Strona 1 z 2
[MK3] Problemy z nawiewem cieplego powietrza
: czw sty 25, 2007 23:19
autor: Wegiel
SPRAWA WYGLADA NASTEPUJACO: PO ZAPALEIU SILNIKA KIEDY JEST ZIMNY I RZOPOCZECIU JAZDY ORAZ WLACZENIU NAIWEWU NA ,,MAX-HOT,, JAK TO W ZIME PO CZASIE ZACZYNA LECIEC CIEPLE POWIETRZE CHODZ SILNIK JESZCZE SIE NIE RZOGRZAL I JEST OK BO PO PARU MINUTACH ZACZYNA LECIEC PIEKNE GORACE PWOIETRZE,
PROBLEM ZACZYNA SIE KIEDY PO PARU MINUTACH (5/10/15MIN) JAZDY ZATRZYMAM SIE W JAKIMS KORKU LUB NA SYGNALIZACJI PO CHWILI Z CIEPLITKIEGO NAWET I GORACEGO POWIETRZA ZACZYNA LECIEC ZIMNE/CHLODNE POWIETRZE! WYSTARCZY PO CHWILI RUSZYC I WPRAWIC AUTO W RUCH ZEBY ZNOWU LECIALO CIEPLE! (JAK STOI ZIMNE / JAK JEDZIE CIEPLE)
CZY TO WINA NAGRZEWNICY
CZY MOZE CZEGOS INNEGO MOZE KTOS MI W TYM POMOC???
: pt sty 26, 2007 00:18
autor: silent_rob
a na postoju jak zwiekszysz obroty to wracaja cieplejsze powietrze ?
: pt sty 26, 2007 00:49
autor: Wegiel
silent_rob pisze:a na postoju jak zwiekszysz obroty to wracaja cieplejsze powietrze ?
SZCZEZE TO NIE SPRAWDZALEM BO JAKOS MI TAK GLUPIO BYLO GAZOWAC W CENTRUM MIASTA ALE CHYBA NIE JUTRO SPRAWDZE DLA PEWNOSCI! NAPWENO PODCZAS JAZDY POWRACAJA
: pt sty 26, 2007 00:52
autor: eidos
to sa typowe objawy uszkodzonego termostatu na wezu od nagrzewnicy, tylko pytanie czy MK3 taki zakladali bo w MK2 sa i to one za wyzej opisane objawy sa odpowiedzialne
: pt sty 26, 2007 01:10
autor: prezesik25
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, nawet niewielki ubytek płynu skutkuje niedogrzewaniem auta w środku.
Przypomnę, iż nagrzewnica jest położona w najwyższym punkcie układu chłodzenia, więc aby przeleciał przez nią płyn, musisz mieć stan na zbiorniczku wyrównawczym między MIN a MAX.
Pozdr.
: pt sty 26, 2007 12:09
autor: Gitner
Wegiel wylacz capslocka
Pozdro
Gitner
: pt sty 26, 2007 12:16
autor: RobertP
prezesso25 pisze:Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, nawet
Wegiel sprawdź na zimnym silniku (i tylko na zimnym boinaczej się poparzysz)
poziom płynu jaki masz w zbiorniczku wyrównawczym tak jak pisze
prezesso25,
później dopiero zabierzemy się za termostat
: pt sty 26, 2007 18:23
autor: Szosownik
u mnie jakby też to samo!
dzisiaj sprawdziłem!
jak włącze na drugi zakres to jakby zimniejsze leci powietrze!
wogóle nie jest za ciekawie!
: pt sty 26, 2007 23:51
autor: Wegiel
Dzis kupilem plyn rano doleje i zobacze czy sie poprawi jak nie to dam znac, zreszta i tak dam znac
: sob sty 27, 2007 00:21
autor: limal
Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu). Wydaje mi się że gdyby to była wina termostatu jak sugeruje kolega "eidos" to byłoby akurat odwrotnie. tzn. w czasie jazdy chłodno na postoju gorąco.
Oczywiście na początek trzeba sprawdzić czy poziom płynu jest odpowiedni itd.
Pozdrawiam!
: sob sty 27, 2007 01:08
autor: RobertP
limal pisze:Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu).
no to wystarczy dotknąc po kilku minutach przewodów gumowych na wolnych obrotach
kiedy samochod nie jeździł i jak sa ciepłe to pompa pracuje ,
trzeba je podotykac możliwe wszedzie i wyjdzie czy chodzi czy nie chodzi ....
: sob sty 27, 2007 10:42
autor: zurek33
Witam
U mnie jest trochę inaczej jak napisał Wegiel. Kiedy rozpoczynam jazdę (strzałka temperatury dobrze jeszcze nie zaczęłą się podnosić) do wnętrza samochodu leci ciepłe powietrze (nie gorące). Jednak po 10 - 15min jazdy z kratek nawiewowych zaczyna dochodzić chłód (strzałka temperatury pokazuje normalną temperaturę - tak jak zawsze). Jest zimno. Byłem u mechanika a on bez zaglądania zawyrokował: NAGRZEWNICA. Koszty może niewielkie (sprawdziłem na allegro i nawet znalazłem jak to wymienić) ale postanowiłem poczytać na forach. I teraz nie wiem bo po zapoznaniu się z paroma wypowiedziami na temat nagrzewnicy wiem, że jeśli jest ona uszkodzona powinien wyciekać płyn do samochodu. U mnie nic takiego się nie dzieje.
Proszę o pomoc
: sob sty 27, 2007 11:19
autor: silent_rob
limal pisze:Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu). Wydaje mi się że gdyby to była wina termostatu jak sugeruje kolega "eidos" to byłoby akurat odwrotnie. tzn. w czasie jazdy chłodno na postoju gorąco.
Oczywiście na początek trzeba sprawdzić czy poziom płynu jest odpowiedni itd.
Pozdrawiam!
dlatego mowilem zeby sprawdzil na postoju z wieksyzmi obrotami
: sob sty 27, 2007 15:57
autor: Wegiel
Po dolaniu wszytsko wrocilo do normy faktycznie brak plynu gdzies mi go troche ubylo
[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 15:03 ]
Po punkciku za poprade