Strona 1 z 1

Szyba raz dziala raz nie

: śr sty 31, 2007 21:30
autor: Tynek
WITAM,
PISZE JUZ PORAZ KOLEJNY. MOZE TYM RAZEM POMOZECIE MI ROZWIAZAC MOJ PROBLEM. RAZ MI DZIALA RAZ NIE DZIALA SZYBA ELEKTRYCZNA PRZEDNICH DRZWI PRAWYCH. CZESCIEJ NIE DZIALA. ZAOBSERWOWALEM ZE NIERAZ PRZY WYLACZONYM SILNIKU DZIALA A JKA GO URUCHOMIE TO JUZ NIE, CHOC ZDAZYLO MI SIE MOZE ZE DWA RAZY ZE DZIALALA. PISALI MI LUDZIE ZE TO MOZE BYC KOSTKA W DRZWIACH JA JA KILKA RAZY SPRAWDZALEM. POTEM ZE KABLE MOGA BYC POPEKANE, TEZ SPRAWDZILEM. TO NIC NIE DAŁO. MOZE TO O MODÓŁ CHODZI CZY COS???CHCIAŁBYM SIE DOWIEDZIEC TEZ GDZIE MOGE TANIO DOSTAC SILNIK DO OPUSZCZANIA SZYB PRAWYCH DRZWI TYLNYCH BO MAM CHYBA SPALONY A NIE WIEM CZY MOZNA GO PRZEWINAC. PRTOSZE O POMOC BBO PEWNIE ELEKTRYK MNIE SLONO SKASUJE.POZDRAWIAM.

: śr sty 31, 2007 21:33
autor: kulfi
witaj koles ma podobnie w vencie zapytam czy juz do tego zaglądał i odpowiem :bigok:

: śr sty 31, 2007 21:37
autor: Tynek
DZIEKI KULFI. BEDE BARDZO WDZIECZNY. TO CZEKAM NA INFO.

: śr sty 31, 2007 21:41
autor: Paweł Marek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84169
w tym temacie jest schemat, teraz musisz pomierzy czy napięcia i masa dochodzi jak należy do słupków. Silnik trzeba wyciągnąć i podłączyć na krótko zeby sprawdzić czy działa. Być może uszkodzony jest moduł przy silniku, najczęściej przekaźniki w nim ( w starszaych dwa, w nowszych jeden podwójny).

: śr sty 31, 2007 21:52
autor: Tynek
A co zrobic dalej jak okaze sie ze napiecia sa nie tak???

[ Dodano: 31 Sty 2007 20:53 ]
A i jakie wartosci napiec tam maja byc??Wiesz w tej kostce jest sporo kabli wiesz ktore kolory ida do szyb??

[ Dodano: 31 Sty 2007 20:57 ]
a gdzie szukac tego przekaznika rozumiem przy silniku w drzwiach??

: śr sty 31, 2007 22:06
autor: Paweł Marek
Kolory kabli masz w tym temacie również podane. Sprawdź czy jest plus 12 stały w czerwono żółtym i plus 12 po włączeniu zapłonu w czarno żółtym. Czy jest masa na wszystkich brązowych. Na brązowo czerwonych od włączników o ile pamiętam ojawia się plus 6 przy otwieraniu lub - 6V przy zamykaniu albo na odwrót. Podejrzewam jednak że skoro czasami działa, i prawidłowo wykluczyłeś przerwe kabli w wiązce w harmonijce (trzeba nimi ruszać przy sprawdzaniu). posłuchaj czy cykają przekaźniki w module jak probujesz włączać.

[ Dodano: Sro Sty 31, 2007 9:16 pm ]
przekaźniki są w module w czarnej skrzyneczce połączonej z silniczkiem

: śr sty 31, 2007 22:26
autor: Tynek
wlasnie nie slychac zeby przekaznik pykal. jest cisza. w lewych jak mam szybe zamknieta i dam zamykanie to slysze ze przekaznik pyka a w prawych tylko czasami:(.

[ Dodano: 31 Sty 2007 21:30 ]
a mozesz mi powiedziec co to za ksiazka? tam widze tylko schemat i nic wiecej. moze wiesz co jest przyczyna tego rze przekaznik wogole sie nie odzywa??

: śr sty 31, 2007 22:34
autor: Paweł Marek
Toż własnie o tym piszemy co sprawdzić. Jak nie tyka to albo sam przekaźnik spalony, albo moduł uwalony, albo okablowanie.Książka to" Volkswagen Golf i Vento". Dostępna powszechnie.

: śr sty 31, 2007 22:47
autor: Tynek
Paweł to ja sprawdze to o czy mi mowiłes. Wiesz jaki jest koszt takiego modulu i czy mozna wymieniac w nim przekazniki czy trzeba caly, no i czy go dostane w sklepie motoryzacyjnym jakby co?? Wiesz skoro czasami dziala to moze nie modul a juz nie wiem:(.Jak moglbym sie z Tobą skontaktowac?? Pewnie bede mial pytania jeszcze do Ciebie. pozdrawiam.

: wt kwie 01, 2008 22:06
autor: epistylis
Witam, mam bardzo podobną sytuacje jak kolega. Problem z elektryczną szybą w prawych przednich drzwiach. Szybaraz chodzi a raz nie. Kable sprawdzone - prąd i sygnały z przełączników dochodzą do silnika szyby ale ten ani nie pstryknie. Ale zauważyłem pewną prawidłowość - silnik wraca do życia jak postoi sobie przez noc. Już miałem 3 takie sytuacje, że szyba przestała chodzić i pomimo całodniowej walki z kablami i przełącznikami nie było żadnej reakcji, ale jak sobie przez noc postał tak z otwartym oknem to rano szybka bzzzzz... od razu się zamkneła. Jesli ktos ma jakies pomysly to jestem otwarty.

: sob maja 10, 2008 09:07
autor: bossq1
u mnie jest tak ze nie moge dostac sie do boczka kierowcy bo jak podłacze wszystie przewody ok to mi wywala bezpiecznik. co o dziwo jest tak iz 2 przewody od silniczka sa imieszczene w osłonie od głosnnika. moze ktos wie jak sie tam dostac bo ten problem rozwiaze sam i szybka bedzie działac. a jak szybka raz chodzi raz nie to radze po prostu przetestowac silniczek bez obciazenia i zobaczec czy furczy. bo naturalnie moze sie zacinac mechanizm. naraznie posługuje sie recznym otwieraniem szybki. bo reszta działa jak nalezy