Strona 1 z 1

MK3 Co to za czujnik?

: ndz sty 28, 2007 22:18
autor: limal
Witam !
Kolejny raz zwracam się o pomoc. Tym razem chciałbym się dowiedzieć co to za czujnik?
Ten przy wiązce z czerwonobiałymi przewodami. (Jakby kawałek stalowej rury).
(U siebie na kompie mam go zaznaczony strzałką, czemu tu jej nie ma, nie mam zielonego pjęcia.)
Pozdrawiam ! Obrazek

: ndz sty 28, 2007 22:31
autor: S1BART1
niewidze dokladnie ale Twoje autko ma wtrysk wielopunktowy? Jak tak to wyglada na to ze jest to zawor wolnych obrotow (gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i zamknieta jest przepustnica to przez ten zawor przedostaje sie powietrze do silnika i pozwala mu pracowac)

: ndz sty 28, 2007 22:40
autor: limal
Mam diesla a to foto zrobiłem na szybko dzisiaj ,więc jest tylko ten skrawek komory silnika.
Sory ale pomyślałem że ten czujnik jest we wszystkich mk3.

: ndz sty 28, 2007 22:50
autor: S1BART1
mowisz ze to diesel wiec teraz wyglada mi na dodatkowa pomke wody (takie cos wystepuje na 100% w VW Transporter T4 z silnikiem 2.4D wiem bo kiedys walczylem z tym w T4)ale czy tka pompka wystepowala w mk3 to glowy niedam (sorry za wczesniejsza odpowiedz ale nie spojrzalem dokladnie a przeciez na foto widac vakupompe :panna:)

[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 21:53 ]
zobacz czy do tego czujnika jak go nazywasz sa podpiete przewody wodne jak tak to na 100% dodatkowa pomka wody Wlacza sie wtedy gdy silnik zaczyna sie nibespiecznie nagrzewac tak jest przynajmniej w T4 2.4 D z 94r.

: ndz sty 28, 2007 23:00
autor: limal
Nie ma za co przepraszać bo przecież nikt nie jest wróżką żeby z takiego kawałka komory silnik. wywnioskować co to za silnik. Jak już wcześniej pisałem to zdj. robiłem pospiesznie bez pomyślunku.
Do tego "ustrojstwa" wchodzi i wychodzi wąż, wygląda mi na wodny.
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam !
:pub:

: ndz sty 28, 2007 23:08
autor: S1BART1
to nie czujnik to jest zasilanie do pompki (dwa kabelki)jak dobrze pamietam to jest staly plus a mase bierze z czujnika wody ktory na 99% jest na kruću ktory wychodzi z glowicy (taki trojnik(chyba trojnik) plastikowy do ktorego sa podpiete przewody wodne i na ktorym znajduja sie prawdopodobnie dwa czujniki jeden jest 4 pinowy a drugi 2 pinowy wlasnie ten drugi odpowiada za prace tej pomki czyli jak sie silnik zaczyna przegrzewac czujnik sie zwiera i pompka wody sie wlacza wymuszajac szybszy obieg wody (jak pisalem wczesniej opieram sie na danych z VW T4))

: ndz sty 28, 2007 23:09
autor: limal
Wiesz może gdzie mógłbym znaleźć więcej informacji nt.tej pompki?
Pytam bo od jakiegoś czasu próbuję znależć przyczynę dlaczego ciągle mruga mi kontrolka temp.i poziomu płynu chłodzącego. Być może że ta pompka ma coś z tym wspólnego

: ndz sty 28, 2007 23:10
autor: S1BART1
czyli jak bys sciagnol wtyczke z tego czujnika i ja zmostkowal pomka powinna sie wlaczyc(dosc cicho pracuje)

[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 22:14 ]
pomka na 100 niema nic wspolnego z dioda. usterka tkwi albo w zbiorniczku wyrownawczym gdzie znajduje sie czujnik od poziomu wody lub w samym liczniku na co bym bardziej obstawal Niestety jest to wada w licznikach mk2 i mk3 (podobnie jak kontrolka oleju z wlaczajaczym sie buzerem - nieraz poruszane na forum)Niestety jak bedzie to wina licznika to licznik do wymiany

: ndz sty 28, 2007 23:25
autor: limal
Oj z tą wymianą licznika toś mnie dźgnął w samo serce. (KASA)
Zegary były już raz wymieniane bo dostały zwarcia, czyżby kolejny raz wymiana?
Obawiam się jednak że masz rację i bez wymiany ani rusz.
Spróbuję jeszcze pokombinować przy czujniku na zbiorniczku , jak nie będzie efektu, to wymiana.