Strona 1 z 1

Dziwny problem z ukł kierowniczym w mk2

: wt sty 30, 2007 23:26
autor: Dystans6
Mam takie dziwne zdarzenie w golfie mk2 91 rok 18 oznaczenie silnika Rp otóz mam cos takiego w ukł kierowniczym ze jak na parkingu naprzyklad cofam i skrece opor koła w ktoras strone cos tak brzdeknie i jak wyprostuje kierownice na wprost wyjade na trase to pozniej auto ściaga caly czas w jedna strone wyrywa sie .Jezeli sie zatrzymam i pozniej skrece maksymalnie kolami w druga strone znowu cos prztyknie i wszystko wroci do normy i samochod jedzie prosciutko juz i ładnie .Zastanawia mnie to czy to przypadkiem nie te poduszki od amortyzatorów na samej gorze czy to one mogą blokować tak .Miał ktoś z was taki przypadek prosze o rade .Dodam ze zbierznosc mialem robioną .Wogole jak samochod podnise przod do gory i krece kierownica to jak do maksymalnego wychylenie kol dojdzie to cos zawsze tak prztyknie

: wt sty 30, 2007 23:31
autor: marcino
Nie wiem chłopie czy to nie maglownica.Ja miałe stuki jak roszałem kierownicą ale okazało sie że to końcówki drążków.Ale u ciebie to chyba magiel

: wt sty 30, 2007 23:38
autor: Dystans6
marcino.lublin pisze:Nie wiem chłopie czy to nie maglownica.Ja miałe stuki jak roszałem kierownicą ale okazało sie że to końcówki drążków.Ale u ciebie to chyba magiel
Wląsnie u mnie żadnych luzów i stuków nie ma tylko taka dziwna sprawa sie dzije przy tym skreceniu to slychac takie trzasniecie jakby sprezyna sie ciasno obracała czy coś podobnego no juz sam nie wiem wnerwia mnie to okropnie

: wt sty 30, 2007 23:52
autor: marcino
Wygląda mi to na układ kierowniczy ale warto sprawdzić to u naprawdę dobrego mechanika. U mojego ojca było to samo w aucie i musiał wymienić układ kierowniczy.Auto Łada tak dla informacji.Dosłownie po skręceniu kołami w czasie gdy zaczeło sie już prostować był jeden wielki stuk.czy to wprawo czy to w lewo.Niech zobaczy to jakiś mechanik

: wt sty 30, 2007 23:56
autor: Dystans6
marcino.lublin pisze:Wygląda mi to na układ kierowniczy ale warto sprawdzić to u naprawdę dobrego mechanika. U mojego ojca było to samo w aucie i musiał wymienić układ kierowniczy.Auto Łada tak dla informacji.Dosłownie po skręceniu kołami w czasie gdy zaczeło sie już prostować był jeden wielki stuk.czy to wprawo czy to w lewo.Niech zobaczy to jakiś mechanik
No własnie mechanik który robił mi zbierznosc kąty itp sprawy powiedzial że możliwe że to te górne poduszki blokują się i układ zostaje w takim polozeniu a nie w innym i tak pytam może ktośmiał podobny problem .Z kolei gościu od którego kupilem Golfa twierdził ze wymieniał poduszki te .Jak zdjelem te dekielki plastikowe to jedna jest z czarna obwolutka a druga z biała wiec wyglada nba to ze jedna zostala wymieniona tylko która teraz i nie jestem przekonany do tego ze to te poduszki

: śr sty 31, 2007 04:34
autor: koonrad
hmm, ja bym powiedział że tuleja wachacza jest rozwalona,ewentualnie wysypały się te blaszki co się w ta tuleje pakuje przykręcając wachacz.
sprawdź dobrzeczy nie ma tam żadnych dziwnych odgłosów.
polecam metrowa BRESZKĘ

: śr sty 31, 2007 14:07
autor: jhosef
Miałem podobnie. U mnie tuleja tylna gumowo-melalowa wahacza sie totalnie wyrobiła, guma sie wyrwała i wahacz w przypadku mocnego skręcania sie przestawiał. Wymiana tania i dość prosta.
Pociągnij za koło od góry do siebie, jeśi mam racje to powinny byc luzy.

: śr sty 31, 2007 14:28
autor: Dystans6
jhosef pisze:Miałem podobnie. U mnie tuleja tylna gumowo-melalowa wahacza sie totalnie wyrobiła, guma sie wyrwała i wahacz w przypadku mocnego skręcania sie przestawiał. Wymiana tania i dość prosta.
Pociągnij za koło od góry do siebie, jeśi mam racje to powinny byc luzy.


O dzieki widze jakąś sensowną podpowieź z ta tuleją wahacza mozliwe ze to to sprawdze to na kanale

: śr sty 31, 2007 16:12
autor: GENE
Dystans6 gdybyś miał uszodzone łożyska w kolumnach mc-phersona czy też całe kolumny mc-phersona (gumowe osadzone w kielichu w przodzie, z plastikowymi nakładkami), obsiadł by ci przód i ciężej by się skręcał. Odległość górnego tależyka od kielicha powinna być niewielka, jak zdejmiesz plastikową osłonę. Jeżeli odstają zbyt wysoko to raczej nie były wymieniane lub włożono cienkiej jakości mc-phersony.
Pisałeś, że zbieżność miałeś ustawianą. A czy przed ustawieniem zbieżności sprawdziłeś zawieszenie na szarpakach?
Co do tego trykania, to może ono być w okolicy dolnego łożyska na wałku kierowniczym w kolumnie kierowniczej (w kabinie) przed pierwszym krzyżakiem. Po prostu łożysko ma luz.
Jeżeli ciąga ci przodem w jedną lub drugą stronę to możesz mieć wywalone w wachaczach przednich małe tulejki gumowo metalowe (ta część wachacza osadzona w ławie).
Dużo może być przyczyn ściągania gofra w którąś ze stron.
Najlepiej sprawdz zawieszenie na szarpakach. :rotfl: :bigok: :rotfl:

: śr sty 31, 2007 18:19
autor: Dystans6
Ja wymienialem łożysko w kole i pozniej cala zbierznosc sie spieprzyla wiec oddalem na geometrie itp sprawy gosciu mi to zrobil tylko ze ta akcja to sie dzialła juz przed i dalej jest ale wydaje mi sie ze to te tuleje w wahaczu beda tylko teraz zima sesja nie chce mi sie do kanału narazie zagladac niech sie troche lepsza pogoda zrobi to zajrze ale dzieki za rady mysle jeszcze o tym krzyzaku bo jak łapie za kierownice to ma luzy gora dół ale to chyba nie to mi sie wydaje pozdrawiam !!

[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 00:06 ]
No dzis znalazlem troche czasu i zajrzalem do kanału pod golfa .Sprawdzilem wszytskie te gumy w wachaczu i tulejki sa dobre i nie zluzyte .Natomiast zauwazylem ze przy skrecaniu kierownicą w obojetnie ktorą strone do konca w pewnym momencie przesuwa sie sprezyna ta od amortyzatora i to ona robi brzdęk wiec nie wiem dlaczego i co jest grane Pomózcie

: pt sie 03, 2007 15:44
autor: mlekon
Siema!!
nie wiem czy temat jest aktualny ale mialem taki sam problem z poprzednim autem. a mianowicie masz wyrobione poduszki amortyzatora. stawiam 100% ze to ta usterka.
pozdrawiam