do + z aku?? To jak to ma świecić??
Kolega Pinhead sie pomylił do +aku dajemy anode a katode na złacze diagnostyczne, reszta wg opisu

: pt lut 16, 2007 14:28
autor: Pinhead
Dokładnie tak :bigok: Czyli normalnie + diody do + na akukumulatorze.

: pt lut 16, 2007 19:55
autor: Jacenty80
Witam kolegów!
Tester diodowy przerobiłem... wszystko teraz miga jka należy:). W pewnej serwisówce niemieckiej nawet znalazłem jak można sprawdzić poziom CO z apomocą tej diody.
Pozdrawiam

: pt lut 16, 2007 19:58
autor: Pinhead
No to pochwal się jak to zrobić ?