Strona 1 z 1

Wyżucić katalizator ???

: ndz sty 28, 2007 23:50
autor: dav81
Witam

Mam dylemat. Mozliwe ze juz kiedyś gdzieś był podobny temat ale ja nic nie znalazłem a więc co mi grozi oprócz tego ze musze sie bać przeglądu gdy wyzuce katalizator ??? A jesli jest to mozliwe to jak postąpic z sondą????

I drugie pytanko jak zmodyfikować wylot aby niezaszkodzic silnikowu, mam 1.4 AEX pełen wtrysk.

POZDRAWIAM :okej:

: pn sty 29, 2007 00:00
autor: Jacenty85
zalezy co masz (czy ABD jednopunkt tak jak w danych czy AEX wielopunkt jak w poście) Jak masz AEX to możesz wyrzucić kata i nic się nie powinno dziać. Sonda jest przed katalizatorem dlatego raczej wsyzstko powinno być ok. Oczywiście, że możesz mieć pecha i może sonda Ci się niedogrzewać-czyt. wysokie spalanie. Z autopsji wiem, że AEXy dobrze znoszą ekspluatacje bez kata. JEśli wstawisz rure bedziesz miał dzwięk silnika przypominający kosiarke do trawy w zakresie obrotów między 2200 a 3000 tyś. Wycięcie kata to także nadmierne "rozprężenie" silnika, ale jak nie masz funduszy na nowy kat. a ten jest zapchany to lepiej go wywalić niż ma go zapychać. Jeśli kat jest niezapchany nie odczujesz nawet wzrostu mocy silnika. Jesli chodzi natomiast o modyfikację układu wylotowego to szczerze powiem nie rozumiem intencji. Silnika 1.4 w golfie się nie tuninguje. On ma Ci tanio wozić a nie szybko jeździć. Jak chcesz sie bawić w modyfikację kup sobie 2.8.

: pn sty 29, 2007 00:08
autor: misiek
dav81 ja u siebie w golfie wywaliłem katalizator a w jego miejsce wstawiłem strumienicę która wyglądem udaje katalizator

: pn sty 29, 2007 00:14
autor: Dragon
W 2E wywaliłem kata bo już się rozsypał, została puszka i tylko rura przelotowa jest teraz. Sonda oczywiście została i nie dzieje się nic niepożądanego.

: pn sty 29, 2007 00:26
autor: dav81
zalezy co masz (czy ABD jednopunkt tak jak w danych czy AEX wielopunkt jak w poście)


w danych mam zle napisane a mam AEX
On ma Ci tanio wozić a nie szybko jeździć. Jak chcesz sie bawić w modyfikację kup sobie 2.8.
no to juz sobie uświadomiłem, odstraszają mnie tylko opłaty OC


co do kata to chyba go wywale razem z środkowym bo juz sie rozlatuja oba i wstawie w to miejsce rure chromo-niklową a zostawii tylko ostatni tłumik. C wy na to ????

: pn sty 29, 2007 00:34
autor: marek2907
co do kata to chyba go wywale razem z środkowym bo juz sie rozlatuja oba i wstawie w to miejsce rure chromo-niklową a zostawii tylko ostatni tłumik. C wy na to ????
bedzie głośno :bajer:

: pn sty 29, 2007 00:51
autor: Ryhoo
ale jak w miejsce katalizatora wstawisz rure to co z sondą zrobisz?? w rure wkręcisz? nie widze tego jakoś...

odp

: pn sty 29, 2007 00:55
autor: marcino
No i jak wstawisz rure to możesz mieć problemy z przeglądem, chyba że nigdy nie masz problemów. Widziałem takie coś w cinquecento.Też nie było sondy anie katalizatora.No i pewnego razu gdy trzeba było zrobić przegląd :crazy: klaps. No ico ze spalaniem.

: pn sty 29, 2007 01:17
autor: dav81
ale jak w miejsce katalizatora wstawisz rure to co z sondą zrobisz?? w rure wkręcisz? nie widze tego jakoś...
sonda jest przed katem jakieś 10-20 cm na rurze więc nic jej się niestanie......
No i jak wstawisz rure to możesz mieć problemy z przeglądem


no z tym problemem moze być gorzej do obejscia......

Co do głośnosci to w moim MK3 są tylko 2 tłumiki ( środekowy i ostatni ) i jeden kat. więc wywalenie środkowego i zostawienie tylko koncowego niepowinno wpłuynąć az tak drastycznie na produkcje decybeli przez auto. Środkowy wydaje mi się ze jest tylko przelotowym tłumikiem. Bardziej chodzi mi się o pozbycie kata tak zeby niezajechać silnika.

: pn sty 29, 2007 01:57
autor: Dragon
Rura jest w środku oryginalnej puszki, więc nie widać że brakuje kata, a sondę trzeba tylko przesunąć o kilka cm bo oryginalnie jest na boku puszki i po wsadzeniu rury byłaby odizolowana od spalin.

: śr sty 31, 2007 12:58
autor: lanicz
Witam wszystkich. Mam zamiar wymienić w swoim 2.0 2E kata. mogę okazyjnie kupić w dobrym stanie kata od 1.8. Czy taka zamiana, montaż mniejszego kata może wyjść na złe silnikowi? Dzięki za porady. :pub:





:okej:

: śr sty 31, 2007 16:43
autor: Paweł Marek
Sądzę że nie odczujesz tego specjalnie ale kilka koni pewnie ubędzie.

: śr sty 31, 2007 19:30
autor: Forester
Jacenty85 pisze:zalezy co masz (czy ABD jednopunkt tak jak w danych czy AEX wielopunkt jak w poście) Jak masz AEX to możesz wyrzucić kata i nic się nie powinno dziać. Sonda jest przed katalizatorem dlatego raczej wsyzstko powinno być ok. Oczywiście, że możesz mieć pecha i może sonda Ci się niedogrzewać-czyt. wysokie spalanie. Z autopsji wiem, że AEXy dobrze znoszą ekspluatacje bez kata. JEśli wstawisz rure bedziesz miał dzwięk silnika przypominający kosiarke do trawy w zakresie obrotów między 2200 a 3000 tyś. Wycięcie kata to także nadmierne "rozprężenie" silnika, ale jak nie masz funduszy na nowy kat. a ten jest zapchany to lepiej go wywalić niż ma go zapychać. Jeśli kat jest niezapchany nie odczujesz nawet wzrostu mocy silnika. Jesli chodzi natomiast o modyfikację układu wylotowego to szczerze powiem nie rozumiem intencji. Silnika 1.4 w golfie się nie tuninguje. On ma Ci tanio wozić a nie szybko jeździć. Jak chcesz sie bawić w modyfikację kup sobie 2.8.
w abd sonda jest w kacie, a mimo wszytsko wywalenie kata nie powoduje problemow - przynajmniej u mnie :hmm: