Strona 1 z 2

Czy to przegub ?

: sob sty 27, 2007 19:10
autor: mmarek
Witam wszystkich. Chciałem się dowiedziec co mam wymienić ? bo na gume przy kole przednim (taką harmonijke) wyciekł smar. czy wystarczy wymienić tylko tą gumę czy jeszce wymaga to innych zabiegów ? nie zauważyłem żeby mi terkotał przy skrecie. Co o tym myslicie ?

: sob sty 27, 2007 19:18
autor: dziejo
TAK kupisz w sklepie sama gume w komplecie również sa ( cybanty) opaski
musisz rozzdielic na czas wymiany przegub
nakładasz nowa gumę na półośkę

: sob sty 27, 2007 19:23
autor: dav81
Ja przed nałozeniem nowej gumy gdy mam ściągnięty przegób to starm się go dobrze wyczyśćic. Jak ci wyciekł smar to mozliwe ze przy aktualnej pogodzie dostało się tam i brud. Najlepiej to umyj go w benzynie ekstrakcujnej i poskładaj. Takie jest moje zdanie

: sob sty 27, 2007 19:31
autor: mmarek
Dzieki wielkie.

: sob sty 27, 2007 20:30
autor: pawel3
umyj to wszystko jak należy w benzynie ekstrakcyjnej. i nie kupuj jakiejś tandetnej gumy. ja tak zrobiłem, kupiłem gumę za coś ok.15 zeta razem z opaskami,smarem i musiałem robić po pół roku jescze raz to samo bo guma popękała. kupiłem w końcu gumy odpowiednie do tego coś w podobie do orginału ,bo oryginał jest ze specjalnego tworzywa (tak jakby z elastycznego plastyku,to jest jakieś specjalne tworzywo ) ta firma z której kupowałem te gumy-nazywa się "SPIDAN" jest to komplet(osłona,opaski,smar,pierścień oporowy,nakrętka na półoś,zabezpieczenie) pasuje wszystko jak ulał. ZROBIŁEM JUŻ SPORO NA TYM I JEST OK. POLECAM.

: sob sty 27, 2007 20:56
autor: rross
trzeba uwazać bo sa miękkie i twardsze i te drugie szybko pękaja i zrób jak pisze pawel3

: sob sty 27, 2007 21:45
autor: mmarek
pawel3 pisze:umyj to wszystko jak należy w benzynie ekstrakcyjnej. i nie kupuj jakiejś tandetnej gumy. ja tak zrobiłem, kupiłem gumę za coś ok.15 zeta razem z opaskami,smarem i musiałem robić po pół roku jescze raz to samo bo guma popękała. kupiłem w końcu gumy odpowiednie do tego coś w podobie do orginału ,bo oryginał jest ze specjalnego tworzywa (tak jakby z elastycznego plastyku,to jest jakieś specjalne tworzywo ) ta firma z której kupowałem te gumy-nazywa się "SPIDAN" jest to komplet(osłona,opaski,smar,pierścień oporowy,nakrętka na półoś,zabezpieczenie) pasuje wszystko jak ulał. ZROBIŁEM JUŻ SPORO NA TYM I JEST OK. POLECAM.
Witam. A jak jest z dostępnością tych gum Spidan ? bez problemu można je kupić ? do do większego miasta mam "parę" dobrych kilometrówi nie wiem czy je u mnie dostane :? , i ile zapłaciłeś za komplet ? PS patrzyłem przed chwilą na allegro i nie ma samych gum z opaskami spidan :? są tylko komplety razem z przegubem :?

: sob sty 27, 2007 23:14
autor: Fabian LDZ
Tak jak mówią koledzy - wymieniasz samą gumę tylko wcześniej wyczyść dobrze przegub
Chyba każda firma produkująca osłony przegubów daje do kompletu opaski i smar
Polecam Spidana lub Pascala - nie ma większych problemów z dostępnością, koszt 15zł

: pn sty 29, 2007 15:42
autor: pawel3
A jak jest z dostępnością tych gum Spidan ? bez problemu można je kupić ? do do większego miasta mam "parę" dobrych kilometrówi nie wiem czy je u mnie dostane :? , i ile zapłaciłeś za komplet ? PS patrzyłem przed chwilą na allegro i nie ma samych gum z opaskami spidan :? są tylko komplety razem z przegubem :?[/quote]

M marek -gumy dostaniesz bez problemu,a jak nie będą mieli na stanie to zamówisz i napewno przywiozą. nie wiem dokładnie ile płaciłem,ale cos koło 30zł. pudełko ma kolor pomarańczowy z niebieskimi napisami. jak kupisz to sprawdź na miejscu czy masz całóść w komplecie....

: pn sty 29, 2007 20:11
autor: mmarek
pawel3 pisze:A jak jest z dostępnością tych gum Spidan ? bez problemu można je kupić ? do do większego miasta mam "parę" dobrych kilometrówi nie wiem czy je u mnie dostane :? , i ile zapłaciłeś za komplet ? PS patrzyłem przed chwilą na allegro i nie ma samych gum z opaskami spidan :? są tylko komplety razem z przegubem :?
M marek -gumy dostaniesz bez problemu,a jak nie będą mieli na stanie to zamówisz i napewno przywiozą. nie wiem dokładnie ile płaciłem,ale cos koło 30zł. pudełko ma kolor pomarańczowy z niebieskimi napisami. jak kupisz to sprawdź na miejscu czy masz całóść w komplecie....[/quote]

Witam. Pojechałem dzisiaj do sklepu i zapomniałem tej nazwy "spidan" :blush: i zamówiłem jakiś inny bo sprzedawca w sklepie miał tylko jakieś GLO a sam ich za bardzo nie polecał więc zamówił z katalogu jakiś lepszy i niby jutro ma być...zobaczymy.
PS jeszcze jedno, pekł mi taki dziwny gumowy trójnik w silniku i czy jak podam numery tej czesci sprzedawcy to bedzie go mozna dostać ? bo szukał w katalogu i takiego nie było :? (chyba nie trzeba bedzie sprowadzać tej czesci z Meksyku ? ;) ) a mam taki dziwny silnik z oznaczeniem ADD gdzie w "zwykłych" 1.8 czegoś takiego nie ma i jestem teraz unieruchomiony :(

: pn sty 29, 2007 20:18
autor: dziejo
mmarek pisze:pekł mi taki dziwny gumowy trójnik w silniku
czy jest on plastikowy od cieczy????

: pn sty 29, 2007 20:27
autor: mmarek
dziejo pisze:
mmarek pisze:pekł mi taki dziwny gumowy trójnik w silniku
czy jest on plastikowy od cieczy????
Nie jest od cieczy i w srodku ma taka miedzianą plecionkę chyba "tlumik płomieni" Troche na zdjęciu go widać. Zastanawiam się czy od innego auta coś by podpasowało ?

Obrazek

: pn sty 29, 2007 21:08
autor: pawel3
mmarek, pierwszy raz widzę coś takiego,nie wiem ,dlatego nie chcę Ci źle cos doradzić. jesli nie dostaniesz tego,to spróbój może akurat podejdzie od innego,mysle że jeśli będzie ta sama średnica,kształt no i co najważniejsze-przeznaczenie to będzie ok.

[ Dodano: 29 Sty 2007 20:19 ]
mmarek, zaraz, zaraz,tak się teraz przyjrzałem raz jeszcze na to zdjęcie i coś mi zaświtało -powiedz mi ,czy tą plecionke można wyciągnąc bez problemu z tego trójnika???(chodzi mi o to ,czy jest ona jakby osobną częścią tego trójnika,która jest w srodku?),i jeszcze jedna rzecz-skąd wychodzi ten trójnik?(chodzi mi o to czarne z naklejką),z pokrywy zaworów to wychodzi???,i dokąd prowadzi?
Jakbyś mógl zrobić zdjęcie,albo i dwa z trochę dalszej odległości,i bardziej z góry

: pn sty 29, 2007 21:45
autor: mmarek
Tak własnie, ta plecionka nie jest w zaden sposób połaczona z tym trójnikiem mozna ją swobodnie wyciagnąć. akurat zdjec nie mam ale ten trójnik wychodzi z pokrywy zaworów, pózniej leci do tego plastikowego "kolana" gdzie zaraz zaczyna sie przepustnica a ta dolna odnoga łaczy sie metalową rurką która wraca spowrotem do bloku silnika (od przodu)
A co Ci tam Swita ? :)