Zostaje na obrotach na jalowym biegu...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Zostaje na obrotach na jalowym biegu...

Post autor: davedohc » śr sty 31, 2007 18:27

Ostatnio coraz czesciej samochod zaczyna dziwnie sie zachowywac, a konkretniej gdy wkrecam na 3 tys obrotow, chce zmienic bieg, wciskam sprzeglo, a obroty zamiast spadac utrzymuja sie na tych 3 tys, wrzucenie luzu tez nie pomaga. Druga sprawa gdy jade pod gorke i dodam gazu slychac w okolicach silnika cos jak terkotanie... Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc i wyjasnienia. Moj samochod: golf IV, 98 rok, 1.4 AKQ



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 31, 2007 18:38

w pierwszym przypadku zacinac sie może przepustnica
davedohc pisze:jade pod gorke i dodam gazu slychac w okolicach silnika cos jak terkotanie.
czyli pod obciążeniem wszystko mozliwe że zawory a olej kiedy zmieniałes ????



Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: davedohc » śr sty 31, 2007 18:45

Olej byl wymieniany 3 miesiace temu, a ze silnik bierze duzo oleju to juz dolalem do niego przez ten czas z 4 litry...



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 31, 2007 18:52

davedohc pisze:juz dolalem do niego przez ten czas z 4 litry
to, już wiadomo ze ten hałas pod obciążeniem to zawory!!!!!!!!!!!!!!! zmien olej na gęściejszy lub musisz wymienic uszczelniacze na zaworach
p.s na jakim oleju chodzi twój silnik?????



Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: davedohc » śr sty 31, 2007 19:02

Do tej pory lalem castrol gtx 10w40, mam wlasnie zamiar lac gesciejszy 15w40, ale ze kupilem cale 5 litrow tego catrola chcialem go skonczyc.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 31, 2007 19:34

powiem ci ze nie na wiele może się zdać ta operacja ze zmianą oleju na mineralny za duzo ci go ubywa i jedynym rozsądnym rozwiazaniem tego problemu będzie wymiana uszczelniaczy na popychaczach zaworów koszt uszczelniaczy nie duzy ale robota kosztuje można je wymienić bez sciągania głowicy ale nie wszyscy to potrafia i zciągają głowice przy okazji mozna zobaczyc w jakim stanie sa gniazda zaworowe



Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: davedohc » śr sty 31, 2007 19:39

No to mam maly problem, bo nie mam narazie dostepu do warsztatu i zmiana oleju to jedyne wyjscie. Co najwyzej to moge sobie pogrzebac przy samochodzie sam na swierzym powietrzu... Skoro da to sie zrobic bez sciagania glowicy to czy oznacza to, ze ja majac srednie pojecie o mechanice samochodowej wymienie to?? :) I jeszcze jedno pytanko, czy preparat uszczelniajacy jako dorazne rozwiazanie do czasu az bede mogl zrobic to u mechanika to pomoze w czyms??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lut 01, 2007 09:28

czy preparat uszczelniajacy jako dorazne rozwiazanie do czasu az bede mogl zrobic to u mechanika to pomoze w czyms??
juz lepiej dolewaj oleju !!!! zadnych moto doktorów



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » czw lut 01, 2007 20:19

Silniki 1,4 w MkIV lubią pić olej, ale nie takie ilości. Może być tak jak kolega pisze. Z tymi obrotami to radze sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej, on właśnie jest bardzo często odpowiedzialny za taki stan. Ja miałem właśnie dokładnie takie same objawy. Wydaje się czasem nawet że przepustnica się zacina bo pedał gazu jest miękki, ale wówczas przepustnica sterowana jest przez kompa.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » czw lut 01, 2007 20:41

sprawdż potencjometr i czy Ci sie przepustnica nie blokuje


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości