Strona 1 z 1

Potrzebuje informacji na temat systemu ASR

: sob lut 26, 2005 15:48
autor: Tomasz
potrzebuje wszystkiego na temat tego systemu jak cos macie to dawajcie :bigok:

: sob lut 26, 2005 23:35
autor: Groszek

: ndz lut 27, 2005 03:14
autor: bladiiik
Układ regulacji poślizgu napędu ASR

Uzupełnieniem, a zarazem rozszerzeniem funkcji ABS jest układ regulacji poślizgu kół przy ruszaniu ASR, który ogranicza obracanie się kół napędowych z poślizgiem, zwłaszcza przy dostarczeniu zbyt dużej mocy na śliskiej nawierzchni.


Oba układy ABS i ASR we współczesnych samochodach są ze sobą tak silnie zintegrowane, że posiadają wspólną centralkę elektroniczną, w której zapisane są programy pracy obu systemów. Stan pracy układu przeciwpoślizgowego polega na przyhamowywaniu jednego lub obu kół napędzających przy pomocy układu hamulcowego wyposażonego w centralę elektrohydrauliczną. Czasami jednak za pomocą tych czynności nie udaje się zlikwidować poślizgu. Niezbędnym wiec wymogiem dla pojazdów posiadających ASR jest zastosowanie tzw. "elektronicznego pedału przyspieszenia". Zasada działania tego urządzenia polega na umożliwieniu integracji układu elektronicznego ASR w stopień otwarcia przepustnicy nawet wbrew woli kierującego. Dzieje się tak tylko w skrajnych przypadkach gdy moment napędowy przekazywany na koła napędzające będące w stanie poślizgu jest zbyt duży i skuteczność przyhamowywania dla odzyskania przyczepności jest niewielka. Wówczas to zostaje automatycznie przymknięta przepustnica w celu zmniejszenia rozwijanej mocy przez silnik.

Głównym elementem całego systemu jest oczywiście elektroniczny zespół sterujący ABS/ASR. Firma WABCO będąca również producentem tego typu układów zaopatruje swój zespół sterujący w 35-biegunowych przyłączy wtykowych z bogatą liczbą końcówek dla przyłączy diagnostycznych jak również przyłączy elektroniki silnika i wyjścia do lampki ASR. Specjalnie zintegrowane obwody wejściowe łączą czujniki indukcyjne kół z zespołem sterującym, przetwarzają sygnały na kompatybilne do komputerowych i sprawdzają tor sygnałowy czujników, obwód wyjściowy i licznik. Cztery wejściowe kanały umożliwiają przedstawienie wszystkich konfiguracji układów ABS/ASR. Właściwe filtrowanie i obróbka sygnału według algorytmu ABS/ASR dokonuje się w komputerze wyposażonym w 16 bitowy mikroprocesor posiadający 8kB pamięci ROM. Każdemu licznikowi kanałowemu lub głównemu jest przyporządkowany jeden 8 bitowy mikroprocesor, który ma zadanie zabezpieczające. Oprócz tego występuje licznik mocy, który połączony jest z zaworami elektromagnetycznymi układu ABS. Elementy dozorujące muszą działać jako niezależne od dozorowanych elementów hardwere. W związku z tym we własne systemy kwarców zaopatrzone są nie tylko główne liczniki lecz także liczniki zabezpieczające. Zasilanie zapewniające działanie zaworów elektromagnetycznych centrali elektrohydraulicznej uzyskane jest oddzielnym przyłączem. Nowością tego rozwiązania są wejścia do przełączników funkcji ABS i ASR, jak również przyłączy do przeprowadzenia diagnostyki, elektronicznego wpływu na silnik i elementów pamięci dla zarejestrowania parametrów i uszkodzeń.

: ndz lut 27, 2005 03:16
autor: bladiiik
pierwszy lepszy wynik w google :grin: :bigok: