Strona 1 z 1

Problem ze swiszczacym paskiem klinowym, dziwne syki...

: śr sty 31, 2007 20:37
autor: Tomalka
Witam :bigok: od niedawna mam kilka niepokojacych rzeczy w moim MK4:

1. Pasek klinowy swiszczy na wolnych obrotach. Tylko tak do 1000 obrotow, powyzej nie slychac go. Jak sie naciaga w IV pasek klinowy? Tam jest napinacz i jest tam jakas opcja naciagania?

2. Podczas dodawania gazu slychac jakies syki powietrza. Wczesniej wydawalo mi sie, ze tego nie bylo. Kiedy dodam gazu slychac syk, i zaraz po tym obroty rosna. To normalne?

3. Przy b wysokich obrotach ( 4000-5000) slychac jakies stuki w okolicach silnika. Tak jakby jakis kawalek metalu sie gdzies obijal. To mozeliwe zeby w kolektorze cos sie motalo?

Pozdrawiam :pub:

PS. czy w MK4 jest jakis czujnik startych klockow hamulcowych?

: śr sty 31, 2007 20:56
autor: snowak
Ad. P.S. - tak w klockach :bigok:, ale można założyć takie, które nie mają czyli musisz pooglądać jakie masz.

Napięcie paska reguluje napinacz - trzeba ściągnąć pasek i go obejrzeć, jak równierz napinacz, wspome i inne rzeczy napedzane od paska. Wymiana paska też może pomóc - wg mnie nic poza contitechem nie jest godne uwagi.

A propo syku to trza maskę podnieść i ręcznie dodać gazu i słuchać.
Nie znam tego silnika, ale turbo to tam chyba nie ma :grin: .

: czw lut 01, 2007 20:27
autor: regitmc
Co do syku i stukania, to może być przepływka. Strzały następuja w kolektorze dolotowym i są dość donośne. Dokładnie takie objawy miałem i okazało się że przepływomierz, ale radze potwierdzić najpierw VAG-iem bo koszty dość spore około 400PLN, jak zdasz starą, a nowa całe 800PLN. No ale jeśli piszesz że jest to zjawisko ciągłe to mogą być również zawory.
Co do czujnika zdartych klocków to sprawdź najpierw czy twój samochód wyposażony jest wogóle w sygnalizacje zdartych klocków.