Dzwiny hałas, skrzynia biegów?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz22i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 19, 2007 00:24
Lokalizacja: wrocław

Dzwiny hałas, skrzynia biegów?

Post autor: lukasz22i » pt sty 26, 2007 10:15

Witam
Mam taki problem, w moim golfie (1.6,1995r) podczas jazdy słychać szum którego natężenie rośnie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, najlepsze jest to że do ok 2tys.obr jest cicho, potem zaczyna szumieć po czym przy ok 3tys.obr znowu cichnie...nie zależnie na jakim biegu, zawsze w tym przedziale prędkosci obrotowych zaczyna cos szumieć, wydaje mi sie że to moze mieć związek ze skrzynią biegów(jak wrzuce luz podczas jazdy to całkowicie cichnie), szum przypomina odgłos rozpędzającego się autobusu przegubowego :D..ktoś ma pomysł co to moze być? :foch: ...może olej?!

i co nikt mi nie pomoze? 8-[



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sty 26, 2007 15:49

lukasz22i, pytania dwa:
- czy na postoju jak przegazujesz dzieje się tak samo?
- z której strony to dochodzi?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pt sty 26, 2007 21:56

Mam to samo z czasem szum się nasilił mechanik twierdzi że to mechanizm różnicowy i skrzynia siada powoli



lukasz22i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 19, 2007 00:24
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lukasz22i » pt sty 26, 2007 22:35

Adamtd pisze:lukasz22i, pytania dwa:
- czy na postoju jak przegazujesz dzieje się tak samo?
- z której strony to dochodzi?
nie, na postoju jest cichutko a co do strony to ciężko stwierdzić, gdzies na wysokosci przegrody czolowej, zaraz za pedałem gazu...ciezko stweirdzic, poprostu jak zacznie wyć to wyje konkret!,,,moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sty 26, 2007 22:40

lukasz22i pisze:moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!
mechanizm róznicowy pracuje na zakrętach i dopiero wtedy powinno wyć
lukasz22i pisze:ciezko stweirdzic
hhmm jest metoda wstępnego określenia na postoju - przód auta w górę wbijasz bieg i gazujesz a ktoś słucha pod autem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

lukasz22i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 19, 2007 00:24
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lukasz22i » pt sty 26, 2007 23:32

Adamtd pisze:
lukasz22i pisze:moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!
mechanizm róznicowy pracuje na zakrętach i dopiero wtedy powinno wyć
lukasz22i pisze:ciezko stweirdzic
hhmm jest metoda wstępnego określenia na postoju - przód auta w górę wbijasz bieg i gazujesz a ktoś słucha pod autem
aha czyli mechanizm różnicowy odpada?!:)...było by dobrze, co do sprawdzenia z podniesienie mauta to rzeczywiscie dobry pomysł, jutro jak sie dokopie do garazu(znowu mamy zamieć sniezną) to postaram sie to sprawdzic, dzieki za rade!


p.s. ostatnio pisałem o braku pamieci w zegarze(resetowanie zegarka i przebiegu dziennego), zauważyłem ze drugi bezpieczniek od prawej jest spalony, niestety po włozeniu nowego znowu dochodzi do jego spalenia, co to moze byc? jakies zwarcie?



limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » sob sty 27, 2007 00:34

Dokładnie jakieś zwarcie.
Najprościej sprawdzić co powoduje zwarcie można w następujący sposób:
1) Sprawdź które obwody zabezpiecza ten bezp.
2)Rozłącz te obwody
3)Włóż dobry bezpiecznik
4)Po kolei podłączaj
W ten sposób dowiesz się po podłączeniu czego przepala bezp.
Pozdrawiam!



lukasz22i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 19, 2007 00:24
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lukasz22i » sob sty 27, 2007 00:50

limal pisze:Dokładnie jakieś zwarcie.
Najprościej sprawdzić co powoduje zwarcie można w następujący sposób:
1) Sprawdź które obwody zabezpiecza ten bezp.
2)Rozłącz te obwody
3)Włóż dobry bezpiecznik
4)Po kolei podłączaj
W ten sposób dowiesz się po podłączeniu czego przepala bezp.
Pozdrawiam!
hmmm dzięki, z tego co sie orientuje to napewno obsługuje zapalniczkę, światełko przy podsufitce oraz właśnie pamięć zegarów, najpierw spróbuje odłaczyc zegar, w Niemczech ktos zmienil podswietlenie i być moze tam cos zostalo namieszane, jezeli po odlączeniu zegara i włozeniu bezp nic sie nie wydarzy(czyli bez sie nie spali) to bedziemy miec winowajce...chyab ze to nei to:)



arturmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 14, 2005 23:43
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: arturmu » wt cze 15, 2010 11:57

Witam krótko powiem co się dzieje,a więc hałas(buczenie) najgłośniejszy występuje przy prędkości ok70-80 km/h,powyżej hałas ustaje.lub jest mniej słyszalny, niezależnie czy na biegu czy też na luzie.po wciśnięciu sprzęgła ,czy też nie.Olej w skrzyni biegów jest.Po podniesieniu auta i obrocie koła słyszalny jest szum ze skrzyni biegów,myślę że to normalne ale gdy koło się zatrzymuje słyszalny jest tkz.zwalniający pisk.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 447 gości