Strona 1 z 1

Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodzącego

: pt sty 26, 2007 22:17
autor: limal
Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!

Re: Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodząc

: pt sty 26, 2007 23:15
autor: RobertP
limal pisze:Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
oj wydaje mi się że właśnie powinno pokazywać przerwę
ale jutro ci zmierzę swój w samochodzie i drugi jaki kupiłem
i jest zupełnie suchy (będę zmieniał, ze względów na przezroczystość)

Re: Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodząc

: pt sty 26, 2007 23:52
autor: limal
RobertP pisze:
limal pisze:Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
oj wydaje mi się że właśnie powinno pokazywać przerwę
ale jutro ci zmierzę swój w samochodzie i drugi jaki kupiłem
i jest zupełnie suchy (będę zmieniał, ze względów na przezroczystość)
Będę Ci bardzo wdzięczny za info bo nie mam u kogo sprawdzić jak powinno być.
Ja mierzyłem na zakresie 0-20k (kiloohmów)

: sob sty 27, 2007 00:34
autor: bodzio_j
limal, pewien nie jestem, ale wydaje mi się, ze ten czujnik działa na zasadzie :jest-nie ma. Jeśli poziom płynu spadnie poniżej pewnej granicy, zwiera się sty i świeci kontrolka. Zmienną wartość oporu ma czujnik poziomu paliwa, ale od tego zależy położenie wskazówki, a do płynu jej nie ma.

Ale to tylko tak myslę..

: sob sty 27, 2007 00:38
autor: RobertP
bodzio_j pisze:limal, pewien nie jestem, ale wydaje mi się, ze ten czujnik działa na zasadzie :jest-nie ma.
właśnie tez mi się tak wydaje, stąd przerwa pokazana na mierniku
działa prawie jak włącznik od światła na ścianie ...

: sob sty 27, 2007 00:39
autor: prezesik25
Zgadza się!
Czujnik poziomu cieczy działa na zasadze - jak kolega wyżej wspomniał - "jest albo nie ma", lub jak kto woli - "włączony - wyłączony".

Omomierzem sprawdza się czujnik temperatury cieczy.

: sob sty 27, 2007 00:43
autor: limal
Próbowałem śiągnąć wtyczkę z czujnika (w ten sposób robiłem przerwę) kontrolka mruga, zwarłem te dwa przewody od czujnika kontrolka też mruga.
Problem polega na tym że nie mam pewności co szwankuje, czujnik, a może coś z zegarami.?

[ Dodano: 26 Sty 2007 23:49 ]
Hmmm.!
A czy ten czujnik w zbiorniczku wyrównawczym sygnalizuje również przekroczenie temperatury płynu?
Według schematu el. który mam wynika że ten czujnik sygnalizuje i poziom
i przekroczoną temperaturę płynu.

: sob sty 27, 2007 00:59
autor: RobertP
limal pisze:Próbowałem śiągnąć wtyczkę z czujnika (w ten sposób robiłem przerwę) kontrolka mruga, zwarłem te dwa przewody od czujnika kontrolka też mruga.
jakbyś wyłączył i włączył stacyjkę to by nie mrugało
przekonalem sie jak zaczęło mi mrugac jak wyjechałem
z garazu bo nie bylo stanu (a nie wiedziałem) no to silnik
nie był rozgrzany więc odkręciłem korek dolałem do stanu
silnik cały czas chodził wsiadłem patrzę a tu pupa co jest
dalej mruga, więc go wyłączyłem i odruchowo włączyłem
patrze a tu nic nie mruga, wiec sprawdź to :- ) :bigok:
a jutro i tak Ci podam co mi wyszło na mierniku :bigok:

[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 00:15 ]
limal pisze:Problem polega na tym że nie mam pewności co szwankuje, czujnik, a może coś z zegarami.?
wiesz co Ci powiem a może masz bardzo dużo kamienia w zbiorniczku ?
i jest osadzony na tym czujniku/włączniku przez co nie ma odpowiednich
wskazań, można deczko pozbyć się kamienia wlewając do zdemontowanego
zbiorniczka gorącą wodę z octem i potrząsając nim ostro, albo moze jakieś
inne świństwo do odkamieniania, później tylko płukanie woda i zbiorniczek
bedzie jak trzeba

[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 15:39 ]
limal pisze:czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
zmierzyłem Ci jak mowiłem, zakres w mierniku miałem tak jak napisałeś :
- na suchym i używanym zbiorniczku nie pokazalo mi nic-przerwę.
Ale wiesz nie gwarantuję że dobrze stykałem do końcówek w zbiorniczkach
bo pourywałem obie ostre końcówki z tych kabli na mrozie, generalnie
jak zwarlem końcówki kabla to pokazywało zwarcie ale co do stykania
z tymi końcówkami czujnika to sam nie wiem, mierzyłem na przemian
zmieniając nawet bieguny i niestety ale była przerwa, więc tak jak
pisaliśmy działa on raczej na zasadzie włącz/wyłącz czy inaczej jest/nie ma . :bigok:

: ndz sty 28, 2007 14:09
autor: limal
Witam !
Dzięki za pomoc,jutro spróbuję jeszcze raz się "pobawić" z kontrolką i zobaczymy.
Tutaj mam jeszcze jedną prośbę do "RobertP" gdybyś miał możliwość zrobienia pomiaru na zbiorniczku w samochodzie (prawidłowy stan i temp. cieczy) to byłbym Ci naprawdę b.wdzięczny.
Pozwoliłoby mi to wykluczyć pomyłkę. Ja zdaję sobie sprawę że koszty nowego zbiorniczka to nie majątek ale w związku z tym że mi się nie przelewa, chciałbym być pewien że nie wyrzucam pieniędzy w błoto.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc! :pub:
Pozdrawiam!

: pn sty 29, 2007 08:51
autor: RobertP
limal pisze:Tutaj mam jeszcze jedną prośbę do "RobertP" gdybyś miał możliwość zrobienia pomiaru na zbiorniczku w samochodzie (prawidłowy stan i temp. cieczy) to byłbym Ci naprawdę b.wdzięczny.
tzn. ten z płynem któy mam jeszcze też mierzyłem i powiar był taki sam
jak i w tym na such, ale na serio nie daję na dzisiaj gwarancji że kable
tzn same odizolowane końcówki dobrze stykałem, ale robiłem to wielokrotnie
przy tym zbiorniczku i pokazało mi także przerwę;
niestety bardzo mi przykro ale nie mam możliwości zmierzenie temperatury
mój miernik tego nie mierzy :-( (kurcze muszę sobie sparwić taki
albo kupić jakiś interfejs do mojego laptopa- pewnie są),
termometru takiego nie mam :-(
heh widzę po tym że mam braki w sprzęcie i co muszę kiedyś kupić ;-)

co do kosztów zbiorniczka to kupiłem na szrocie, sam sobie wybrałem
i zdemontowałem taki najczystszy najbnardziej przezorczysty (czyli nie
zakamieniony i nie zaolejony, chociaż i tak go gorącą wodą i ocetem przepłukałem)
to zapłaciłem na szrocie za niego 2 tyg. temu 20zł :-) :bigok:

: pn sty 29, 2007 21:29
autor: limal
Witam !
Dzięki wszystkim za pomoc a zwłaszcza dla "RobertP".
Obawiam się że sama wymiana zbiorniczka niewiele pomoże w tej sytuacji, chociaż chyba to zrobię bo jest mocno zasyfiony i nic nie widać.
Spróbuję zdobyć sprawne zegary do diesla i wtedy się zobaczy.
Pozdrawiam!

: wt maja 06, 2008 20:25
autor: the_stig
Witam! mam podobny problem jak opisany wyzej. Kontrolka od poziomu i temp. wody mruga mi co jakis czas. Co ciekawe wg wskaznika temperatury silnik nagrzewa sie prawidlowo. (do polowy, co najwyzej lekko ja przekracza i schladza sie [dodam, ze Gofer pelni ciezka, kurierska sluzbe we wroclawskich korkach]) Czy powinienem to mruganie ignorowac, czy to moze byc cos powazniejszego? Wyruszam na dniach w dluzsza trase i troche sie boje. Pozdrawiam

: czw maja 08, 2008 12:31
autor: limal
Witam !
Jeśli poziom i temperatura płynu jest ok. to nie przejmowałbym się tym zbytnio tą kontrolką. Sprawdź czy nie robi się przerwa w obwodzie czujnika poziomu płynu przy zbiorniczku wyrównawczym. Od wtyczki z tego zbiornika jeden przewód to masa, drugi idzie do wtyczki zegarów (pin nr. 2).
Pozdrawiam !