Strona 1 z 1

Nierowna praca silnika

: ndz sty 28, 2007 00:23
autor: obadziarka
mam golfa 3 z 95 roku 1,6 benzyna wielopunkt 75km i mam problem. silnik pracuje nierowno. prawidolwe obroty to 650 z wahaniem 50. zaprogramowali przepustnice, bylo okay
przez 500 km i znowy tak tyka, moze to wina wtryskow. on ma w oryginale 102000 km
napiszcie co trzebaby sprawdzic i zrobic. bo on cierpi i ja tez jak slysze prace silnika.
pozdr
co ciekawe jak wymienilem akumulator to zupelnie zwariowal i cenna uwaga na zimnym jak rusze do dwojki i wrzuce na luz to trzyma obroty na 2 tys przez jakis czas i wyje szczegolnie jak mam wcisniety pedal hamulca

: ndz sty 28, 2007 00:34
autor: marek2907
a komp nie łapie żadnych błędów??
spróbuj przeczyścić silniczek krokowy może to tu tkwi problem

: ndz sty 28, 2007 00:54
autor: obadziarka
podlanczany byl pod kompa wszystko bylo podobo okay przepustnice zaprogramowal.kompa w samym aucie z wyswietlaczem np zuzycia paliwa brak mechanicy mowia ze silniczek nie nie, nawet zalozylem przepustnice o felicji co miala tan sam silnik, popracowal okay od kielc do ustki na trasie 10 godzin non stop i kolo torunia juz stekal. to takie denerwujace bo widac ze cos jest nie tak i sie morduje.czasmi nawet spadna obroty ponizej 600 to tak lekko poszarpuje, pewnie chce zgasnac. moze sonda zle cos- moze cos z mieszanka. sam nie wiem chodzi jak zegarek tylko ten mankament. ter uchy obrotow dobrze widac na obrotomierzu
to silniczek eystarczy przeczyscic. jak myslisz pomoze?

: ndz sty 28, 2007 00:55
autor: Jacenty85
Tam nie ma silnika krokowego, jest przepustnica. Jesli zmieniłeś akumulator procedura serwisowa przewiduje wykonanie adaptacji przepustnicy. Nie zawsze jest to potrzebne. Szczerze mówiąc sporadycznie, no ale niestety trafiło na Ciebie :). Wyczyść przepustnice - profilaktycznie (łączenie klapki z kominem i mały kominek). Oczywiście przepustnica musi być bardzo szczelnie założona. W trakcie wykonywania tej operacji polecam zdjąć klemę z aku. Poźniej rozgrzać auto do włączenia wentylatora bez dotykania pedału gazu. Sprawdzić czy linka nie jest za mocno naciągnięta, zmierzyć napięcie na aku (min 11,5 volta). Podpiąć VAGA
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE czyli twój - PAMIETAJ GRUPA 001).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Profilaktycznie radze przegrać SOFTA przed adaptacją.

JEśli po długiej jeździe kiedy zatrzymasz się na światłach a on zacznie falować i po chwili przestanie to NORMALNE. Te silnikai tak mają. Związane to jest ze stabilizacją kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeżeli jedziesz to auto reguluje kont komputerem, po zatrzymaniu musi się ustawić i tyle. To normalne. Jeśli faluje cały czas to przegrać softa i zrobić powyższą adaptację. To że była trobiona to o niczym nie świadczy jeśli wymieniłeś aku. Jeśli zxa mocno spadają oborty przy falowaniu po zatrzymaniu trzeba skontrolowac ustawienie zapłonu wprowadzając auto w tryb awaryjny komputerem i ustawiając zapłon na 6 stopni. obroty kontrolne to 1250.

Zapomniałem dodać SPRAWDŹ SZCZELNOŚĆ PRZEWODU OD WSPOMY HAMULCÓW (TAKI GRUBY DOCHODZI DO KOLEKTORA DOLOTOWEGO)

I TAK DALEJ CZYTAM I ANALIZUJE I WIDZE ŻE PEWNIE MECHES NIE PRZEGRAŁ CI SOFTA. MUSI I BASTA INACZEJ WSZYSTKO BEDZIE DOBRZE A PO PARU KILOSACH WSZYSTKO SIĘ POSYPIE. A NAPISZ CZY FALUJE NON STOP CZY TYLKO PO ZATRZYMANIU I SIĘ STABILIZUJE. A JESLI NON STOP TO CZY ROBI TO OD BIEGU JAŁOWEGO W GÓRE CZY W DÓŁ (CZY SPADA PONIŻEJ 650 OBROTÓW)

: ndz sty 28, 2007 01:27
autor: marek2907
Jacenty85 pisze:Tam nie ma silnika krokowego, jest przepustnica.
więc co steruje wolnymi obrotami ??
bo umnie w ADZcie silniczek krokowy reguluje połozenie przepustnicy

: ndz sty 28, 2007 01:34
autor: Szosownik
a może resecik :grin:

: ndz sty 28, 2007 01:40
autor: Jacenty85
tam steruje taka przepustnica jak w linku. Silnik krkowy i tps są zintegrowane i nierozbieralne. http://www.allegro.pl/item160000512_prz ... _nowa.html

resecik tylko kompem bo tu odłączenie klem NIC nie daje

: ndz sty 28, 2007 01:41
autor: obadziarka
no podobno wszyscy mechanicy co ogladali popatrzyli na ten silnik i stwierdzili ze tam nie ma silnika krokowego. wogole ten silnik jest jakis nietypowy a podobno jest super. wszystkim kieruje podobno przepustnica, no a nowka 1600 zl ( serwis 2300-2500)

[ Dodano: 28 Sty 2007 00:44 ]
wlasnie taka jest ta przepustnica no i w tym camy problem chyba a moze wtryski cos nie tak,
(wlacz gg)

: ndz sty 28, 2007 01:46
autor: Jacenty85
Spoko przepustnice mozesz dostać dobrą z możliwoscią oddania na szrocie za 400 lub nową na allegro też za tyle lub mniej lub VDO w intercarsie za tysiaka. Silnik ten nie jest dobry. To jedna z najgorszych konstrukcji VW. To tak jak do fumancki wstawić komputer. Napisz jeszcze jak wygląda to falowanie. Bo jest adaptacja po przegraniu softa powoduje ciągłe falowanie to oznacza wyekspluatowanie mechanizmów przepustnicy a wiec jej wymiane.