Strona 1 z 1
Pali olej
: wt sty 30, 2007 17:34
autor: piecia1985
Mam goferka zrobilem nim ok 6000km przez 1,5 miesiąca,spojrzalem na miarke oleju i jest na minimum,to olalem do max i nie wiem co jest grane,zeby benzyna olej palila? Czy to jest koniec zywotnosci mijego silnika.Obroty ma równe,pali paliwa malo czego wiecej chciec,tylko zeby oleju nie palil pomózcie albo doradzcie mi ...Czekam
Re: Pali olej
: wt sty 30, 2007 17:39
autor: marcello
piecia1985 pisze:Mam goferka zrobilem nim ok 6000km przez 1,5 miesiąca,spojrzalem na miarke oleju i jest na minimum,to olalem do max i nie wiem co jest grane,zeby benzyna olej palila? Czy to jest koniec zywotnosci mijego silnika.Obroty ma równe,pali paliwa malo czego wiecej chciec,tylko zeby oleju nie palil pomózcie albo doradzcie mi ...Czekam
moze uszczelniacze zaworowe warto wymienic
: wt sty 30, 2007 17:53
autor: MrUkAs
Ja mialem wymieniana uszczelke pokrywy zaworow to to samo co uszczelniacze zaworowe?
: wt sty 30, 2007 17:55
autor: piecia1985
a ile to bedzie kosztowalo i ile to jest roboty???
: wt sty 30, 2007 17:56
autor: marcello
MrUkAs pisze:Ja mialem wymieniana uszczelke pokrywy zaworow to to samo co uszczelniacze zaworowe?
nie , nie to samo
[ Dodano: Wto Sty 30, 2007 17:03 ]
piecia1985 pisze:a ile to bedzie kosztowalo i ile to jest roboty???
uszczelniacze nie sa drogie a co do robocizny nie wiem
: wt sty 30, 2007 18:04
autor: dzikgtc
Zanim za cokolwiek się zabierzesz powinieneś jechać na badanie kompresji na cylindrach, jeśli będzie niska to już masz do wymiany pierścienie. A jeśli wyjdzie w normie, to kolejną przyczyną są właśnie uszczelniacze zaworów... W zależności od mechanika zajmie to od kilku godzin do całego dnia. Na badaniu kompresji rozwiejesz swoje wątpliwości na temat stanu Twojego silnika...
: wt sty 30, 2007 18:10
autor: piecia1985
a jakie powinno byc cisnisnie na cylindrach??
: wt sty 30, 2007 18:29
autor: norbivw
powiem ci ze mialem to samo co ty. Powiem ci jednak ze to uszczelniacze zaworowe na 99% nie jest to drogie robocizna kosztowala mnie 50 zł. Nie martw sie jeszcze pojezdzisz fura. pozdro
: wt sty 30, 2007 18:58
autor: johan
jezli bierze ci oliej ok100 ml na 10000 nie przejnuj się ale jeżeli więcej kilka powodów
1 drobny wyciek
2 uszczelniscze zaworów
3 pierścienie
jeżeli kompresja jest niska wlej odrobine oleju do cylindra przez gniazd świec jeżeli cinienie wzrośnie to na 100 % pierścienie a jak bedzie dobra przed wlaniem oleju to do wymiany masz tzw gumki zaworowe
to przy okazji zrób sobie zawory ( docieranie ) jak będzie trzeba wymień rownierz prowadnice zaworowe żebyś nie musiał wracać do tematu głowicy
co do kosztów materiał nie jest drogi ale robocizna to zalerzy od mechanika
: wt sty 30, 2007 19:08
autor: marcello
johan pisze:jezli bierze ci oliej ok100 ml na 10000 nie przejnuj się ale jeżeli więcej kilka powodów
1 drobny wyciek
2 uszczelniscze zaworów
3 pierścienie
jeżeli kompresja jest niska wlej odrobine oleju do cylindra przez gniazd świec jeżeli cinienie wzrośnie to na 100 % pierścienie a jak bedzie dobra przed wlaniem oleju to do wymiany masz tzw gumki zaworowe
to przy okazji zrób sobie zawory ( docieranie ) jak będzie trzeba wymień rownierz prowadnice zaworowe żebyś nie musiał wracać do tematu głowicy
co do kosztów materiał nie jest drogi ale robocizna to zalerzy od mechanika
jak znajdziesz dobrego mechaniora to wymieni uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy
: wt sty 30, 2007 19:12
autor: MrUkAs
Ja dolewam okolo 1 litra na 1000 i sie nie przejmuje, jezdze dalej. Wyciekow nie mam, wiec olej musi spalac sie...
: wt sty 30, 2007 21:24
autor: aegiss
norbivw pisze:Powiem ci jednak ze to uszczelniacze zaworowe na 99% nie jest to drogie robocizna kosztowala mnie 50 zł.
cos mi sie nie chce wieżyć ze 50 zeta robocizna?????
przy wymianie uszczelniaczy wymien tez uszczelke pod deklem zaworów ( u mnie to był koszt : robocizna+cześci razem 160 zeta)
: wt sty 30, 2007 21:27
autor: RobertP
aegiss pisze:norbivw pisze:Powiem ci jednak ze to uszczelniacze zaworowe na 99% nie jest to drogie robocizna kosztowala mnie 50 zł.
przy wymianie uszczelniaczy wymien tez uszczelke pod deklem zaworów ( u mnie koszt robocizna+cześci było 160 zeta)
jeśli uszczelka jest OK to powiem że są tacy mechanicy którzy mają specjalne
przyrządy pozwalające wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy,
a tym samym pomniejszyć troszkę koszty (uszczelki pod głowicą i planowania
głowicy i oczywiuście czasu demontażu o montażu wszystkiego)