Strona 1 z 1

Silnik 1.4, wielopunkt, AEX, 60KM - rozrząd

: ndz lut 27, 2005 12:33
autor: wujko
Witam
Mam kilka pytań związanych z silnikiem z tematu (listopad 1996).
Czy wie ktoś jaka jest tu regulacja luzu zaworów? Czy zastosowano tu hydrauliczne popychacze zaworów? Stałem sie posiadaczem takiego czegoś, i cos mi stuka delikatnie w głowicy.
Dlaczego ten silnik dyspnuje tylko 60KM, kiedy silnik Opla tej samej pojemności z mpi ma 82 KM. Może ktoś cos powiedzieć na temat tej jednostki napędowej? Taka moc (60KM) wyciąga się z jednostek na wtrysku jednopunktowym.
Co ile powinno się wymianiać pasek rozrządu, nie moge sie doczytać w niemieckiej książce serwisowej:). Może ktoś wie jak jest po niemiecku pasek rozrządu?

Pozdrawiam, dziękuję

Ł.W.

: ndz lut 27, 2005 17:04
autor: melon
ciesz sie ze masz te 60 km ,rozrzad wymienia sie po 60-70 tys ,wszystkie kółka rozrzadu po około 150 tys ... to jest 1.4 wiec co ty od niego chcesz?

: ndz lut 27, 2005 22:07
autor: wujko
wszystko pięknie, dynamika mogłaby być "troszkę" lepsza ale i tak nieżle sobie radzi jak na 1.4 w takiej obudowie. Z kadetem 1.6 (75KM) :bajer: radzi sobie ale moc wywołała u mnie lekkie zdziwienie... Po co ten wtrysk wielopunktowy skoro przy jednopunkcie tyle samo koników można osiągnąć.
Aktulany przebieg to 152 kkm, o jakich kólkach w rozrządzie dokładnie piszesz ?? Co wypadałoby przy takim przebiegu jeszcze sprawdzić, ewentualnie wymienić ??

: pn lut 28, 2005 17:19
autor: melon
rolka na wale korbowym i kółko od rozrzadu.trzeba sprawdzic czy nie za mocno zjechane i jakby co wymienic... a co jeszcze hmm .. płyn hamulcowy,olej ,filtry ... to co nabierząco sie wymienia

: wt mar 01, 2005 12:58
autor: darekm
1.4 AEX ma wtrysk wielopunktowy? Kurcze ja mam chyba AEX i wydaje mi się że jest na jednopunktowym. Sam juz nie wiem. Może ktoś wie jak to jest z tymi silnikami?