Strona 1 z 2

przew.wys.nap a spadajace wolne obroty

: pn sty 29, 2007 23:41
autor: minoryt
Czy przyczyną spadajacych wolnych obrotów i wyłaczania sie silnika po nagrzaniu moga być przewody wysokiego nap.Gdy załącze dmuchawe lub światła,szybe ogrzewaną silnik sie wyłacza.Mechanik włozył mi senteki nowe,przedtem miałem beru,ale jeden kabelek był uszkodzony działały bez zarzutu.Prosze o odpowiedź bo jutro ide do mechanika paroma problemami :grrr:

: pn sty 29, 2007 23:55
autor: Adamtd
minoryt pisze:Czy przyczyną spadajacych wolnych obrotów i wyłaczania sie silnika po nagrzaniu moga być przewody wysokiego nap
Nie - raczej nie. Przewody wysokiego napięcia, nawet takie w bardzo złym stanie po nagrzaniu silnika nie mają już przebić. Więc wtedy na zimnym i wilgotnym silniku musiałoby szarpać jak nie wiem co

: wt sty 30, 2007 00:02
autor: minoryt
To co może byc przyczyną?Nie powinno sie tak dziać.Troche może spaśc ale nie z wolnych 800 do 600 650

: wt sty 30, 2007 00:06
autor: Adamtd
minoryt, no generalnie silnik krokowy za wolno reaguje, a z tego co piszesz, to dzieje się to w momencie maksymalnego z możliwych obciążenia silnika na biegu jałowym

: wt sty 30, 2007 00:08
autor: pawel3
gdzieś dziś na forum widziałem jak kolega opisywał te same objawy co u Ciebie,musisz poszukać,bo odpowiedź tam była co może być przyczyną....,jeśli chodzi o kable sentech to wywal to i to jak najprędzej....,nawet nowe mają od razu przebicie,ale to oczywiście(odczuwalne na gazie)jak napisał kolega wyżej- nie jest istotne jeśli chodzi o te objawy co opisujesz...

: wt sty 30, 2007 00:22
autor: minoryt
Silnik krokowy mam nowy,można go jakos podregulować?

: wt sty 30, 2007 14:55
autor: Jacenty85
Trzeba zbadac napiecie na alternatorze po włączeniu i wyłączeniu swiateł. Przyczyną może być krokowiec ale niekoniecznie. Najcześciej problem ten wynika ze złego ustawienie zapłonu. Prawdopodobnie kręciłeś aparatem bądź mechanik to zrobił. Prawidłowe ustawienie zapłonu na lampe i komputer niweluje tą usterkę. Na potwierdzenie tego moge powiedzieć że widziałem już aż 5 takich przypadków łącznie z moim autem. Najcześciej dzaieje sie tak w przypadku przyspieszonego zapłonu. Procedura jest prosta. Kiedy włączasz światła włącza zwięszka się obciążenie silnika a zatem zmienia się skład mieszanki. Inna mieszanka + przyspieszony za mocno zapłon i masz efekt = zgaśniecie silnika.

: wt sty 30, 2007 15:03
autor: arab_den
Adamtd pisze:Przewody wysokiego napięcia, nawet takie w bardzo złym stanie po nagrzaniu silnika nie mają już przebić.
Witam, tak się podepnępod temat, mam golfa II 1,8 benzyna/gaz i coś mi przerywa czy zimny czy ciepły, wszyscy mówia zebym kable i swiece wymienił, świece juz wyminiłem dzisiaj i różnicy za bardzo niema wiec niewiem czy jest sens wymieniać kable, to juz większy koszt i szkoda mi troche kupować na darmo. Kolego Adamtd moze masz pomysł co umnie jest nie tak ?

: wt sty 30, 2007 15:40
autor: Adamtd
arab_den, a zapłon może byś ustawił no i do sprawdzenia reszta układu zapłonowego.
A czy dzieje się to na gazie i na benzynie??

: wt sty 30, 2007 17:38
autor: arab_den
tak natym i na tym, świece zmieniłem, kopułka nowa palec też, cewka sprawdzona.
Możliwe zeby zapłon aż tak się sam rozregulował?

: wt sty 30, 2007 19:00
autor: Adamtd
arab_den pisze:Możliwe zeby zapłon aż tak się sam rozregulował?
Krok następny - sprawdzić i wyregulować zapłon. Jak ciemno i wilgotno to iskierki nie latają po kablach??

: wt sty 30, 2007 21:05
autor: minoryt
Wyłaczanie silnika się uspokoiło.Jednak obroty nadal spadaja po włączeniu dmuchawy.Pojade jeszcze ustawic zapłon,ale juz do innego mechanika.Dzięki za rady

: wt sty 30, 2007 22:52
autor: Jacenty85
Tylko nie zampomnij ustawiac zapłonu u mechanika który bedzie posługiwal sie komputerem. Do ustawienie zapłonu potrzene jest zblokowanie kompa (odczytu z czujników, które korygują zapłon) Wtedy można ustawić na lampe 6 stopni i odblokować sterowanie. Pozdrawiam