Strona 1 z 1

Spadają obroty - jakiś inny powód niż uszczelka

: wt sty 30, 2007 15:01
autor: dziany9
Witam
MK II, 1.8, Gaźnik, LPG, Benzyna
Robi się u mnie coś takiego że jak podczas jazdy wciskam sprzęgło i puszczam pedał gazu to tak obroty spadają że czasem gaśnie.
Czytałem gdzieś że może to być spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Wydaje mi się że to nie jest wina uszczelki ponieważ:oczywiście płyn gdzieś ucieka ale na bagnecie nie ma białego nalotu, jest tylko na korku ale po przejechaniu dłuższej odległości znika
Auto również nie grzeje się zbyt szybko, no i ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie.
Na odpalonym aucie nie pojawiają się w zbiorniku wyrównawczym żadne bąble, a zanik płynu może być spowodowany nieszczelnością nagrzewnicy, ponieważ czasami z nawiewu wydziela się niemiły zapach :rotfl:
Jeśli ktoś zna powód czemu te obroty spadają to poproszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Dodam jeszcze że dzieje się tak na paliwie jak i na gazie.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam

: wt sty 30, 2007 15:06
autor: dziejo
te objawy nie są spowodowane padniętej uszczelki pod głowica na pewno !!!! sprawdz cały układ dolotu czy nie zasysa jakiegos obcego powietrza !!!!!!!!

: wt sty 30, 2007 15:12
autor: arab_den
w sobote gnałem do mechnika z uszczelką do wymiany, okazało się ze niepotrzebnie, płyn uciekał mi głównym wejsciem węża do bloku od dołu poza silnik i dopiero na kanale zobaczyłem. najpierw oczywiscie zmierzył cisnienie w tłokach i było po 15,5 na każdym więc wykluczył uszczelkę, a gasł poniewaz na wezu zaraz za mikserem była dziura i to spora (wczesniej wyczywałem gaz na wolnych obrotach) i brało lewe powietrze, czy to na gazie czy na benzynie. wąż wymieniony i jest git.
ale drugiej usterki niewynalazłem bo mi coś przerywa i niewiem dlaczego.

: wt sty 30, 2007 15:25
autor: Pioneer
sprawdź czy poziom oleju nie masz za wysoki , a jak zmieniałeś uszczelkę pod głowicą to patrzyłęś czy nie masz wrzerów

: wt sty 30, 2007 15:27
autor: dziany9
na razie sprawdzę ten dolot, chociaż taką rure jak od odkurzacza nie dawno wymienialem.
Ale jeszcze srawdze resztę.

: wt sty 30, 2007 22:27
autor: benekOstrow
sprawdz podstawe gaźnika. U mnie w 1.6 była podziurawiona guma ze starosci i łapało lewe powierze i mi gasł.

: wt sty 30, 2007 22:29
autor: misiekemeryt160
może poprostu wyreguluj gaznik

: śr sty 31, 2007 15:34
autor: dziany9
Przymierzam się właśnie do przeglądu całego gaźnika, dysze uszczelki itp. Ale to dopiero w przyszłym tygodniu, jak coś to pomoże to dam wam znać.
No i jeszcze zauważyłem jedno że w momencie kiedy wciskam sprzęgło i chamulec to wtedy najbardziej spadają obroty. No ale to tak na marginesie.
Dzięki za pomoc.

: śr sty 31, 2007 20:46
autor: ppoll27
dziany9 pisze:Przymierzam się właśnie do przeglądu całego gaźnika, dysze uszczelki itp. Ale to dopiero w przyszłym tygodniu, jak coś to pomoże to dam wam znać.
No i jeszcze zauważyłem jedno że w momencie kiedy wciskam sprzęgło i chamulec to wtedy najbardziej spadają obroty. No ale to tak na marginesie.
Dzięki za pomoc.
To przyjrzyj się przewodowi z podciśnieniem co idzie od kolektora dolotowego do pompy hamulcowej (serwo) skoro po wciśnięciu hampla łapie gdzieś tam lewe powietrze.

: śr sty 31, 2007 23:56
autor: sGARY
mam to samo w 1.6 EZ 2E2 gaznik
ze jak wrzucam luz to obroty spadaja i silnik gasnie, podstawa pod gaznikiem wymieniona, weze podcisnienia tez, oringi na srubie regulacji mieszanki tez.
Nie dzieje sie to zawsze. Nie mam pojecia co jemu dolega :(

: czw lut 01, 2007 00:30
autor: ppoll27
sGARY pisze:mam to samo w 1.6 EZ 2E2 gaznik
ze jak wrzucam luz to obroty spadaja i silnik gasnie, podstawa pod gaznikiem wymieniona, weze podcisnienia tez, oringi na srubie regulacji mieszanki tez.
Nie dzieje sie to zawsze. Nie mam pojecia co jemu dolega :(
Heh, to może byc kilka różnych spraw, ogólnie zaczynając od najważniejszych:
> regulacja biegu jałowego
> dysza biegu jałowego
> nieszczelności (lewe powietrze)
> zbyt wysoki poziom paliwa (w komorze pływakowej)
> uszkodzony siłownik 3 położeniowy
> uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzona pokrywa urządzenia rozruchowego
> uszkodzony czujnik temperatury

w twoim przypadku przyjrzałbym się tym układom do hamowania silnikiem

: czw lut 01, 2007 00:36
autor: sGARY
ppoll27,
jak sprawdzic te uklady i gdzie one sie dokladnie znajduja :) najlepiej jakies fotki jak bys mial :) bo wlasnie czasami jak hamuje silnikiem to bardzo slabo spadaja obroty, a raz nawet jak sciagnalem noge z gazu to sobie sam dodal gazu i oboroty byly jakos 2tys :(

te uklady jak sprawdzic?
>uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem

: czw lut 01, 2007 01:19
autor: ppoll27
sGARY pisze:ppoll27,
jak sprawdzic te uklady i gdzie one sie dokladnie znajduja :) najlepiej jakies fotki jak bys mial :) bo wlasnie czasami jak hamuje silnikiem to bardzo slabo spadaja obroty, a raz nawet jak sciagnalem noge z gazu to sobie sam dodal gazu i oboroty byly jakos 2tys :(

te uklady jak sprawdzic?
>uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem
Kurcze za wiele to ci nie pomoge - wiem tylko ze w EZ powinneś miec gaznik 2E2 i w nim lista do sprawdzenia w takim przypadku wygląda właśnie tak, jeszcze zwróc uwagę na ten siłownik trójpołożeniowy (ktoś kiedyś pisał na forum) - to co mam o 2e2 :
http://rapidshare.com/files/14324170/pi ... 2.zip.html
:bigok: