Stukanie panewki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mjasiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lip 31, 2006 23:53
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Kontakt:

Stukanie panewki

Post autor: Mjasiek » pt sty 26, 2007 14:20

No To od początku. Silnik 1.8 8v PF. Stukało mi coś w silniku po przekroczeniu 2000 tyś/obr więc z początku myślałem że to popychacze ale po przeczytaniu tego forum dowiedziałem się jak sprawdzić czy to nie panewki więc odłączałem po kolei świece i się okazało że na ostatniej świecy od prawej strony silnika po ściągnięciu kabla wysokiego napięcia stukanie momentalnie ucichło i przy dodawaniu gazu oczywiście już stukania bocianów nie było :hmm: No i na dodatek tego mrugał mi olej tylko na jałowych obrotach a po dodaniu gazu już nie mrugało więc chyba się ładnie awaria zgrała :kac:
Moje pytanko: czy mam się już ciąć z powodu kaputa silnika czy naprawa tego da rade od samego spodu silnika i jaki ewentualny koszt bo wolałbym go zrobić do porządku bo bucika nadal ma ale od momentu jak tak mi klekocze ledwo co przekraczam 3000obr/min



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 26, 2007 14:30

Mjasiek, szlif wału ok. 120zeta, panewki komplet od 220, mnike magik robił to "od dołu" ale podobno jest ciężko.



Awatar użytkownika
Mjasiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lip 31, 2006 23:53
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Kontakt:

Post autor: Mjasiek » pt sty 26, 2007 14:38

Hmm czyli nie wystarczy wymienić panewki(półpanewek) na czwartym korbowodzie bo jak napisałem tylko na tym stuka ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 26, 2007 16:51

Mjasiek pisze:Hmm czyli nie wystarczy wymienić panewki(półpanewek) na czwartym korbowodzie bo jak napisałem tylko na tym stuka ?
Tak zrobiłem, na chwilę (ok 100km) było dobrze i od nowa. Być może u Ciebie to wystarczy, ale bez obejrzenia tego nie stwierdzisz. Porysowany wał szybko "wykończy" panewkę.



Awatar użytkownika
Mjasiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lip 31, 2006 23:53
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Kontakt:

Post autor: Mjasiek » czw lut 01, 2007 18:55

Póki co zrobiłem, tak jak wcześniej mówiłem panewka, a raczej jedna półpanewka na 4 korbowodzie pękła na pół i w sumie starło się aż do koloru miedzianego - wał cały gładziutki bez żadnych zarysowań. Pozostałe panewki na korbowodach nie miały jakichkolwiek obtarć no ale wszystkie wymieniłem... Przy okazji pompę olejową sprawdziłem i pożyje długo jeszcze.. Silnik już nie stuka, nie mruga ciśnienie oleju na niskich no ale żeby być w pełni zadowolony muszę mu trochę km-ów nabić by być pewnym że silniczek mruczy jak powinien :)



Pioneer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 26, 2007 22:40
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Pioneer » czw lut 01, 2007 21:03

kto żyłował silnik aż panewki przestawił jak jest zimny silnik to tak sie dzieje teraz to bedziesz musiał zrobic niezły remoncik



Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » czw lut 01, 2007 21:08

Mjasiek pisze:zyli nie wystarczy wymienić panewki(półpanewek) na czwartym korbowodzie
samych panewek niec wymain Ci nie da bo musisz zrobić szlif wału...jak zrobisz szlif tylko 4 czopu i zmienisz opanewki na 4 garnku a reszte zostawisz to bedziesz miał jednym słowe lipe...nierównomierne napręzenia z czasem przyniosa inne wydatki....nierównomierna praca....wymień cztery wszystkie panewki zrób szlif całego wału i bedzie ok...jeżeli chodzi o naprawe...musiz wyciągnąć wał korbowy...bez ściągania głowicy to troche może byc meczące


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

Awatar użytkownika
Mjasiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lip 31, 2006 23:53
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Kontakt:

Post autor: Mjasiek » czw lut 01, 2007 23:20

Hmm napisałem że wymieniłem na wszystkich korbowodach panewki od razu a nie tylko na czwartym na którym nie było żadnej rysy, zarysowania, gładki jak lustro a pozostałe panewki i tu się powtarzam po ściągnięciu jak nowe wyglądają(oczywiście nowe nominalne założone) - nie wymieniałem sam ale z pomocą kolegi który jednak pojęcie ma no ale nie dowiem się póki nie nastukam większej ilości km-ów.. Silnika nie katowałem(obroty góra 3300obr/min) i zrobiłem góra 400km bo nie miałem możliwości do zajrzenia silnika aż mi zaczęła ta panewka stukać bo nawet nie wiedziałem że to ona...



Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » czw mar 29, 2007 13:43

Mam taki problemik zaczne od poczatku! 3 tygodnie temu kupiłem golfa 3 z silnikeim 1.8 benzyna + LPG noi tak jeżdziłem z zamiarem wymiany oleju i w drodze do warsztatu zaczeła mi mrugac kontrolka oleju!!! zatrzyamłem auto oelj był wszystko ok ! odpaliłem wszystko było ok i potem znowu to samo tak nieregularnie się właczało! Chłopaki na warsztacie powiedzieli mi że może byćza rzadki olej. Wymienili mi na lotosa Minerala i kontrolka przestała sie właczać! Ale pojawił sie nowy problem cos stuka w silniku! najbardziej wyraznie słychac jak wbije jedynke dodam lekko gazu i powoli puszczam sprzegło . Mechanicy powiedzieli że to panewki , a co sie z tym wiąze to szlif wału potem zaczeli cos gadac że jeszcze głowica i piereścienie i wycenili mi to na koszt 1300zł osłabłem jak usłyszałem cene...:( samochod ma przejechane 210 tyś a to stukanie nie jest bardzo głosne . Kazali mi nie jeżdzic samochodem. Nie wiem co robic czy faktycznie tak drogo to bezie kosztować czy ktoś z was miał juz taki problem. Czy wystarczy tylko panewki zmienić ? czy faktycznie cały silnik jest do remontu:( i ajkbyście oceniali koszt takie czegoś... A może to nie panewki mogło by byc to cos innego????doradzcie cos pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 29, 2007 13:55

Golfiarz217, miałem podobny problem.Panewkki szlag trafił, wymiana nie dała żadnego efektu, po ok 100km zaczęło stukać. Szlif wału-120zeta, nowe panewki(nie pamiętam już ile)robocizna niewiele-300zeta.Do tego musisz doliczyć uszczelniacze, olej, filtr. Jeśli mechanicy mówią coś o pierścieniach to zmierz kompresję, wtedy okaże się czy jest to konieczne.



Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » czw mar 29, 2007 14:25

to trzeba sie na jakieś 700zł przygotować chyba że te pierścienie wyjdą... jakby ktos wiedział to napiszcie ile panewki kosztuja i jak to jest czy one sie dziela jakoś czy to wszystko trza wymieniac



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw mar 29, 2007 14:46

Golfiarz217 pisze:to trzeba sie na jakieś 700zł przygotować chyba że te pierścienie wyjdą... jakby ktos wiedział to napiszcie ile panewki kosztuja i jak to jest czy one sie dziela jakoś czy to wszystko trza wymieniac
jeśli chodzi o krbowodowe to koszt takich około 100-150zł
ale jak głowne (mostki) które trzymają wał w bloku to koszt jest dużo większy
ale tak czy siak wał trzeba "szlfinąć"


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » czw mar 29, 2007 15:06

Panowie miałbym jeszcze kilka pytań. Nie mozna sprawdzić w jakikolwiek inny sposób prócz otworzenia silnika sprawdzic ktore to panewki padły???? i czy poruszac sie tym samochodem czy narazie odstawic go i nie jeżdzić????



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 29, 2007 15:31

Golfiarz217, nie wiem co masz na myśli mówiąc "otworzenie silnika", ale do sprawdzenia panewek wystarczy spuścić olej i odkręcić miskę. To nie jest dużo roboty.Mechanikowi zajęło to może pół godzinki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 229 gości