Strona 1 z 1

Zostaje na obrotach na jalowym biegu...

: śr sty 31, 2007 18:27
autor: davedohc
Ostatnio coraz czesciej samochod zaczyna dziwnie sie zachowywac, a konkretniej gdy wkrecam na 3 tys obrotow, chce zmienic bieg, wciskam sprzeglo, a obroty zamiast spadac utrzymuja sie na tych 3 tys, wrzucenie luzu tez nie pomaga. Druga sprawa gdy jade pod gorke i dodam gazu slychac w okolicach silnika cos jak terkotanie... Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc i wyjasnienia. Moj samochod: golf IV, 98 rok, 1.4 AKQ

: śr sty 31, 2007 18:38
autor: dziejo
w pierwszym przypadku zacinac sie może przepustnica
davedohc pisze:jade pod gorke i dodam gazu slychac w okolicach silnika cos jak terkotanie.
czyli pod obciążeniem wszystko mozliwe że zawory a olej kiedy zmieniałes ????

: śr sty 31, 2007 18:45
autor: davedohc
Olej byl wymieniany 3 miesiace temu, a ze silnik bierze duzo oleju to juz dolalem do niego przez ten czas z 4 litry...

: śr sty 31, 2007 18:52
autor: dziejo
davedohc pisze:juz dolalem do niego przez ten czas z 4 litry
to, już wiadomo ze ten hałas pod obciążeniem to zawory!!!!!!!!!!!!!!! zmien olej na gęściejszy lub musisz wymienic uszczelniacze na zaworach
p.s na jakim oleju chodzi twój silnik?????

: śr sty 31, 2007 19:02
autor: davedohc
Do tej pory lalem castrol gtx 10w40, mam wlasnie zamiar lac gesciejszy 15w40, ale ze kupilem cale 5 litrow tego catrola chcialem go skonczyc.

: śr sty 31, 2007 19:34
autor: dziejo
powiem ci ze nie na wiele może się zdać ta operacja ze zmianą oleju na mineralny za duzo ci go ubywa i jedynym rozsądnym rozwiazaniem tego problemu będzie wymiana uszczelniaczy na popychaczach zaworów koszt uszczelniaczy nie duzy ale robota kosztuje można je wymienić bez sciągania głowicy ale nie wszyscy to potrafia i zciągają głowice przy okazji mozna zobaczyc w jakim stanie sa gniazda zaworowe

: śr sty 31, 2007 19:39
autor: davedohc
No to mam maly problem, bo nie mam narazie dostepu do warsztatu i zmiana oleju to jedyne wyjscie. Co najwyzej to moge sobie pogrzebac przy samochodzie sam na swierzym powietrzu... Skoro da to sie zrobic bez sciagania glowicy to czy oznacza to, ze ja majac srednie pojecie o mechanice samochodowej wymienie to?? :) I jeszcze jedno pytanko, czy preparat uszczelniajacy jako dorazne rozwiazanie do czasu az bede mogl zrobic to u mechanika to pomoze w czyms??

: czw lut 01, 2007 09:28
autor: dziejo
czy preparat uszczelniajacy jako dorazne rozwiazanie do czasu az bede mogl zrobic to u mechanika to pomoze w czyms??
juz lepiej dolewaj oleju !!!! zadnych moto doktorów

: czw lut 01, 2007 20:19
autor: regitmc
Silniki 1,4 w MkIV lubią pić olej, ale nie takie ilości. Może być tak jak kolega pisze. Z tymi obrotami to radze sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej, on właśnie jest bardzo często odpowiedzialny za taki stan. Ja miałem właśnie dokładnie takie same objawy. Wydaje się czasem nawet że przepustnica się zacina bo pedał gazu jest miękki, ale wówczas przepustnica sterowana jest przez kompa.

: czw lut 01, 2007 20:41
autor: misiekemeryt160
sprawdż potencjometr i czy Ci sie przepustnica nie blokuje