Kody błyskowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Kody błyskowe

Post autor: Pinhead » czw lut 01, 2007 23:41

Witam

Zróbiłem sobie "vag toola" z diody, rezystora i włącznika łączącego wejście diagnostyczne do masy. Jak podłącze go pod akumulator to dioda świeci normalnie, miernikiem sprawdzałem czy włącznik działa i działa normalnie. Czyli ogólnie mówiąc tester powinien działać. Pierwszy problem pojawił się od razu po podpięciu. Dioda świeci dużo słabiej niż przy zasilaniu z akumulatora :( Na oko jak by zamiast 12V dostawała 6V. Drugi problem to brak reakcji na połączenie z masą. Próbowałem chyba z 10 razy trzymać po 5,6 i po 10 sekund ale nic. Próbowałem też osobnym grubym kablem łączyć złacze do masy jeśli by się okazało że kabelki od "vag toola" dają zbyt duzy opór ale i to na nic. Dioda słabym światłem ciągle świeci. Próbowałem na właczonym silniku (po przejechaniu około 20km) jak i na wyłączonym (zapłon właczony) ale też bez rezultatu :( Co proponujecie sprawdzić ? Czy te 5 sekund zmasowania to musi być super idealnie 5s odmierzane ze stoperem w ręce ?


=-Pinhead-=

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw lut 01, 2007 23:51

powiem Ci ze mam podobny problem. Tez chcialem sobie zrobic test ale dioda swieci ciaglym swiatlem. Ja nie uzywalem opornika tylko bezposrednio podlaczylem diode do zlacza diagnostycznego i minusa aku. Zauwazylem jednak ze czasami jak po dlacze diode do tego zlacza to blyska jakimis kodami, ale zeby rozpoczac zczytywanie to trzeba zewrzec zlacze do masy na te 4sek. Po tym zwarciu do masy dioda swieci znowy ciaglym swiatlem...

[ Dodano: Czw Lut 01, 2007 22:54 ]
a masz przy lewarku zmiany biegów tez kostki do testów?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw lut 01, 2007 23:58

Żadnych kostek tam nie widziałem, no chyba że je gdzieś ukryli :) Jednak powinno to działać przez złącze diagnostyczne przy cewce zapłonowej. Jak by to powiedział Kononowicz "od tego ono jest, od tego jest ono" ;)


=-Pinhead-=

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt lut 02, 2007 00:02

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40409 poczytaj tu ja tez juz kiedys o tym pisalem i problem pozostal nierozwiazany



Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » pt lut 02, 2007 00:58

to macie panowie ten sam problem co ja ;]


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt lut 02, 2007 18:41

Panowie, udało mi sie wreszcie odczytać te kody!!!! Błąd robilem taki ze diode podlaczalem do złacza diagnostycznego i do -aku. Dioda swiecila caly czas. Podłączyłem wieć do złacza diagnostycznego i do +aku. 12Vdioda bez zadnego rezystora tylko delikatnie sie zazyla, ale po zwarciu tego zlacza do -aku na 5 sek. dioda zaczyna wyswietlac blędy!!!! Niestety okazalo sie ze mam jeden blad :(
to 2343 czyli mieszanka za bogata. Co z tym zrobic???



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt lut 02, 2007 20:03

To by wszystko wyjaśniało :bigok: Jednocześnie oznaczało by to że w poradach jest bład. Spróbuje u siebie ten patent zastosować i zobacze co wyjdzie.

[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 2:27 pm ]
I problem został rozwiązany zgodnie z podpowiedzią eidos'a, \:D/
Diode podłaczamy anodą do złącza diagnostycznego a katodą do + na akumulatorze. Przy podłączonej diodzie osobnym kablem zwieramy minus z akumulatora do złącza diagnostycznego. Dioda będzie się świecić przez czas (ok.6s) w którym podaliście minus na złącze. Po odpięciu minusa dioda zgaśnie po czym zapali się na około 2s i ponownie zgasnie. Następne mignięcia będą pierwszą cyfrą kodu. U mnie na zapalonym silniku wyszło 4444 czyli brak błedów. Niestety sprawdzałem po odpaleniu silnika na luzie więc jeszcze będzie trzeba potestować po kilkuminutowej przejaźdżce zgodnie z instrukcją przez 10s powinno się utrzymywać >2000rpm i przejechać kawałek z gazem wciśniętym do końca.


=-Pinhead-=

rastu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 05, 2007 23:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: rastu » pn lut 05, 2007 23:15

A czy potrzebny jest rezystor do diody?..Czy moza by było prosić schemat ...zeby rozwiać wszelkie wątpliwości :bajer:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 06, 2007 00:25

rastu, Rezystor nie jest potrzebny, chodzi tylko aby nie spalić diody która nie jest przystosowana do 12V.


=-Pinhead-=

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » czw lut 15, 2007 23:06

Pinhead katodą do + z aku?? To jak to ma świecić??



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw lut 15, 2007 23:14

Jacenty80 pisze:Pinhead katodą do + z aku?? To jak to ma świecić??
Kolega Pinhead sie pomylił do +aku dajemy anode a katode na złacze diagnostyczne, reszta wg opisu



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt lut 16, 2007 14:28

Dokładnie tak :bigok: Czyli normalnie + diody do + na akukumulatorze.


=-Pinhead-=

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pt lut 16, 2007 19:55

Witam kolegów!
Tester diodowy przerobiłem... wszystko teraz miga jka należy:). W pewnej serwisówce niemieckiej nawet znalazłem jak można sprawdzić poziom CO z apomocą tej diody.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt lut 16, 2007 19:58

No to pochwal się jak to zrobić ?


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości